قاپ بازي

۷۷ بازديد

قاپ بازي

قاپ بازي يا قاب بازي يك بازي قديمي است كه به وسيله قاپ يا همان قاب انجام ميشده است. قاپ استخوان مچ پاي گوسفند است كه تناسب سطح هاي آن به شكل معكب مستطيل مي باشد (شبيه يك قوطي كبريت) كه البته آن را بجول، بژول و يا بچول نيز ناميده اند. شكل قاپ موجب بوجود آمدن شش سطح مي گردد كه پس از پرتاب امكان ايستادن قاپ روي چهار سطح امكانپذير مي باشد.

دو سطح بزرگاسم سطحي كه كه بر آمدگي دارد جيك (جك) و نام سطح مقابل آن پك (پوك) است.

دو سطح كوچك باريككه يكي اسب (آلچي) و ديگري خر (تختان) است.

دو سطح گوژ (محدب): هنگامي كه قاپ را به روي زمين پرت كنند به دليل شكل اين سطح ها نمي‌توانند بر روي انتهاي گوژ خود بايستد.

از نظر نسبت شانس سطوح مختلف امكان قرار گرفتن بر روي دو سطح جيك و پك زياد است و پس از آن شانس ايستادن بر روي سطح اسب و خر بيشتر مي باشد.

عمولاً قاپ بازان كهنه كار با استفاده از سه قاب به انجام بازي مي پرداختند كه آن را سه قاپ يا سه قاب بازي ناميده بودند، چنانچه در توضيحات نام مجله نيز آمده است ابوالفرج محمدبن عبيدالله در سه قاپ مهارت بالايي داشته است و از آن در قمار بهره مي برده است.

در تهران قديم اين بازي با سه قاپ و در شهرستان‌ها با چهار قاپ بازي مي‌شده‌ است، قاپ بازي در ايران مخصوص بعضي از مردان جامعه بوده و بازيكنان در خرابه‌ها يا دور از انظار عمومي مردم بازي مي‌كردند ولي باستان شناسان در محوطه باستاني گوهر تپه مازندران كه بين پنج تا سه هزار سال سابقه دارد و مربوط به جامعه اي شهري با طبقات بالا ميباشد كه آثار آن در سايت موزه گوهر تپه نگهداري مي‌شود. در يافته هاي باستان شناسي ديگري از درون گور زني مربوط به قرن دوم قبل از ميلاد يك قرني (ساز رايج در مازندران) و از درون گوري ديگر كه آن هم متعلق به يك زن بوده است، ششصد قاپ پاچه گوسفند براي قاپ بازي كه امروز هم در بين تركمن‌ هاي منطقه نيز بازي مي‌شود را كشف كردند و اين حاكي از رواج يا ارتباط قاپ بازي با زنان در آن منطقه داشته‌ است.

نوعي از اين بازي در يونان و رم باستان نيز رواج داشته است، همچنين در اسپانيا نيز شكلي از قاپ بازي مشابه آنچه در قاپ بازي ايراني به اسم شاه (Rey) مرسوم بوده رواج داشته است، از طرفي تنديس‌ها و نقاشي‌هاي بجا مانده از يونان و رم باستان و اروپاي پيش و پس از رنسانس نشان مي‌دهد كه قاپ بازي علاوه بر مردان در بين زنان هم رايج بوده‌است. اگرچه در رم و يونان باستان نيز از استخوان قاپ گوسفند و بز براي بازي استفاده مي‌كرده اند اما به مرور استفاده از قاب‌هاي ساخته شده از طلا، نقره، برنج، برنز، عاج، سنگ‌هاي قيمتي، چوب، شيشه و مواد ديگر هم رواج يافته است. همچنين يافته نشان مي دهد در اوايل قرن بيستم قاب بازي با استخوان‌هاي طبيعي گوسفند كه آن را در آب جوش با جوهر و رنگ‌هاي ديگر به صورت الوان در مي‌آوردند در بين بچه‌هاي استراليايي بسيار رايج بوده اما از سال ???? نمونه‌هاي پلاستيكي رواج پيدا كرده است. با گذشت زمان و با توجه به اينكه از شش سطح قاپ فقط چهار سطح ان قابليت ايستادن را داشت به مرور قاپ بصورت طاس/تاس‌هاي امروزي تغير شكل يافت كه هر شش سطح قابليت نمايش نتيجه و شماره ‌گذاري دارد و همچنان در كازينوها و بخصوص در بازي تاس مورد استفاده قرار مي گيرد.

زكريا هاشمي نيز در سال ???? فيلمي به نام «سه قاپ» را كارگرداني كرده‌است كه به اين موضوع اشاره دارد.

