دوربين توربو اچ دي PIR هايك ويژن

۳۳ بازديد

دوربين توربو اچ دي PIR هايك ويژن

 دوربين مدار بسته  مجهز به سنسو PIR هايك ويژن قادرند تا با استفاده از سنسور تعبيه شده بر روي بدنه دوربين
و نرم افزار هوشمند آن ، انسان را از غير انسان تشخيص دهند . به عبارت ساده تر اين دوربين ها تمامي آلارم
-هاي نادرست ناشي از تشخيص غير از انسان را فيلتر مي كند . تصوير اين سري از دوربين هاي هايك ويژن
با استفاده از DVR هاي سري Hikvision Turbo HD K Series ضبط مي شود . حذف هوشمند آلارم هاي
كاذب ، فضاي ذخيره شده روي هارد دستگاه را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد و از اين رو استفاده از
اين سيستم براي مشتريان ، مقرون به صرفه مي باشد .

 

دوربين توربو اچ دي PIR هايك ويژن ، يك انتخاب خوب براي راهكار هاي حفاظت محيطي ( قسمت دوم )

به علاوه بر روي دوربين يك فلش نوري قرار گرفته است كه در مواقع تشخيص نفوذ افراد ، با توليد نور سفيد
خيره كننده اي به عنوان يك عامل دور كننده فوري عمل مي كند . دوربين Turbo-HDهايك ويژن به
گونه اي طرايح شده است كه با استفاده از LED هاي هوشمند مادون قرمز خود توان تصوير برداي با كيفيت
بالا در شرايط نوري بسيار تاريك را براي كاربران فراهم مي كند . از اين رو مي توان با خيال راحت از اين سري
دوربين هاي هايك ويژن در محيط هاي بسيار تاريك استفاده نمود .

سيستم يكپارچه دوربين PIR و دستگاه ضبط DVR سري K هايك ويژن با تشخيص نفوذ غير مجاز افراد به
محوطه ، بلافاصله براي ماموران امنيتي آلارم هشدار ارسال مي كند و با تاباندين فلش نور سفيد در وحله نخست
باعث دور كردن هر گونه تهديد مي شود ، سپس در صورتي كه مهاجمين به ورود ادامه دهند با شناسايي
تصوير چهره آنها ، مدارك مورد نياز جهت ارائه به مراجع قضايي را تهيه مي كند.

بهترين و مقرون به صرفه ترين  پكيج دوربين مداربسته 

جهت حفاظت محيطي مطلوب ، دوربين مدار بسته مي تواند يك راه حل مفيد باشد ، هر دوربين مي تواند
محوطه وسيعي را پوشش دهد و شواهد و تصاوير زيادي هنگام ورود افراد مهاجم ثبت كند ، از اين تصاوير
مي توان به عنوان مدارك مهم در مراجع قضايي استفاده كرد ، به علاوه كارشناسان حفاظت محيطي هر مجموعه
مي توانند با آناليز تصاويري كه دوربين مدار بسته از ورود غير مجاز افراد ثبت كرده است ، بسياري از نقاط
ضعف ها و موانع محيطي را بر طرف نمايند .

 

 

ذخيره فيلم هاي دوربين مدار بسته

۳۷ بازديد

ذخيره فيلم هاي دوربين مدار بسته

 قطعا يكي از مهم ترين وظايف سيستم هاي مداربسته ثبت و ضبط رخدادها و وقايعي مي باشد كه در آن محل به وقوع پيوسته اند. دوربين هاي نظارتي با ضبط فيلم مي توانند به حل و فصل جرائم مختلف كمك شاياني كنند و يا در مواردي ديگر با مطلع ساختن افراد از حوادث و يا رويدادهاي پيشين، آن ها را از اتفاقات پيش آمده آگاه سازند. با اين حال شايد اين سوال در ذهن شما خطور كند كه تصاويري كه به صورت زنده و مستقيم از دوربين مدار بسته خود مشاهده مي كنيد در چه جايي ذخيره مي شوند؟ آيا اين كار را واقعاً انجام مي دهند؟ آيا امكان مشاهده و باز پخش مجدد اين فيلم ها وجود دارد؟ سيستم هاي نظارتي چگونه مي توانند به صورت مداوم در حال ضبط تصاويري باشند كه از طريق دوربين مداربسته گرفته مي شود؟ تمامي اين سوالات مباحثي هستند كه ممكن است در هنگام خريد يك دوربين مدار بسته ذهن شما را درگير خود كند. در اين مقاله سعي بر آن شده تا با بررسي شيوه هاي ذخيره سازي در سيستم هاي مداربسته، به بهترين نحو ممكن سوالات شما را پاسخ دهيم، همراه ما باشيد.

ابزارها و روش هاي ذخيره سازي داده هاي دوربين مدار بسته

اطلاعات جهت ثبت، به يك دستگاه و يا سيستم ذخيره ساز نياز دارند. ذخيره سازي داده ها در واقع نوعي فناوري به حساب مي آيد كه با ثبت اطلاعات ديجيتال بر روي دستگاه هاي ضبط كننده و يا حافظه هاي جانبي به وقوع مي پيوندد. ابزارهاي ذخيره سازي از جمله حافظه و دستگاه هاي ديجيتال، يكي از بخش هاي اصلي در سيستم هاي نظارتي همچون دوربين مدار بسته مي باشند كه براي حفظ اطلاعات دريافتي بسيار ضروري و مصرف كنندگان همواره به آن تكيه مي كنند. راه حل هاي متنوعي براي ذخيره سازي تصاوير دوربين مداربسته Turbo HD وجود دارد كه در ادامه گزينه هاي مختلفي از اين روش هاي ضبط اطلاعات را بررسي خواهيم كرد.

ذخيره سازي تصاوير به وسيله دستگاه هاي ضبط كننده دوربين مداربسته

تجهيزات ثبت كننده تصاوير در سيستم هاي نظارتي شامل دستگاه هايي از جمله DVR ، NVR و XVR ها مي باشند كه هر كدام با توجه به تكنولوژي و فناوري كه در ساخت آن ها به كار گرفته شده است، داراي كاركرد و ظرفيت متفاوت در ذخيره سازي هستند. هر كدام از اين دستگاه ها توانايي پشتيباني از تعدادي (در بعضي موارد محدود و در بعضي موارد نامحدود) هارد اينترنال جهت ذخيره سازي اطلاعات را دارند و در كنار اين قابليت، امكان اتصال فلش و يا هارد هاي جانبي را نيز جهت ثبت اطلاعات بيش تر فراهم آورده اند. خريد اين نوع دستگاه هاي ضبط كننده را مي توان به عنوان يكي از ابتدايي ترين روش ها جهت ذخيره اطلاعات و تصاوير دوربين مدار بسته AHD تلقي كرد. البته نكته اي كه در اينجا شايان ذكر است اين مي باشد كه رسانه هاي ذكر شده روشي مطمئن تر براي پرداختن به اين مسئله هستند. در ادامه همراه ما باشيد تا با كاركرد هر كدام از اين دستگاه ها در ضبط داده هاي تصويري آشنا شويم.

بيشتر بخوانيد:      هايك ويژن

دستگاه ضبط تصاوير DVR

DVR ها به عنوان يكي از رايج ترين دستگاه هاي ضبط كننده تصاوير سيستم هاي نظارتي به شمار مي روند. اين دستگاه متناسب با تكنولوژي رو به رشد دوربين مداربسته آنالوگ (Analog) مي باشد. در واقع اگر در پروژه نظارتي خود از سري دوربين هاي آنالوگ بهره مي بريد، به راحتي مي توانيد با خريد اين دستگاه كه در مدل هاي متفاوت عرضه شده است، در جهت ضبط تصاوير مشاهده شده، اقدام كنيد. لازم به ذكر است كه هر كدام از اين ضبط كننده ها با توجه به مدل هاي متنوعي كه دارا مي باشند، از ميزان مشخصي هارد ديسك هاي داخلي پشتيباني مي كنند كه با توجه به اين تنوع و ميزان پشتيباني از هارد ها، خريد اين حافظه ها به صورتي مجزا صورت مي گيرد. همچنين بر حسب نياز و دسترسي بيش تر به فضاي ذخيره سازي مي توانيد با استفاده از پورت USB كه در اين دستگاه ها تعبيه شده است، از يك هارد ديسك خارجي و فلش نيز بهره بريد.

دستگاه ضبط تصاوير NVR

اين نوع از دستگاه ضبط كننده ديجيتالي، وظيفه ضبط و مديريت تصاوير ارسال شده از دوربين مدار بسته تحت شبكه (IP) را عهده دارد مي باشد. تنها وجه تمايز اين دستگاه ها نسبت به ضبط كننده هاي DVR، پشتيباني از دوربين هاي شبكه و سرعت عملكرد بهتر آن ها در ذخيره سازي تصاوير با كيفيت بالاتر است. تنها از اين دستگاه مي توانيد در صورتي استفاده نماييد كه دوربين هاي نظارتي شما از نوع تحت شبكه باشند. ضبط كننده هاي NVR نيز همانند DVR ها از تعداد مشخصي هارد پشتيباني كرده و امكان اتصال فلش و يا هارد هاي اكسترنال را نيز فراهم آورده اند كه با توجه به مدل هاي آن ها، اين ميزان پشتيباني مي تواند متغيير باشد.