 

 

 

 

 

به نظر مي آيد كه اين بازي در قبل از دوران صفويان متداول نبوده‌ است و با در نظر گرفتن آنكه انواع بازي هاي مبتني بر كارت در دوران پيش از صفويان و در نقاط مختلف دنيا رواج داشته است مي توان اينطور حدس زد كه بازي گنجفه خود از بازي كهن تري اقتباس شده‌ باشد. صادق ميناي اصفهاني (متوفي ???? هجري) مولف شاهد صادق كه فصل شصت و چهارم كتاب خود را به گنجفه اختصاص داده مي‌نويسد: (از مخترعات مير غياث الدين منصور شيرازي است و گمان آن است كه از گنجفه فرنگيان استخراج كرده و نام آن گنج فهم است به كثرت استعمال به گنجفه مشهور شده و آن بر چند قسم است و برخي از آن را اين حقير اختراع كرده) البته همين مؤلف اثر مفصلتري در باب بازي‌هاي قمار به نام (رساله در علم ملاعب) را نيز تدوين كرده است.

همچنين در سفرنامه تاورنيه اشاره شده است: در ميان اقسام قمارهاي ايراني يك قسم بازي ورق دارند كه گنجفه مي‌نامند، ورق‌هاي ما چهار نشان دارد، اما اوراق ايراني داراي هشت نشان است.

گنجفه بازي در اوايل عصر صفويه و به خصوص در دربار شاه عباس اول (بزرگ) بسيار مرسوم و محبوب بوده‌است. از ميان پادشاهان صفويه، او به گنجفه علاقه زيادي داشت، همچنين سران سپاهش اغلب اوقات يه بازي گنجفه مي‌پرداختند. ولي در زمان شاه عباس دوم اوضاع دگرگون شد، بازي گنجفه مثل ساير بازيها قمار به حساب آمد و ممنوع گرديد. در دوره‌هاي بعدي محبوبيت گنجفه بازي در دربار ايران فراز و نشيب پيدا مي‌كند اما اين بازي از ايران به هندوستان ميرود و اكبرشاه از آن تقليد كرده و گنجفه‌اي مي‌سازد كه داراي دوازده صنف بود. در ميان گوركانيان هند گنجفه محبوبيت بسياري داشته و كارت هايي در دربار با نام darbar kalam استفاده مي كردند كه بعدها با عموميت يافتن بازي در بين مردم كارت ها با مصالحي مانند چوب و با نام bazâr kalam توليد و مورد استفاده عموم قرار گرفت، كارت هاي بازي به طور سنتي به شكل دايره اي شكل طراحي مي شدند كه توسط هنرمندان با نقش و نگار زينت داده ميشده است و امروزه ورق هاي بجاي مانده از اين بازي در موزه ها نگهداري مي شوند.

گنجفه آنطور كه در ابتدا رواج يافت نود و شش ورق در هشت دسته دوازده برگي داشته‌ است (هشت خال، دوازده برگ از هر خال). نام اين خال‌هاي هشتگانه به اين ترتيب است : غلام، تاج، شمشير، اشرفي (زر سرخ)، چنگ، برات، سكه (زر سفيد)، قماش. هر دسته ?? برگ داشت : دو تا به نام شاه و وزير و بقيه به شماره يك تا ده شناخته مي‌گرديد.

همانطور كه در ادامه مطالعه مي نماييد در ادبيات فارسي عصر صفوي و پس از آن نيز بازي گنجفه مورد اشاره قرار گرفته است:

مانند آن ورق كه ز سر وا كند كسي

حسنت به چرخ گنجفه داد آفتاب را

اسماعيل قشنگ آن گنجفه‌ساز

مي‌گفت هميشه با حريف و انباز

پيوسته كلك ميزن و پا زخم مباز

شايد كه بدست آوري يكدوسه غاز

گنجفه بازي است كار پليد

كس ازو خير در زمانه نديد

پس گنجفه را از بغل خويش به دركن

از باده دماغ همه را تازه و تركن

 

و در اشاره ديگري اهلي شيرازي متوفي به سال ??? هجري قمري مجموعه شعري به نام رباعيات گنجفه سروده‌ است. مجموعه رباعيات اثر اهلي شيرازي (تُرشيزي) مربوط به سال ??? هجري قمري است كه اهلي آن را در وصف صورت‌هاي گنجفه و به مناسبت نقشي كه هر يك از آن‌ها در بازي گنجفه دارند سرود. اين مجموعه شامل نود و شش رباعي (به تعداد ورق‌هاي گنجفه) مي‌باشد چنانكه هر رباعي بجاي يك برگ گنجفه ساخته شده‌است و اگر هر رباعي را بر يك برگ جداگانه بنويسند با مجموع آنها كه نود و شش برگ خواهد شد. بازي گنجفه به همراه بازي آس ناس از قديمي ترين بازي هاي مربوط به تاريخ امپراطوري هاي ايران بوده است.

 

 

 

 

وكيل جنايي در كرج

۸۱ بازديد

اشكان حيدري

وكيل جنايي در كرج

وكيل پايه يك دادگستري و كارشناس ارشد حقوق

با ?? سال سابقه وكالت

قبول دعاوي كيفري و خانوادگي،اعم از مواد مخدر،كلاهبرداري،خيانت در امانت،فروش مال غير،طلاق يكطرفه ….در استان البرز

وكيل جنايي در كرج, وكيل سرقت تعزيري در كرج ,وكيل قتل عمد در كرج, مجرب ترين وكيل در كرج ,وكيل طلاق در كرج, وكيل مواد مخدر در كرج ,وكيل تخصصي كيفري در كرج,

 

خريد بك لينك

۷۰ بازديد

خريد بك لينك يا خريد رپورتاژ آگهي كدام بهتر است ؟

خريد بك لينك يا خريد رپورتاژ آگهي كدام بهتر است ؟

بك لينك چون در يك عبارت است سرعت شناسايي لينك توسط گوگل سريعتر انجام ميشود، شايد در كمتر از چند هفته يا نهايت طي دو ماه تاثير اوليه روي سايت شما ديده خواهد شد.

سعي كنيد براي تهيه يا خريد بك لينك از مدت طولاني تر استفاده كنيد چون طي آپديت الگوريتم هاي گوگل براي مدت كوتاه تاثير منفي روي سايت شما ميگذارد و جواب خوبي از سمت گوگل دريافت نخواهيد كرد و سعي كنيد دراز مدت بك لينك كلمه اي تهيه كنيد.

نكته اي ديگر براي تهيه بك لينك انبوه از كلمات كليدي متفاوت و لينك هاي داخلي و اصلي سايت خود استفاده كنيد و طي مدت زمان دوره اي بك لينك ها در وبسايت هاي متفاوت درج بشه.

 

رپورتاژ آگهي بصورت يك مقاله خاص و اختصاصي تهيه ميشود و در آن مقاله جنبه ي تبليغاتي دارد، كه در اين توضيحات چند كلمه به آدرس وبسايت شما لينك خواهد شد.

اين روند تبليغات به شيوه اي نوين و با سرعت عمل بيشتر در افـزايش رتبـه سايت عمل خواهد كرد و سايت شما را به نتايح بالاتر خواهد برد.

http://gatherbookmarks.com/story7024067/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarkextent.com/story7907166/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarkspring.com/story1395739/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarkja.com/story7914336/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarksknot.com/story7930700/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://altbookmark.com/story7923551/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarkswing.com/story7901894/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://letusbookmark.com/story7762966/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://trackbookmark.com/story7719539/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://hindibookmark.com/story7797735/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarkshq.com/story7773520/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://nybookmark.com/story7043188/ثبت-رپورتاژ-اگهي
http://bookmarketmaven.com/story7024240/ثبت-رپورتاژ-اگهي

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

خريد بك لينك

 

نقش گوگرد در توليد مركبات

۷۸ بازديد

منابع مختلفي مي توانند در صورت لزوم روي را تأمين كنند. سولفات روي (??? روي) معمولاً براي تأمين مقدار مورد نياز روي در هنگام استفاده از كودهاي شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين ماده مي تواند قبل از كاشت پخش و تركيب شود، يا در كود استارتر استفاده شود. اين تركيب با ساير كودهاي خشك ميتواند به خوبي تركيب شود. تقريباً ??/? كيلوگرم از ماده سولفات روي ? ليتر روي در هكتار تأمين ميكند.

Citrus

به كار بردن اين نوع كود بر شاخ و برگ روي به طور مداوم در اصلاح كمبودهاي اين ماده مغذي مؤثر نبوده است. اين روش كاربرد فقط بايد به صورت آزمايشي استفاده شود. براي به كاربردن اين كود بر روي برگها، پودر سولفات روي را مي توان در آب حل كرد و روي بافت برگها اعمال كرد. وقتي ميزان ?? ليتر آب در هكتار استفاده مي شود، مقدار حل شده بايد ??/? تا ??/? كيلوگرم روي در هر هكتار بايد تامين شود.

كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد مركبات را كاهش مي دهد. همانطور كه آزمايشات بر روي مركبات (به خصوص پرتقال) نشان مي دهد، سطح پايين روي موجب كاهش تعداد و اندازه ميوه در هر درخت شده و در نتيجه اين كمبود، بازده كاهش مييابد.

كودهاي حاوي روي بر خاك و شاخ و برگ درختان به كار ميرود؛ اين نوع كوددهي بر افزايش عملكرد مركبات مؤثر هستند. در برخي مطالعات، پس از استفاده از سولفات روي بر مركبات به خصوص در مورد پرتقال و گريپ فروت، محققان همچنين از افزايش مقدار آب در ميوهها خبر دادهاند.

روي همچنين ميزان اسيد اسكوربيك در ميوهها را افزايش ميدهد. در صورت كمبود شديد روي، ميوه ها ممكن است به شكل نادرست شكل گرفته، از ميزان آب آنها نيز كاسته شده و همچنين آب موجود در آنها نيز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم كمبود روي به عنوان لكههاي كلروتيك بر روي برگها (“برگ شته”) و / يا نواحي بين رگبرگي سفيد ظاهر ميشود. برگهاي جديد بطور قابل ملاحظهاي داراي رشد ناقص هستند، زيرا شاخههاي داخلي دچار كوتاه شدگي ميشوند. مي توان با استفاده از اسپري كودهاي حاوي روي (مثل روي سولفات) بر روي شاخ و برگ، مشكل را در برگهاي عقبي اصلاح كرد.

دستورالعملهاي عمومي براي كاربرد روي

نقش اصلي روي به عنوان يك عامل سازنده آنزيم ها و درگير شدن در توليد تنظيم كننده هاي رشد كه مربوط به كشيدگي دروني و توسعه كلروپلاست است. كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد را كاهش مي دهد. سطح پايين روي باعث كاهش تعداد ميوه در هر درخت شده وحتي اندازه ميوهها كوچك مي شود و در نهايت باعث كاهش بازده ميشود. كاربرد اين كود بر خاك و شاخ و برگ هر دو در افزايش عملكرد توليد مركبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در توليد مركبات

علاوه بر روي، گوگرد نيز در توليد مركبات (گرچه به ميزان نسبتاً كمي) مورد نياز است، اما هنگامي كه منابع محدود هستند، گوگرد تأثير مستقيمي بر عملكرد مركبات دارد. علاوه بر سولفات روي غالباً در كودهاي N-P-K، فرمولاسيون ريز مغذي يا آب آبياري به اندازه كافي گوگرد وجود دارد تا نيازهاي محصول را برآورده سازد.

گوگرد يكي از عناصر مهم آنزيمها و پروتئينهاي ديگر است و براي تشكيل كلروفيل در توليد مركبات مورد نياز است. گوگرد همچنين براي سنتز اسيدهاي آمينه ضروري سيستئين و متيونين مورد نياز است.

 

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

۷۹ بازديد

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما كوچك است پيشنهاد مي شود كه از پرده پذيرايي با رنگ روشن و پارچه هاي سبك مانند تور و حرير، به ويژه حريرهاي هم رنگ ديوار، استفاده كنيد. اين پرده ها در عين شيك بودن و سادگي، اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه از حداكثر نور طبيعي براي نوردهي فضاي مورد نظر خود استفاده كنيد. همان طور كه مي دانيد به كارگيري رنگ هاي روشن و استفاده از نور زياد باعث مي شود كه خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراين براي خانه هاي كوچك هرگز نبايد از پرده هايي با پارچه هاي ضخيم، سنگين و طرح دار با گل هاي بزرگ و شلوغ استفاده كنيد. پارچه هاي مخمل نيز انتخاب مناسبي براي خانه هاي كوچك نيستند.

اگر سقف خانه شما كوتاه است، نبايد از والان و كتيبه هاي شلوغ و پر نقش و نگار استفاده كنيد؛ به جاي آن مي توانيد به سراغ قاب هاي چوبي ساده و ظريف رفته و به اين ترتيب باعث بلندتر به نظر رسيدن ارتفاع سقف سالن پذيرايي خانه خود شويد. همچنين مي توانيد قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا كف زمين، در نظر بگيريد و با ايجاد خطاي ديد كاري كنيد كه سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت كم نور بودن خانه تان بايد حتما از پرده هاي نازك و ظريف مانند پرده هاي حرير و توري استفاده كنيد. اصلي ترين دليل استفاده از پرده، كم كردن نور محيط است و طبيعتا وقتي فضاي مورد نظر شما كم نور است نيازي به استفاده از پرده هاي ضخيم با رنگ هاي تيره نيست.