دستگاه ضبط تصاوير XVR

با ورود سري جديدي از سيستم هاي تصويري در بستر آنالوگ (HD Analog)، دستگاه هاي ضبط كننده اي ارائه شد كه علاوه بر پشتيباني از دوربين هاي آنالوگ، قابليت اتصال دوربين مداربسته تحت شبكه را نيز در آن شاهد بوديم. اين دستگاه ها نسلي جديد تري از ضبط كننده هاي تصاوير دوربين مدار بسته مي باشند كه امكان ذخيره سازي تصاوير دوربين هاي آنالوگ و IP را فراهم ساخته اند.

بد نيست اين نكته را هم بدانيد:

در صورتي كه مي خواهيد دستگاه شما (XVR,NVR,DVR) ذخيره سازي تصاوير را به صورتي مداوم در بازه زماني طولاني مدت انجام دهد، بايستي به سراغ سرورهاي كامپيوتري برويد. زيرا اين نوع از ضبط كننده هاي تصاوير در بهترين حالت خود از 8 هارد HDD با ظرفيت هاي 6 و 8 ترا بايت پشتيباني مي كنند.

ذخيره سازي تصاوير دوربين مدار بسته بر روي رايانه و سيستم هاي شخصي

يكي ديگر از گزينه هايي كه به منظور ضبط فيلم هاي دوربين مدار بسته در اختيار داريد، استفاده از رايانه شخصي مي باشد. شما مي توانيد با توجه به بودجه اي كه در اختيار داريد، يك سيستم كامپيوتري متناسب با ابعاد پروژه نظارتي خود فراهم كنيد و ضبط و ذخيره سازي فيلم هاي دوربين مداربسته را در اين نوع سيستم ها تجربه نماييد. اين روش مي تواند مشكل شما را در ذخيره سازي فايل هاي تصويري در مدت زماني بالا به بهترين نحو ممكن برطرف كند. اين فيلم ها در هارد ديسك رايانه و يا كامپيوتر ذخيره مي شوند. از آنجايي كه سيستم هاي كامپيوتري، امروزه مي توانند از ميزان زيادي هارد و فضاي ذخيره سازي پشتيباني كنند، ديگر هيچ محدوديتي شامل شما در زمينه ثبت اطلاعات نمي شود. شايد بتوان گفت با افزايش قيمت تجهيزات كامپيوتري از جمله فضاهاي ذخيره سازي HDD، توان فراهم آوردن آن ها به ميزان قابل توجهي شما را دچار مشكل كند. حال بايد با توجه به گستردگي پروژه نظارتي خود اين مهم را در نظر داشته باشيد كه به چه مقدار ظرفيت حافظه جهت ذخيره سازي احتياج پيدا خواهيد كرد و به منظور ضبط 24 ساعته و هر هفت روز هفته، رايانه شما مي بايست از فضاي ذخيره سازي بالايي برخوردار باشد.

 دوربين مداربسته  

ذخيره سازي تصاوير به وسيله حافظ هاي SD Card

امروزه با رشد روز افزون تكنولوژي در سيستم هاي مداربسته تحت شبكه، شاهد به وجود آمدن روش هاي مختلفي در ضبط تصاوير دوربين مدار بسته بوده ايم. كاربران اين اختيار را دارند كه با توجه به شرايط پروژه نظارتي شان كه شامل تعداد دوربين ها، مختصات پروژه و ساير محدوديت ها مي شود، از شيوه هاي مختلفي در جهت ثبت تصاوير دريافتي استفاده نمايند. شركت هاي فعال در اين زمينه، با در نظر گرفتن شرايط خاص نظارتي، دوربين هاي تحت شبكه اي طراحي نموده اند كه امكان اتصال حافظه SD و ضبط تصاوير بر روي اين حافظه ها را دارند. در اين حالت كافيست كه پس از نصب و تامين نمودن برق دوربين مداربسته، تنظيمات مربوط به ضبط تصاوير بر روي حافظه SD كارت را انجام دهيد. البته از اين نكته غافل نشويد كه ميزان ذخيره سازي اطلاعات و تصاوير از اين طريق، به دليل ظرفيت پايين برخي از حافظه هاي SD، در بازه هاي زماني كوتاه مدت صورت مي پذيرد.

ذخيره سازي تصاوير به وسيله دوربين مداربسته در محيط ابري

ضبط و ذخيره سازي فيلم هاي دوربين مداربسته در فضاي ابري گزينه اي است كه مي تواند در كنار هزينه بالايي كه در بر دارد مورد استفاده قرار گيرد. اين روش مدرن در ذخيره سازي فايل ها و اطلاعات، در ميان كاربران جهاني به محبوبيت بالايي دست يافته است. فضاي ابري، در واقع يك بستر ذخيره سازي داده مي باشد كه اين امكان را براي شما مهيا مي سازد كه بدون هيچ گونه دستگاه ذخيره ساز فيزيكي و تنها از طريق اينترنت فايل هاي خود را بر روي فضاي ذخيره سازي مجازي ذخيره نماييد. از مزاياي بارز اين روش ذخيره سازي، مي توان به قابليت دسترسي به اطلاعات از هر كجاي دنيا، تنها با مراجعه دوباره به سرور مورد نظر از طريق اينترنت اشاره كرد. ميزان فضاي ذخيره سازي در فضاي ابري كاملا به نياز شما بستگي دارد كه مي توانيد اين فضاهاي ذخيره سازي را از شركت هاي گوناگوني كه در اينترنت در اين زمينه خدمات رساني مي كنند، با هزينه هاي مختلف خريداري نماييد. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه ثبت و ذخيره سازي تصاوير دوربين هاي آنالوگ در محيط ابري، تنها با اتصال آن ها به دستگاه هاي XVR ممكن مي شود و در دوربين مدار بسته تحت شبكه با استفاده از ضبط كننده هاي NVR مي توان به اين مهم دست يافت.

اهميت ذخيره سازي تصاوير دوربين هاي مدار بسته

محافظت و نگه داري از اطلاعات به واسطه عناصر ذخيره سازي همچون هارد و فضاي ابري، از مهم ترين چالش هاي اين نوع سيستم ها به شمار رفته كه همواره از اهميت بالايي برخوردار بوده اند. ما با دستيابي به اطلاعات تصويري ذخيره شده مي توانيم جهت شناسايي مجرمان و يا بررسي ساير جرايم و حوادث اقدام به عمل آوريم. در واقع اين اطلاعات به طور كل مي توانند در بسياري از موارد، كارساز و مفيد باشند و نقش مهمي را ايفا كنند. لازم به ذكر است كه در سال هاي متمادي، پيشرفت فناوري در اين زمينه سبب شده است تا شاهد رويكردهاي متفاوتي در ضبط تصاوير سيستم هاي نظارتي باشيم. پيدايش و دستيابي به حافظه ها و روش هاي مختلف جهت ثبت و ضبط اطلاعات، روند ذخيره سازي را تا حد چشمگيري آسان كرده است. در همين راستا جهت ثبت اطلاعات خود مسير سخت و يا دشواري را پيش رو نداريد و تنها با جمع آوري مقداري اطلاعات مي توانيد چگونگي و نوع ذخيره سازي فايل ها و اطلاعات خود را در اين نوع سيستم ها مشخص نماييد.

5 عاملي كه ظرفيت ذخيره سازي هاردديسك سيستم را تعيين مي كنند:

1. حجم و تعداد هارد مهمترين عامل در مدت زمان ضبط دوربين مداربسته

مهمترين عامل در توانايي ذخيره سازي دوربين هايك ويژن ظرفيت هارد ديسك(ها) است. هيچ دستگاه DVR يا NVR اي در دنيا همراه با حافظه داخلي فروخته نمي شود و شما بايد براي آنها به صورت جداگانه هارد ديسك خريداري كنيد. هرچه تعداد و ظرفيت هارد ها بيشتر باشد سيستم زمان بيشتري تصاوير را ذخيره مي كند.

2. تعداد دوربين ها

اگر شما فرضا يك هارد 4 ترابايت و 6 عدد دوربين داشته باشيد مدت يك هفته (فرضي) ضبط مي كند ولي اگر تعداد دوربين ها دوبرابر شود به هاردي با ظرفيت بالاتر نياز خواهيد داشت. پس هرچه تعداد دوربين ها بيشتر شود به تعداد هارد با ظرفيت بيشتري نياز خواهيد داشت.

3. كيفيت دوربين ها

دوربين هاي هايك ويژن داراي كيفيت تصويرهاي مختلفي مانند HD، FULL HD، 4K و … هستند كه انتخاب هر كدام از آنها در ميزان فضايي كه از هارد اشغال مي كنند تاثيرگذار است. براي مثال اگر شما ده عدد دوربين HD هايك ويژن با هاردي با ظرفيت مشخص داشته باشيد و چنانچه براي مثال مدت زمان ذخيره سازي آن تا يك ماه باشد اين مدت در مورد دوربين هاي FULL HD به كمتر از يك ماه كاهش مي يابد. پس هرچه كيفيت و رزولوشن دوربين هايك ويژن بيشتر باشد طبيعتا فضاي ذخيره سازي شما هم زودتر پر مي شود.

4. حالت ضبط

دستگاه هاي DVR هايك ويژن داراي حالت هاي ضبط متفاوتي هستند. متداول ترين حالت ضبط حالت Continues يا مداوم است كه به صورت بي وقفه ضبط مي كند. حالت ديگر حالت Motion Detection هايك ويژن است. دستگاه در اين حالت زماني شروع به ضبط مي كند كه از جلوي دوربين شيء متحركي عبور كند. طبيعتا در اين حالت به خاطر اينكه ضبط در زمان هاي ورود شيئ متحرك انجام مي شود، فضاي ذخيره سازي ديرتر تمام مي شود، به ويژه اگر دوربين در محيط هايي با رفت و آمد محدود نصب شده باشد.

5. تعداد فريم در ضبط

همانطور كه مي دانيد هر يك ثانيه تصوير زنده از 25 فريم تشكيل شده است. در تنظيم نحوه ضبط DVR هايك ويژن تعداد فريم ها را بر روي 15 فريم در هر ثانيه مي گذارند. زيرا هرچه تعداد فريم ها بيشتر باشد فضاي بيشتري را اشغال خواهند نمود.

بيشترين مدت زمان ذخيره سازي در كدام مدل از دستگاه‌هاي DVR و NVR هايك ويژن است؟

بالاترين مدت زمان ذخيره سازي در NVR هاي سري 9600 هايك ويژن است. اين دستگاه ها قدرتمند ترين سري NVRهاي هايك ويژن هستند كه داراي قابليت هاي پيشرفته اي همچون RAID، پشتيباني از ويژگي هاي هوشمند مانند تشخيص چهره، پلاك خواني و … هستند. اين دستگاه ها قابليت پشتيباني از 16 عدد هارد با ظرفيت 6 ترابايت را دارند

تي وي تي

خروجي گرفتن از فيلم هاي ضبط شده دوربين مداربسته روي فلش يا هاردديسك

براي خروجي گرفتن از فيلم هاي ضبط شده دوربين مداربسته يوني ويو بر روي فلش يا هاردديسك، ابتدا در صفحه ي اصلي دستگاه كليك راست كرده و گزينه ي Menu را انتخاب كنيد.

 

 

در مرحله ي بعدي بر روي گزينه ي Back up و سپس گزينه ي Recording كليك كنيد.

دوربين هاي مدار بسته مورد نظر را انتخاب كنيد.

اكنون حالت بازبيني مورد نظر را انتخاب كنيد:

  • Normal Type: ضبط براساس تنظيم دستي يا خودكار 
  • Type Event: ضبط براساس تغييري در تصوير مانند حركت، نور و ...
  • VCA Type: ضبط بر اساس تشخيص چهره
  • File Type: ضبط بر اساس تصاوير قفل شده و قفل نشده در Live View

تاريخ و ساعت شروع ضبط را وارد كنيد.
اكنون تاريخ و ساعت پايان ضبط را وارد كنيد.
با كليك بر روي Search فيلم هاي ضبط شده در زمان مورد نظر شما نمايش داده خواهد شد.

 

 

 

در پنجره جديد دوربين مداربسته تحت شبكه، روز و زمان هاي ضبط شده، نمايش داده مي شوند.
اكنون بر روي Backup و يا براي ذخيره همه موارد يافت شده Backup All كليك كنيد.

 

 

 

در صفحه ي جديد حافظه خارجي متصل به دستگاه، به شما نمايش داده مي شود.

با انتخاب Backup فايل هاي شما بر روي حافظه خارجي (فلش و يا هاردديسك) ذخيره مي شوند.

 

 

 

 

كولر گازي چيست و چگونه كار مي كند؟

۳۸ بازديد

كولر گازي چيست و چگونه كار مي كند؟

در اين مقاله قصد داريم كولر گازي ، نحوه خنك سازي ، انواع كولرهاي گازي و مقايسه كولرهاي گازي و آبي را كه با هم شناخته شده اند مقايسه كنيم.

كولر گازي 18000 گري مدل G4MATIC-H18C3

كولر گازي

اين دستگاه عمدتا از يك بخار ساز تشكيل شده است كه وظيفه جذب گرما از هوا را دارد ، يك كمپرسور كه به دليل مواد مبرد ، يك كندانسور و يك دمنده مسئول افزايش است. انرژي اين دستگاه بيش از حد است.

 

نحوه خنك سازي در كولر گازي

در سيستم هاي تهويه مطبوع ، مانند يخچال ها ، فرايند تبديل گاز به مايعات را تحت فشار قرار مي دهد و در نتيجه ، از توليد سرما كه به دليل استفاده از گاز تبديل مي شود ، استفاده مي شود.

كولر گازي گري 24000 اينورتر مدل i'save-H24h1

انواع كولر گازي

كولرهاي گازي معمولاً در سه مدل ساخته مي شوند:

 

كولرهاي گازي يا پنجره هاي يك تكه را بررسي كنيد

كولرهاي دو تكه (اسپليت)

تهويه مطبوع قابل حمل (حمل و نقل احتمالي)

در كولر گازي يك تكه يا پشت پنجره به ابعاد پنجره و كولر دقت كنيد. روي كولر گازي يك تكه ديواري كليك كنيد يا پشت پنجره نصب آن در داخل قاب پنجره بسيار معمول و آسان است. اما به دليل نوع ديگري از كمپرسور ، مصرف برق آن بيشتر از انواع ديگر است.

 

اما در يك تهويه مطبوع دو تكه ، هنگام خريد يك دستگاه خارجي و محل نصب آن و نحوه اتصال آنها ، نيز در نظر بگيريد.

 

مقايسه كولرهاي گازي و آبي

برخلاف كولرهاي آبي ، كولرهاي گازي رطوبت محيط را افزايش نمي دهند ، بنابراين مي توانند آنها را در مناطقي كه مرطوب است ، داشته باشند. بنابراين ، براي محيط هاي شني بسيار مناسب است.

 

كولر گازي اصطلاح فارسي است كه از جمله چرخه خنك كننده با تراكم و انبساط گاز به همه دستگاه ها اطلاع مي دهد. تهويه هوا نام انگليسي اين نوع تجهيزات است.

كولر گازي جنرال T3 طرح لبخند مدل GNR-18GWN

 

سيستم هاي موجود در ايران و مصرف برق آنها موجود است

سيستم اطلاعات سرد مورد استفاده در ايران در انواع مختلف با باباش متفاوت است. در بين اين سيستم ها كه به دليل گرم و مرطوب بودن هوا عمدتا در جنوب و شمال كشور مورد استفاده قرار مي گيرد ، يك كولر گازي وجود دارد.

 

حدود 0? از خانوارهاي ايراني در تابستان از كولرهاي آبي يا گازي براي خنك سازي محيط زندگي شما استفاده مي كنند. قدرت كولر آبي حدود 5000 وات و در مورد كولر گازي بيش از 20000 وات است.

 

كولرهاي آبي در طبيعت كه رطوبت زياد است مانند شمال و جنوب كشور به خوبي كار نمي كنند ، بنابراين از كولرهاي گازي در اين مناطق استفاده گسترده اي مي شود. استفاده از كولر گازي اشتباه است اما در شرايط آب و هوايي استفاده مي شود.

 

در مورد كولرهاي آبي ، با مشاهده مواردي مانند سايبان مناسب براي كولر و استفاده از سرعت پايين به جاي روشن و خاموش كردن پايه ، در صورت استفاده از سرعت سريع ، در صورت استفاده از برق ، اين كولر به ميزان قابل توجهي كاهش.

 

در حالي كه تفاوت عمده اي بين كولرهاي گازي و آبي وجود دارد كه باعث ايجاد ساختار و سيستم در غياب ترموستات در سيستم كنترل كولر آبي مي شود كه باعث مي شود زمان روشن شدن كولر با توجه به مديريت محيط زيست باعث اين امر شود به دليل ماندن كولر در تمام ساعات شب ، ايجاد سرماخوردگي و بيماري با استفاده از اين نوع كولر گازي ، اگر كولر گازي اين مشكل را ندارد ، به ارائه يك نظر بزرگ ادامه دهيد و آن را به اندازه تابستان گرم كنيد و خوشبختانه اين با استفاده از كليد مي توان مشكل را حل كرد. يك كولر آبي هوشمند وجود دارد كه ممكن است حل شود.

 

مصرف زياد انرژي الكتريكي در كولرهاي گازي باعث بهينه سازي و كنترل مصرف انرژي الكتريكي در اين دستگاه ها مي شود. ميزان انرژي مصرف شده در كولر گازي يكي از مهمترين عوامل موثر بر مصرف انرژي الكتريكي كولر گازي براي نصب ، سرويس و نگهداري مناسب براي استفاده از كولرهاي گازي برودتي با استفاده از فضاي مناسب (از نظر مساحت ، دما و رطوبت) نمايش داده مي شود

كولر گازي 24000 جنرال لبخند شكارGNR-24GW AA

 

توصيه هاي عملي براي تهويه هوا

1 برآورد مناسب است

هنگام خريد كولر گازي لازم است كه توجه خود را به ناحيه اي از فضا كه بايد انجام شود نشان دهيد. در جدول زير ، كولر گازي مورد نياز متناسب با فضاي مورد استفاده موجود است.

 

 

اگر فضاي مورد نظر از آفتابگير در جدول بالا به خانه اضافه شود ، 10? ، و اگر فضاي مورد نظر سايه دار باشد ، اگر 10 بار در مذاكره كاهش يابد ، و بنابراين تهويه مطبوع فقط براي آشپزخانه است ، اگر اين يك كاربرد ديگر است. تبديل مي شود.

 

هنگام خريد دستگاه خود ، يكي را انتخاب كنيد كه داراي نشان استاندارد و برچسب انرژي باشد و با توجه به انرژي مورد نياز بالاترين درجه كارايي و اثربخشي را داشته باشد.

 

نسبت بهره وري انرژي

نسبت توان خروجي به توان ورودي هر دستگاه الكتريكي از ميزان بازده انرژي خوانده شده استفاده مي كند و در سيستم تهويه مطبوع اين رقص حاصل مي شود كه تقسيم شده و انرژي شما را م effectiveثر مي كند ، بدتر خواهد شد و E.E.r. ناميده مي شود.

 

هنگام خريد كولر گازي به ضريب E.E.r ، درجه انرژي و كلاس تهويه مطبوع در ca توجه كنيد

 

امنيت اينترنت اشيا

۳۶ بازديد

امنيت اينترنت اشيا

در اين مقاله ، ما به لزوم حفظ امنيت اينترنت اشيا خواهيم پرداخت.

پيش بيني مي شود كه بازار جهاني خانه هاي هوشمند تا سال 2022 به بيش از 53 ميليارد دلار برسد و بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي كه قبلاً صاحب يك محصول هوشمند هستند ، مي گويند كه مايل به خريد بيشتر هستند. واضح است كه تلفن هاي هوشمند براي فناوري خانه آينده درخشاني دارند. با اين حال ، بايد از خود بپرسيد - چقدر چنين دستگاه هايي ايمن هستند؟

 

خوب ، حقيقت اين است كه خانه هاي هوشمند دقيقاً همانطور كه مردم فكر مي كنند ضد هكر نيستند. در اين مقاله ما به شما دقيقاً دليل و همچنين نحوه محافظت از خانه هوشمند و به طور كلي نحوه محافظت از دستگاههاي اينترنت اشيا را به شما نشان خواهيم داد.

 

اينترنت اشيا (IoT) چيست؟

اينترنت اشيا a سيستمي از دستگاههاي محاسباتي بهم پيوسته ، اشيا، ، ماشينهاي ديجيتالي و مكانيكي و حتي حيوانات و افراد است - همه آنها داراي UID (شناسه منحصر به فرد براي موجودي سيستم) و قابليت به اشتراك گذاري داده ها از طريق شبكه هستند. در اينجا تنها تفاوت اين است كه داده ها بدون نياز به تعامل انسان-كامپيوتر يا انسان-انسان / حيوان / شي مشترك قابل اشتراك هستند.

 

موجودي در سيستم اينترنت اشيا مي تواند از يك حيوان با ترانسپوندر biochip گرفته تا وسيله نقليه با سنسور داخلي يا دستگاه متصل باشد كه مي توانيد در خانه هوشمند خود (مانند ترموستات هوشمند) كه داراي آدرس IP خاصي است استفاده كنيد. .

 

دستگاه هاي اينترنت اشيا چيست؟

دستگاه هاي اينترنت اشيا some برخي از موجودات موجود در اينترنت اشيا هستند ("چيزهايي" در اينترنت اشيا). به طور كلي ، آنها دستگاه هاي رايانه اي غيراستانداردي هستند كه توانايي اتصال بي سيم به شبكه را دارند و همچنين مي توانند داده ها را از طريق آن انتقال دهند. دستگاه هاي اينترنت اشيا با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند و داده هاي حسگر را با خود به اشتراك مي گذارند تا برخي از كارهاي خانه و مشاغل را به صورت خودكار انجام دهند.

 

دستگاه هاي اينترنت اشيا فراتر از رايانه ها ، تبلت ها ، تلفن هاي هوشمند و لپ تاپ ها هستند. برخي از نمونه هاي دستگاه هاي اينترنت اشيا عبارتند از:

 

لامپ هاي هوشمند

ترموستات هوشمند

قفل هاي هوشمند

شاخه هاي هوشمند

مسواك هاي هوشمند

سيستم هاي امنيتي هوشمند

سيستم هاي رديابي و نظارت بر اينترنت اشيا

دستكش هوشمند

آينه هاي هوشمند

خانه هوشمند چيست؟

خانه هوشمند خانه اي است مجهز به دستگاه هاي اينترنت اشيا ، روشنايي و گرمايش اينترنت اشيا كه مي توانيد از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند ، لپ تاپ يا رايانه خود آن را كنترل كنيد. يك نمونه از اين موارد استفاده از تلفن همراه هنگام ترك كار براي دسترسي به ترموستات هوشمند براي بررسي دماي خانه يا ديدن روشن بودن گرمايش است.

 

چرا امنيت دستگاه اينترنت اشيا ضروري است؟

دستگاه هاي هوشمند ، هر چقدر هم راحت باشند ، فاقد امنيت هستند - تا حدي كه تقريباً هر هكر مي تواند از آنها استفاده كند.

 

در اينجا تنها برخي از مواردي است كه مي تواند رخ دهد اگر دستگاه هاي اينترنت اشيا در خانه شما محافظت نشوند:

 

يك مجرم اينترنتي مي تواند به ترموستات هوشمند شما نفوذ كرده و به داده ها دسترسي پيدا كند تا به شما بگويد چه زماني در خانه نيستيد.

يك هكر مي تواند از آسيب پذيري هاي دستيار صوتي (مانند Amazon Echo) استفاده كرده و به داده هايي كه با آنها به اشتراك مي گذاريد (مانند گذرواژه ها يا اطلاعات كارت اعتباري) دسترسي پيدا كند.

شخصي مي تواند يك دوربين هوشمند را در خانه شما هك كرده و آن را به شبكه موجودي مدل هاي مشابه دوربين كنترل از راه دور اضافه كند.

مجرمان اينترنتي مي توانند با استفاده از آسيب پذيري هاي اينترنت اشيا به شبكه شما دسترسي پيدا كنند. آنها سپس مي توانستند كل سيستم خانه هوشمند را "شرط بندي" كنند و فقط با پرداخت هزينه بالا تهديد به فعال سازي مجدد سيستم مي كنند.

هكرها مي توانند كنترل مانيتور هوشمند كودك را در دست بگيرند و از آن براي پخش موسيقي با صداي بلند (به عنوان راهي براي ترساندن يا تهديد شما) استفاده كنند يا به راحتي از همه افراد در اتاق جاسوسي كنند.

اين فقط حدس و گمان يا سناريوها نيست - طبق داده ها ، تنها در يك جستجوي ساده Google مي توان در كمتر از 30 دقيقه برخي از دستگاه هاي خانه هوشمند را هك كرد.

 

آزمايش ديگري نشان داد كه چگونه 3 هكر (به ظاهر هكرهاي اخلاقي) فقط براي دريافت قفل درب ورودي يك خانه هوشمند به يك ايميل وانت و فيشينگ احتياج دارند.

 

حتي بدتر از آن ، طبق تحقيقات خود سيمانتك ، در اوج حملات در سال 2017 ، متوسط ??دستگاه اينترنت اشيا every هر 2 دقيقه مورد حمله قرار مي گرفت.

 

ما مي توانيم با مثالهايي از اين قبيل ادامه دهيم ، اما شما احتمالاً اين را فهميده ايد - اگر خانه هوشمندي داريد ، محافظت از دستگاههاي اينترنت اشيا بايد در اولويت باشد.

 

چرا دستگاه هاي اينترنت اشيا از نظر امنيت ضعيف هستند؟

متأسفانه ، بسياري از دستگاه هاي متصل از حفاظت داخلي برخوردار نيستند يا سيستم فقط ضعيف اجرا شده است. برخي از افراد دوست دارند بحث كنند زيرا توليد كنندگان دستگاه هاي هوشمند در تلاشند تا در هزينه هاي توليد و نرم افزار صرفه جويي كنند و منجر به توليد دستگاه هاي اينترنت اشيا مي شوند:

 

سختي سيستم بسيار كم و بدون مشكل است ، كه اساساً به اين معني است كه دستگاه واقعاً محافظت نمي شود.

 

شما رمزهاي عبور پيش فرض يا رمزگذاري شده اي داريد كه استفاده از هكرها آسان است.

اغلب مكانيزمي براي رسيدگي به روزرساني هاي نرم افزاري در دسترس نيست كه اغلب منجر به آسيب پذيري مي شود.

 

چند سال پيش ، يك مطالعه نگراني هايي را در مورد دستگاه هاي هوشمند ايجاد كرد و ادعا كرد كه حدود 70? آنها داراي آسيب پذيري هاي امنيتي هستند. متأسفانه ، امروز وضعيت خيلي تغيير نكرده است ، تقريباً 85? شركتهاي اينترنت اشيا saying مي گويند مسئوليت متمركز دستگاههاي متصل وجود ندارد. بيش از نيمي از اين شركت ها نيز گفتند كه منابع كافي براي تأمين آن را ندارند.

براي مشاهده مقالات بيشتر به منبع اين مقاله مراجعه كنيد

 

شركت هايك ويژن از محصولات سري Turbo HD 5.0 خود رونمايي كرد

۲۷ بازديد

شركت هايك ويژن از محصولات سري Turbo HD 5.0 خود رونمايي كرد

سري Turbo HD 5.0استفاده از اخرين تكنولوژي ها بهمراه هوش مصنوعي براي شناسايي خودكار تهديدات و همچنين تصوير برداري رنگي در هر شرايط نوري از ويژگي هاي اين سري از محصولات هايك ويژن مي باشد
نخستين سري از محصولات توربو اچ دي شركت هايك ويژن در سال ???? به بازار عرضه شد.   دوربين مداربسته  و DVR هاي توربو اچ دي توان تصوير برداري با كيفيت بالا حتي در محيط هاي تاريك را براي مشتريان فراهم مي كردند از اين رو خيلي زود توانستند جاي خود را در بين مشتريان پيدا كنند.
ساختار محصولات توربو اچ دي به مرور زمان كامل تر شد تا اينكه اين روز ها هايك ويژن سري 5.0 اين محصولات را عرضه ‌كرد. اين سري شامل DVR هاي Acusense و دوربين هاي ColorVU است كه بر اساس فناوري هوشمند هوش مصنوعي قادرند تا به كاربران در تشخيص خودكار هر تهديدي كمك كنند در ادامه با اين سري از محصولات بيشتر آشنا مي شويم.
يك ويژگي خوب محصولات سري ?.? توربو اچ دي هايك ويژن قيمت مناسب آنهاست كه براي مشتريان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
DVR هاي سري AcuSense هايك ويژن
اين سري از DVR هاي توربو اچ دي شامل يازده مدل سيستم ضبط مختلف است كه با استفاده از هوش مصنوعي به ميزان قابل توجهي تشخيص اشياء را بهبود بخشيده است و قادر است انسان و وسيله نقليه را از يكديگر تشخيص دهد همچنين آلارم هاي اشتباهي كه بر اثر عبور وسايلي غير از موارد مورد نظر از قبيل افتادن يا تكان خوردن برگ درختان، باد و باران، حركت حيوانات را فيلتر كند.
ويژگي ديگر DVR هاي AcuSense هايك ويژن توانايي جستجوي سريع بر اساس شخص يا وسيله نقليه مي باشد، اين سري از DVR قادرند تا در زمان كوتاهي تمامي فيلم هاي ضبط شده شامل افراد و خودرو را براي كاربران خود در اختيار قرار دهند.
لذا كاربران هنگام جستجو با حجم وسيعي از اطلاعات و تصاوير روبرو نيستند از اين رو در زمانشان صرفه جويي مي شود.

در صورتي كه نياز به خدمات  نصب دوربين مداربسته   ما به شما پيشنهاد مي كنيم اين كار را به شركت هاي معتبري مانند شركت مهر تجارت واگذار كنيد تا متحمل خسارت هاي مالي و صرف زمان بيهوده نشويد. 
دوربين توربو اچ دي سري ColorVu
دوربين هاي سري ColorVu هايك ويژن توانايي تصوير برداري رنگي به صورت 24/7 ( 24 ساعته و هفت روز هفته ) در هر گونه شرايط نوري را دارند. اين سري از دوربين ها با استفاده از Iris هاي بزرگ قابليت جمع آوري نورهاي مختلف محيط را دارند. شيشه جلوي لنز اين دوربين ها به گونه اي خاص طراحي شده است كه حداقل ميزان بازتاب نور را داشته باشد و دوربين بتواند تصاوير با كيفيت را در شرايط نور حداقلي در اختيار كاربر قرار دهد. لنز مجهز به عدسي مخصوص از ديگر اجزاي اين دوربين ها مي باشد. استفاده از فيلتر هاي جبران كننده نور محيط باعث مي شود تا تصاوير با كيفيت رنگي ارائه شود. با استفاده از تصاوير مناسب دوربين هاي ColorVu از سري 5.0 توربو اچ دي هايك ويژن كاربران مي توانند همواره تصوير رنگي مشاهده كنند و اين مهم باعث مي شود تا هر گونه نياز امنيتي خود را در كوتاهترين زمان ممكن پوشش دهند.
محصولات هايك ويژن سري Turbo HD 5.0 بالاترين سطح از توانايي و امكانات را با قيمت مناسب در اختيار كاربران قرار مي دهد. آنها مي توانند به بهترين شيوه نياز هاي حفاظتي خود را با كمترين قيمت پوشش دهند.
فرانگ ژانگ مدير بازاريابي شركت هايك ويژن : ” با استفاده از DVR هاي سري AcuSense توربو اچ دي 5.0 ما تكنولوژي هوش مصنوعي را به خدمت گرفته ايم تا با فيلتر كردن آلارم هاي اشتباه اين آلارم ها را به حداقل برساند و كاربران مي توانند در زمان كوتاهي هر تهديدي را شناسايي كنند. از سوي ديگر دوربين هاي سري ColorVu هايك ويژن توانايي ارائه تصاوير واضح و روشن ، حتي در تاريكي كامل را براي كاربران فراهم مي كنند و مشتريان مي توانند هميشه از هر صحنه اي تصوير رنگي در اختيار داشته باشند.
درباره هايك ويژن
شركت هايك ويژن به عنوان يك توليد كننده در صنعت نظارت تصويري از سال 2001 فعاليت خود را از چين آغاز كرد و در مدت زمان كوتاهي توانست جاي خود را دربازار سيستم دوربين مدار بسته دنيا باز كند. با رشد و توسعه تكنولوژي IOT و هوش مصنوعي ، اين توليد كننده محصولات جديد خود را توليد و روانه بازار كرد كه با پشتيباني از تكنولوژي هوش مصنوعي توانست سطح جديد از تكنولوژي را عرضه نمايد. نمايندگان فروش هايك ويژن شامل 33 شركت منطقه اي به مشتريان آن در دنيا ارائه خدمت مي كنند. تيم قدرتمند R&D هايك ويژن را مي توان يكي از نقاط قوت اين توليد كننده قدرتمند بازار دوربين مدار بسته جهان به حساب مي آيد.

يكي ديگر از برند هاي معتبر دوربين مداربسته كه هم تراز هايك ويژن محصولات با كيفيتي به بازار عرضه مي كند،   دوربين مداربسته تي وي تي  است. براي آگاهي از قيمت هاي اين دوربين بر روي لينك كليك كنيد.

راهنماي خريد دوربين مدار بسته براي آپارتمان هاي مسكوني

۳۴ بازديد

راهنماي خريد دوربين مدار بسته براي آپارتمان هاي مسكوني

امروزه روز با پيشرفت تكنولوژي دوربين مدار بسته  هايك ويژن و توسعه تكنولوژي هاي هوشمند ارزان قيمت، اكثر مالكان ساختماني به فكر استفاده از دوربين هاي مدار بسته در ساختمان هاي خود افتاده اند. برخي از مهمترين نگراني هايي كه آنها را به فكر استفاده از دوربين مداربسته مي اندازد عبارتند از: پوشش مبادي ورودي و خروجي ساختمان جهت مشاهده افراد مشكوك و همسايه ها، پوشش فضاي داخل پاركينگ خودرو هاي ساكنين، پوشش فضاي لابي و راه پله ها، پوشش بر اصلي بيروني ساختمان شامل خيابان اصلي و فرعي، ارائه تصوير دائمي ازفضاهاي ساختمان و بسياري از موارد ديگر مي باشد.

از چه تكنولوژي بايد استفاده كنيم؟

جهت پوشش محيط ساختمان ها از سه نوع تكنولوژي مدار بسته آنالوگ، HD و آي پي مي توانيم استفاده كنيم، سيستم آنالوگ، قديمي ترين و ارزان ترين تكنولوژي است كه مي توان استفاده كرد، كيفيت پايين دوربين آنالوگ معمولا بزرگترين نقطه ضعف آنها مي باشد، بهترين دوربين آنالوگ تنها ?.? مگا پيكسل رزولوشن دارد، كه اين موضوع براي بسياري از مالكان آزار دهنده است، علاوه بر آن زاويه كم، دوربين آنالوگ ديگر نقطه ضعف آن مي باشد ( حداكثر ??درجه )، اين عوامل باعث مي شود تا مالكان معمولا اين سيستم را انتخاب نكنند اما هستند صاحبان آپارتمان هايي كه هنوز از اهميت تجهيز به سامانه دوربين مداربسته غافل هستند و از دوربين آنالوگ براي پوشش فضاهاي ساختماني خود استفاده مي كنند. كيفيت پايين و قابل اعتماد نبودن تصوير ضبط شده، در مواقع حساس از بزرگترين نقاط ضعف سيستم آنالوگ مي باشد.

 

سيستم تحت شبكه يا آي پي، اين سيستم با استفاده از دوربين مداربسته مگا پيكسل با رزولوشن بالا ( حداقل يك مگا پيكسل ) و استفاده از بستر شبكه بهترين كيفيت را ارائه مي دهد. استفاده از بستر كابل و سوييچ شبكه و مركز كنترل تحت شبكه (NVR) باعث شده تا اين سيستم به عنوان يك راه حل گران قيمت و كمي پيچيده به لحاظ عملكرد در بين راهكارهاي پيشنهادي شناخته شود. كيفيت تصوير بالا، زاويه ديد وسيع، انتقال تصوير روي بستر شبكه و اينترنت و چندين مورد ديگر، به عنوان نقاط قوت اين سيستم شناخته مي شوند. اما قيمت بالاي دوربين، مركز كنترل ضبط، سوييچ و همچنين ساير تجهيزات مصرفي، اين سيستم باعث مي شود تا اين تكنولوژي هم براي بسياري از ساختمان هاي مسكوني جذابيتي نداشته باشد. با اين همه مالكان مشكل پسندي هم وجود دارند كه جهت پوشش فضاهاي آپارتمان مسكوني خود از اين نوع سيستم استفاده مي كنند.

تكنولوژي HD مخفف High Defenition، به عنوان تكنولوژي جديد كه حدودا هفتيا هشت سال پيش وارد بازار مدار بسته شد، با استفاده از دوربين ديجيتال و مگا پيكسل و استفاده از بستر كابل هاي كواكسيال ( همان بستر كابلي كه براي دوربين هاي آنالوگ استفاده مي شد) و قيمت پايين تر از سيستم تحت شبكه به عنوان يك پيشنهاد جذاب از سمت مالكان ساختمان ها مورد استقبال قرار گرفت. رزولوشن، زاويه ديد بالا و قيمت پايين اين دوربين مداربسته نسبت به سيستم تحت شبكه، كابل كشي راحت و ارزان، همه و همه از نقاط قوت اين سيستم به شمار مي آيد، از جمله نقاط ضعف محدود اين سيستم براي كاربري در موارد مسكوني مي توان به ميزان زياد كابل هاي مصرف شده اشاره كرد، در اين سيستم به ازاي هر دوربين بايد يك كابل كواكسيال تركيبي از دوربين مداربسته تا مركز كنترل ضبط تصوير ديجيتال كابل كشي شود. با توجه به مواردگفته شده اكثر مالكان ساختمان هاي مسكوني پس از گشت و گذار فراوان در بازار و مشورت با فروشندگان مختلف سيستم HD را انتخاب مي كنند.

در صورتي كه نياز به  خدمات  نصب دوربين مداربسته   داريد ما شركت مهر تجارت را به شما پيشنهاد مي كنيم.

انتخاب برند  

برند هاي متعددي در بازار ايران مشغول فعاليت هستند، برند هاي اصطلاحا بدون نام ( No Name)، با قيمت و كيفيت تصوير پايين در بازار هستند كه پس از نصب با گذر زمان دچار افت كيفيت مي شوند، اما در سوي ديگر برخي از برند ها هم به صورت حرفه اي وجود دارند كه كيفيت و قيمت بالايي دارند اين برند ها بازار فروش محصولاتشان بانك ها، نيرو گاهها و پروژه هايي از اين قبيل مي باشند. اما برند هاي ديگري نيز وجود دارند كه به لحاظ تقسيم بندي در رده برندهاي متوسط رو به بالا قرار مي گيرند، انتخاب تجهيزات مدار بسته از اين برند ها مي تواند يك راه حل خوب باشد.

برخي از ويژگي هاي يك برند مناسب عبارتند از: سابقه فعاليت برند در دنيا ( حداقل ? سال از عمر برند گذشته باشد)، سابقه فعاليت برند در كشور ( حداقل ? سال از عمر برند در ايران گذشته باشد)، دارا بودن نماينده فعال و خوش سابقه در بازار، خريد از شركت فروشنده دوربين مداربسته ( دوربين مداربسته تي وي تي ) بجاي فروشگاهها، كه داراي نامه نمايندگي از برند باشند، زمان گارانتي، انتخاب برندهايي كه پروژه هاي مشابه زيادي در بازار ساختمان هاي مسكوني انجام داده باشند

 

اهميت استفاده از راهنماي خريد دوربين مدار بسته باعث مي شود تا بتوانيم بهينه ترين خريد را با توجه به نياز حفاظتي و بودجه داشته باشيم. اهميت انتخاب شركتي كه بتواند خدمات پس از فروش حرفه اي و مناسب ارائه دهد بسيار تاثير گذار است.

 

 

روش هاي مصرف زعفران و خواص آن

۳۴ بازديد

روش هاي مصرف زعفران و خواص آن

 

?زعفران گياه اعجاب انگيز با خواص بي نظير است كه احتمالا در مورد اهميت آن و تاثيري كه روي سلامت شما دارد بسيار شنيده ايد و اين كه نمونه مرغوب و با كيفيت آن در بازار كشورمان به مراتب كم تر پيدا مي شود.

زعفران گياه اعجاب انگيز با خواص بي نظير است كه احتمالا در مورد اهميت آن و تاثيري كه روي سلامت شما دارد بسيار شنيده ايد و اين كه نمونه مرغوب و با كيفيت آن در بازار كشورمان به مراتب كم تر پيدا مي شود.

در درجه اول بايد بگوييم كه اين گياه با توجه به كمياب بودن و نحوه رشد قيمت عموما بالايي دارد، اما خريد آن از برخي مراكز با قيمت ايده آل مي تواند گزينه مناسبي باشد.

 

فراموش نكنيد كه زعفران روش هاي مصرف مختلفي دارد و در صورتي كه با يكي از آن ها كنار نمي آييد مي توانيد به شكل ديگر مصرفش  كنيد اما به هر حال فراموش نكنيد كه گياه زعفران بي نظير است و همواره تجربه آن در كنار تغذيه روزانه مي تواند باعث جلوگيري از بروز انواع بيماري هاي سخت شود.

پس همواره زعفران را هر چند اندك در برنامه غذايي خود حذف كنيد.

زعفران را مي توان گياه شفابخش و معجون سلامتي دانست كه در ايران از گذشته تاكنون محبوب بوده است و موجب اتفاقات مثبتي در سيستم بدن و براي كودكان و نوجوانان در سيستم رشد مي گردد.

مهم ترين فوايد گياه زعفران

افزايش سطح و ضريب ايمني بدن در برابر انواع بيماري ها توسط زعفران به بهترين شكل انجام و تقويت مي شود، در واقع مسئله اين است كه زعفران سبب مي شود تمامي درد هاي عضلاني ، بيماري هاي سخت جسماني زود تر و بهتر رفع گردند، بعلاوه اين كه با بهبود وضعيت ويتامين سي بدن مي تواند روند درمان انواع زخم ها را بهبود بخشيده و در نهايت سبب تكثير حداكثري گلبول هاي سفيد مي شود.

منبع تشكيل گلبول هاي سفيد نيز ويتامين C است كه حجم عظيمي از آن در زعفران يافت مي شود و در واقع بهترين منبع آن خواهد بود، امروزه شما امكان خريد اينترنتي زعفران نيز داريد و مي توانيد آن را از فروشگاه هاي معتبر با نماد اعتماد و كسب و كار هاي اينترنتي سفارش دهيد.

تحويل آن نيز در كم ترين زمان ممكن به سرعت انجام مي گردد و به هيچ عنوان نقصي در اين روش هاي خريد وجود ندارد چون مشخصات كتبا به شما اطلاع داده مي شود.

با افزايش گلبول هاي سفيد سيستم ايمني بدن شما به مراتب در چند سطح قوي و قوي تر مي شود.

در اين بين همين طور مي توانيد از زعفران به عنوان يك آنتي بيوتيك استفاده كنيد كه عملكرد خارق العاده اي دارد.

افزايش گردش خون و سلامت قلب با زعفران

اگر بخواهيم در مورد خواص زعفران بگوييم، در موارد ديگري كه بيشتر از زعفران شنيده مي شود مي توان به بهبود جريان گردش خون اشاره كرد كه توسط رگ ها انجام مي شود و در صورت بالا بودن چربي اين كار توسط زعفران به حالت ابتدايي و سلامت و پاكسازي چربي رگ ها بر مي گردد.

 

براي كساني كه دچار گرفتگي مسير قلب شده اند پيشنهاد مي شود كه هر هفته تغذيه اي در كنار زعفران را داشته باشند تا وضعيت آن ها بهبود پيدا كرده و در نهايت حركت خون در مسير رگ ها با سرعت متعادل تري انجام گردد.

جلوگيري از افزايش فشار خون و فشار روي رگ ها نيز توسط زعفران انجام مي شود و در نهايت سلامت قلب را به همراه خواهد داشت، از ياد نبريد كه وقتي سيستم قلب از كار افتاده باشد، جريان خون با سرعت كم تري به حركت در آمده و خطرات زيادي به همراه خواهد داشت.

اگر بخواهيم در مورد خريد اينترنتي زعفران به شما اطلاعات بيشتري شرح دهيم بايد بگوييم كه امكان خريد آن به صورت خالص و با كيفيت بالا و مبدا توليد كننده و فروش معتبر وجود دارد كه البته گاهي توسط سايت هاي سودجو تنها طعم دهنده و عصار ناخالص اين گياه در دسترس قرار مي گيرد. 

كنترل ديابت و قند خون توسط زعفران

ديابت را يكي از سخت ترين و بدترين بيماري ها مي دانند كه انسان ها به آن دچار مي شوند و در واقع اين مشكل زماني رخ مي دهد كه سيستم بدن امكان توليد انسلين كافي را نداشته باشد، اما اگر در مورد خواص جادويي ديگر زعفران نيز به شما عزيزان شرح دهيم بايد بگوييم كه زعفران مي تواند در كنترل قند خون و ديابت نيز به شما كمك ويژه اي كند.

منگنز در زعفران وجود دارد كه به عنوان يك ماده مهم براي بدن مي تواند سريع تر روند كنترل قند خون را بهبود بخشيده و در نهايت موجب تنظيم شدن آن گردد.

اگر بسيار درگير اضطراب هستيد و كل زندگي شما را بر هم زده است ما بايد خواص زعفران را اين بار به صورت ويژه به شما عزيزان شرح دهيم و بگوييم كه مهم ترين مسئله در مورد زعفران شاداب شدن شما پس از استفاده از آن است.

بسياري از ما در زندگي امروزه درگير استرس، اضطراب، ترس و حتي وسواس مي شويم، زعفران هورمون هاي مفيد را در بدن آزاد مي سازد.

روش هاي استفاده از زعفران

شما نبايد به هيچ عنوان زعفران را روي حرارت مستقيم قرار دهيد، در واقع بافت هاي آن آسيب پذير هستند و با دماي كمي كه به آن ها منتقل مي شود در نهايت مي توانيد از زعفران استفاده كنيد.

 

بعلاوه اين كه آسيب كردن آن بر اساس گفته پزشكان بهترين و ايده آل ترين روش است و حتما مي توانيد در كنار برنج، غذاي روزانه، نوشيدني ها از زعفران استفاده كنيد، البته كه ايراني ها به كباب زعفراني علاقه شديدي دارند و هيچ منعي نيز در اين باره وجود ندارد.

اما بهتر است كه حتما زعفران اصل و درجه يك را تهيه كنيد تا به هيچ عنوان هزينه شما هدر نشده و همين طور كيفيت عالي را تجربه كنيد.

بهتر است كه زعفران تحت تاثير دماي بالا قرار نگرفته و تنها از حرارت غذا دور از حرارت مستقيم استفاده گردد تا خواص لازم را رها كرده و شما بتوانيد از آن استفاده كنيد.

مي توانيد از هاون هاي كلاسيك و سنتي و آسيب هاي برقي براي استفاده از زعفران به شكل پودر استفاده كنيد.

حتما زعفران را به اندازه نياز پودر كنيد تا خواص خود را در دراز مدت از دست ندهد.

خواص دارويي بي نظير زعفران

از جمله خواص مهم و كليدي ديگر كه در مورد زعفران مي دانيم، بهبود عملكرد سيستم هاي عصبي و گيرنده هاي بدن است، بخصوص افراد مسني كه با بي حس شدن بدن روبرو مي شوند و مشكل آن ها كمبود ويتامين دي نيست.

در اين شرايط مي توانيم بگوييم كه جلوگيري از سرطان اصلي ترين و كليدي ترين خاصيتي است كه ما مي توانيم در زعفران مشاهده كنيم.

آنتي اكسيدان هاي موجود در زعفران خاصيت جادويي و عملكرد فوق العاده اي را در دراز مدت از خود نشان مي دهند و بدن شما را در برابر چنين آسيب هايي مقاوم مي سازند.

كاهش درد در بيماري هاي عضلاني و مربوط به ماهيچه ها نيز توسط پزشكان اثبات شده است، البته شما نبايد مقدار زيادي از زعفران را در هفته استفاده كنيد كه خطرات خاص خود را بروز مي دهد و به بدن شما آسيب هاي سختي مي زند.

در صورتي كه درگير اختلال سيستم هضم هستيد و مي خواهيد به اين روند كمك نيد بهتر است كه زعفران را به صورت دوره اي و ماهانه حتما در تغذيه خود حفظ كنيد و نوع با كيفيت آن را به صورت مستقيم از فروشگاه هاي معتبر تهيه فرمائيد.

هم چنين محققان دريافته اند كه مصرف زعفران براي درمان افسردگي مي تواند به اندازه هاي داروهاي ضد افسردگي مفيد واقع شود. براي مطالعه بيشتر به مقاله لينك شده مراجعه كنيد.

 

منبع : افكار نيوز

دانلود جزوه معماري پيشرفته كامپيوتر دكتر جهانگير

۳۴ بازديد

دانلود جزوه معماري پيشرفته كامپيوتر دكتر جهانگير

دانلود جزوه معماري پيشرفته كامپيوتر دكتر جهانگير

4,900تومان

  • فرمت فايل : pdf
  • تعداد صفحات : 28
  • حجم فايل : 2 مگابايت
  • موضوع جزوه : معماري پيشرفته كامپيوتر
  • استاد : دكتر جهانگير
  • نوع نوشته : تايپ كامپيوتري
  • كيفيت جزوه : خوب
  • دانشگاه : صنعتي شريف

منبع :  https://file4dl.ir/product/advanced-computer-architecture-jahangir/

دوربين مداربسته ديد در شب

۲۹ بازديد

دوربين مداربسته ديد در شب

 

عشق دوربين!

كارور” نويسنده آمريكايي، مجموعه داستاني دارد با عنوان «وقتي از عشق حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم؟!» البته در اينجا ما را با داستان و نويسنده و عشق كاري نيست، اما بايد قبول كرد بسياري از مشتريان ايراني «عشق» بهترين‌ها را دارند، بي آن كه سطح نياز خود را سنجيده باشند. بسياري از ما پيش از آن كه نياز امنيتي فضاي تحت نظارت خود را ارزيابي كرده و مشخصات فني دوربين مداربسته متناسب را برآورد كرده باشيم، به دنبال گران‌ترين يا بهترين دوربين مداربسته بازار مي‌گرديم. در حالي‌كه لزوماً گران قيمت‌بودن محصول نشان‌دهنده كارايي آن در هر محيطي نبوده و قيمت پايين‌تر كاهش كيفيت را مشخص نمي‌كند؛ در اين باره حرف خواهيم زد!

فيلتر مادون قرمز يا فيلترينگ مادون قرمز

يكي از اشتباهات رايجي كه در نوشتن و همين‌طور مرور محتواهاي بي‌شمار مربوط به قابليت ديد در شب و تصويربرداري در تاريكي دوربين‌ها رخ مي‌دهد، استفاده از عبارت «فيلتر مادون قرمز» است؛ اين عبارت به سبب معنايي دوپهلوي خود غلط‌انداز است. فيلتر مادون قرمز مي‌تواند معادل IR-Pass يا IR-Cut باشد؛ دو كاربرد متضاد! فيلتر مادون قرمز (حالت اول) به فيلتري اشاره دارد كه پرتوهاي مادون قرمز را به خود جذب مي‌كند، در صورتي كه IR-Cut فيلتري است كه جلوي ورود اشعه مادون قرمز را به داخل دوربين در طول روز گرفته و كيفيت تصوير روز (روشنايي) را تضمين مي‌كند.

يك  دوربين مداربسته  مادون قرمز زبل!

ديد در شب دوربين مداربسته از دوربين مداربسته IP گرفته تا دوربين مداربسته AHD يا حتي دوربين‌ مداربسته آنالوگ اغلب با استفاده از از تعدادي ال‌اي‌دي مادون قرمز ممكن شده است. مشكل اين روش اشباع تصاوير يا همان Overexpose شدن تصوير است؛ با توجه به اينكه نور مادون قرمز ارسالي به همه‌چيز به‌طور يكسان تابانده مي‌شود، اجسام نزديك به دوربين دچار اشباع نوري شده و كيفيت تصوير آنها افت مي‌كند و به‌صورت نقاط سفيد ديده مي‌شوند. براي حل اين مشكل، سامانه مادون قرمز هوشمند Smart IR بر روي دوربين‌هاي مداربسته نصب گرديده كه نور انداخته شده بر موضوعات تصويربرداري را متناسب با فاصله تنظيم مي‌كند.

حذف نور مادون قرمز؛ دنياي مجازي/ دنياي واقعي

استفاده از حذف‌كننده نور مادون قرمز، براي تمام دوربين‌هاي مداربسته داراي قابليت ديد در شب لازم است. به اين معنا كه هر چيزي در طول روز از خود علاوه بر بازتاب نور مرئي، پرتوي مادون قرمز ساطع مي‌كند. اين دو نوع پرتو دريافتي در شكل‌گيري تصوير اختلال ايجاد كرده، وضوح تصوير را متاثر مي‌سازند؛ دوربين به دو صورت مكانيكي يا الكترونيكي يا سخت‌افزاري و نرم‌افزاري نور مادون قرمز را حذف مي‌كنند.
بديهي است كه حذف نور به صورت واقعي از حذف نرم‌افزاري اثر پرتو مادون قرمز بر از تصوير، كيفيت و قيمت بالاتري خواهد داشت.

از چه حرف مي‌زنيم؟!

براي نظارت بر يك انبار كوچك با ابعادي در حدود 5 متر در 3 متر كافي است از براي مثال مي‌توان از يك دوربين مداربسته ويوتك بولت استفاده كنيم كه قابليت ديد در شبي با برد موثر حدود 6 متر داشته باشد؛ مي‌توان به‌جاي هزينه‌كرد براي دوربيني با برد بيشتر و تصوير بهتر، آن را به امكاناتي چون تشخيص حركت مسلح كرد؛ يا اگر فضايي خالي مانند آسانسور نياز به مونيتورينگ دارد، سيستم مادون قرمز هوشمند از الزامات نيست. و در جايي مثل ورودي فرودگاه كه 365 روز سال به‌طور شبانه روزي روشن است، نيازي به استفاده از دوربيني با قابليت ديد در شب نخواهد بود و شايد يك دوربين مداربسته سامسونگ دام بدون IR افاقه كند! در نهايت آنچه كه ما از آن حرف مي‌زنيم، «تناسب» است؛ تناسب نياز و خريد دوربين مداربسته!

تي وي تي  

 

ديد در شب دوربين مداربسته چيست و چگونه عمل مي كند؟

 

دوربين مداربسته آنگونه كه از اسمش پيداست براي پوشش دهي 24 ساعته از يك مكان مي باشد و در تمام ساعات شبانه روز بدون وقفه بايد عمل كند.هنگام روز دوربين مدار بسته به خوبي عمل كرده و وظيفه پوشش دهي و نظارت مكان را با وضوح زياد انجام مي دهد. اما سازنده هاي دوربين مداربسته براي رفع مشكل دريافت تصوير در شب هنگام و در نور كم چه فكري كرده اند؟ با هم به بررسي تكنولوژي هاي دوربين مداربسته ديد در شب ميپردازيم.

ديد در شب بهتر با گشودگي بيشتر ديافراگم

در بسياري از دوربين هاي مدار بسته براي اينكه در شب از ديد بهتري برخوردار شوند از ديافراگمي با كشودگي بيشتر استفاده مي شود تا سنسور بتواند در شب نور بيشتري از محيط دريافت نمايد. اين همان تكنولوژي است كه اكنون در بسياري از گوشي هاي موبايل ديده مي شود. ديافراگم قطعه اي است كه بعد از لنز و قبل از سنسور قرار مي گيرد و ميزان دريافت نور از لنز به سنسور را تعيين مي كند.

دوربين مداربسته ديد در شب به واسطه باز شدن و نور گيري ديافراگم

هر چقدرعدد درجه بندي ديافراگم نزديك به يك باشد از گشودگي ديافراگم بيشتري بهره مي بريم و مقدار نور بيشتري در شب برخودار خواهيم شد. اما خب اين تكنولوژي نيز بي نقص نيست و گشودگي زياد ديافراگم در دوربين مداربسته ديد در شب، اين معضل را دارد كه عمق ميدان به شكل محسوسي كاهش يابد و مقدار نقاط فوكوس در يك تصوير كم شود. خوشبختانه به دليل اتوماتيك بودن ديافراگم، اين قطعه در طول روز نور كمتري را از خود عبور داده و عمق ميدان گسترده اي را پوشش مي دهد.

هايك ويژن

نقاط قوت استفاده از ديافراگم

  • ديد درشب دوربين مداربسته بدون استفاده از سخت افزار ارسال نور
  • نا محسوس بودن مكان دوربين و سمت لنز آن در شب
  • ديد در شب رنگي و تصوير مناسب

نقاط ضعف استفاده از ديافراگم باز

  • عمق ميدان كم و فوكوس محدود دوربين مداربسته
  • عدم توانايي دريافت تصوير در تاريكي مطلق
  • كم شدن سرعت شاتر و تاخير داشتن تصوير

استفاده از امواج مادون قرمز براي ديد درشب دوربين مداربسته

امواج مادون قرمز يا Infrared كه در اصطلاح IR نام دارد، نوعي از امواج نوري است كه با چشم غير مسلح انسان قابل ديد نمي باشد. اما سنسور دوربين مدار بسته بگونه اي طراحي شده كه مي توانند اين نور را در محيط دريافت نمايند و اجسام را به واسطه اين نور شناسايي كنند. تكنولوژي دوربين مدار بسته به واسطه Led مادون قرمز بسيار ارزان است ودوربين مداربسته ديد در شب  قادر است در محدوده ي پوشش دهي مادون قرمز تصاوير بسيار مناسبي را دريافت نمايد. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما

اما بازهم تكنولوژي امواج مادون قرمز معايبي نيز دارد و آن هم برد پايين امواج مادون قرمز به نسبت نورطبيعي است، كه مي بايست براي پوشش دهي بيشتر از پروژكتورهاي بزرگتر يا از دوربين مداربسته ديد در شب با Led هاي مادون قرمز بيشتر استفاده گردد. همچنين امواج IR قابليت گذر از شيشه را ندارد و اگر درب شيشه اي يا ديوار شيشه اي در مسير باشد، ديد درشب در آن سوي شيشه وجود نخواهد داشت. اما اين پايان معايب اين تكنولوژي نيست و دوربين مدار بسته ديد در شب با تكنولوژي IR در تاريكي تصاوير سياه و سفيد تهيه مي كند. علت آن هم عدم تشخيص رنگ با امواج مادون قرمز مي باشد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن       

محاسن تكنولوژي مادون قرمز

  • قيمت پايين با عملكرد مناسب دوربين در شب
  • ديد در شب مناسب و تصوير با كيفيت
  • داشتن تصوير در تاريكي مطلق

معايب تكنولوژي مادون قرمز

  • ديد در شب سياه و سفيد
  • پوشش دهي كمتر نور مادون قرمز در مقايسه با تور مرعي
  • عدم عبور امواج از شيشه
  • تخصصي بودن تنظيم دوربين مداربسته براي ديد در شب

تكنولوژي استارلايت براي ديد در شب رنگي

در مقاله اي اختصاصي در مورد دوربين مداربسته استارلايت توضيح داده ايم. اما اگر بخواهيم به صورت مختصر در مورد تكنولوژي استارلايت بگوييم، استفاده از گشودگي ديافراگم و تكنولوژي IR در يك محصول است.

بگذاريد به صورت ساده توضيح دهيم كه دوربين هاي مداربسته ديد در شب با تكنولوژي استارلايت به يك سنسور قوي و با حساسيت بالا و همچنين گشودگي ديافراگم بالا عرضه شده كه با كمترين ميزان نور تصوير رنگي را تهيه نمايد، اما اگر در محيط نور آنقدر كم شود كه ديگر از روش اول تصويري مطلوب دريافت نشود، دوربين از امواج مادون قرمز براي روشن كردن محيط استفاده مي كند و تصاوير سياه و سفيد خواهد شد.

تكنولوژي دوربين مداربسته ديد در شب رنگي شارپ

شركت شارپ با استفاده از دو تكنولوژي امواج مادون قرمز و ماوراء بنفش توانست از دوربين مداربسته رنگي در تاريكي مطلق پرده برداري كند. هر چند اين دوربين هاي مداربسته هنوز با فراگير شدن فاصله زيادي دارد اما روش استفاده از اين تكنولوژي ها جالب مي باشد. دوربين مداربسته اين شركت ابتدا موقعيت اشياء را در اطراف دوربين شناسايي كرده و به وسيله امواج ماوراء بنفش طيف تغيير نوري را شناسايي و به وسيله يك پردازنده انحصاري، رنگي نزديك به رنگ اصلي را باسازي كرده و به اين ترتيب تصويري رنگي خروجي مي دهد. اما از معايب بزرگ اين تكنولوژي قيمت بسيار بالا و گستره پوشش دهي كم آن است تا مانع فراگير شدن اين تكنولوژي در جهان باشد.

محاسن تكنولوژي رنگي شارپ

  • ديد در شب رنگي با رنگ بندي مناسب
  • استفاده هم زمان از دو طيف نوري مادون قرمز و ماوراء بنفش

معايب تكنولوژي ديد در شب شارپ

  • قيمت بسيار بالاي دوربين مداربسته ديد در شب رنگي
  • پوشش دهي كم ديد در شب و رنگهاي ساختگي

دانلود آهنگ بكش راحتم كن به رسم رفاقت

۴۲ بازديد

دانلود آهنگ بكش راحتم كن به رسم رفاقت رئوف مكرم

هم اكنون لذت ببريد با دانلود آهنگ رئوف مكرم به نام «بكش راحتم كن به رسم رفاقت» به همراه متن و دو كيفيت ???، ??? با لينك مستقيم در رسانه معتبر آي سانگز

دانلود آهنگ رئوف مكرم بكش راحتم كن به رسم رفاقت

Download New Music: Raoof Mokarram – Beغير مجاز مي باشدh Rahatam Kon Be Rasme Refaghat With Text And Online And Quality On isongs

نام خواننده: رئوف مكرم
نام آهنگ:

بكش راحتم كن به رسم رفاقت

منبع :  https://isongs.ir/بكش-راحتم-كن-به-رسم-رفاقت/