اگر سالن پذيرايي خانه شما پنجره هاي چند تكه دارد، به طور مثال روي يك ديوار دو پنجره با فاصله نسبتا كم داريد، مي توانيد از يك پرده عريض تر براي هر دو پنجره استفاده كنيد. به اين ترتيب خانه تان بزرگ تر به نظر مي رسد. اين مدل پرده بسيار شيك تر و زيبا تر از استفاده از چند پرده كوچك و جدا براي پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله اين دو پنجره زياد باشد، ديگر نمي توان از اين ترفند استفاده كرد. در اين صورت براي پر كردن فضاي خالي بين پنجره ها مي توانيد تابلويي روي ديوار نصب كرده يا از دكور و سنگ هاي آنتيك استفاده كنيد.

براي سالن هايي كه پنجره هاي كوچكي دارد، فرقي نمي كند كه پنجره ها كوتاه باشد يا قدي، در هر صورت بهتر است از پرده هاي بلند از سقف تا كف زمين استفاده كنيد. پرده هاي كوتاه بيشتر براي فضاهايي مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذيرايي. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده هاي پذيرايي كمي هم عرض پرده را بيشتر از عرض پنجره در نظر بگيريد.

انتخاب رنگ مناسب براي پرده به دكوراسيون داخلي سالن پذيرايي شما بستگي دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش هاي پر نقش و نگار و شلوغ استفاده كرده ايد، از پرده هاي ساده استفاده كنيد و برعكس؛ اگر در طراحي دكوراسيون سالن پذيرايي منزل خود از مبل هاي تك رنگ و فرش هايي با طرح و نقش خلوت تر استفاده كرده ايد، به سراغ پرده هاي سلطنتي كلاسيك برويد.

براي سالن هايي كه در دكوراسيون آن ها از يك يا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هايي با رنگ هاي شاد به كار ببريد و از همان رنگ در كوسن و روميزي و ... نيز استفاده كنيد تا يك هارموني در خانه خود به وجود آوريد.

شما مي توانيد ضمن دريافت مشاوره رايگان از آقاي پرده، آلبومي از انواع نمونه پرده هاي پذيرايي را مشاهده كرده و پرده مناسبي براي سالن پذيرايي منزل خود تهيه كنيد. به اين منظور مي توانيد با شماره هاي 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرماييد.

منبع: اطلاع نيوز

 

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

۷۳ بازديد

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

ire7_b5.jpg

اهميت صنعت پخش مويرگي در سال هاي اخير

به نقل از پزشكي و سلامتي يكي از صنعت هايي كه در سال هاي اخير توسعه و پيشرفت چشمگيري داشته است صنعت توزيع كالا و خدمات است. اين پيشرفت به گونه اي است كه هر روزه بر اهميت صنعت توزيع كالا افزوده مي شود. يكي از روش هاي توزيع كالا پخش مويرگي است. به قدري اين صنعت امروزه رايج شده كه اكثر توليد كنندگان كالها خصوصا توليدكنندگان مواد غذايي و بهداشتي از اين نوع پخش استفاده مي كنند. در واقع پخش مويرگي براي تامين كالاهاي تند مصرف و فروش مستقيم مواد غذايي و بهداشتي مي باشد. ما در اين مطلب واضح تر توضيح مي دهيم كه پخش مويرگي چيست؟

نرم افزار پخش مويرگي ، سفارشگير آنلاين ، ليست سوپر ماركت هاي تهران و... از محصولات كارا مي باشد

قابليت هاي نرم افزار پخش مويرگي كارا

 قابليت كاركرد از راه دور، بدليل طراحي خاص برنامه (تحت وب)

استفاده از پيشرفته ترين و به روز ترين تكنولوژي روز دنيا در طراحي برنامه پخش مويرگي

تعيين اعتبارهاي متنوع براي هر يك از مشتريان و كنترل خودكار سيستم براي عدم صدور فاكتور بيشتر از اعتبار در نرم افزار پخش مويرگي

انبار پخش مويرگي، با قابليت تعريف چندين انبار، انبارك، صدور رسيد و حواله انبار بوسيله محيط تحت وب با قابليت كاركرد از راه دور

گروه بندي مشتريان پخش مويرگي و تعيين قيمت هاي مختلف براي كالاها، متناسب با نوع گروه مشتري، منطقه مسير يا هر دو آيتم

تعريف ويزيتورها، سرپرستان فروش، موزعين و راننده ها و تعريف ميزان پورسانت هركدام بصورت دايناميك و پوبا

تأييد همه يا تعدادي از سفارش ها، توسط مديريت هاي پخش و عامل شركت به منظور نظارت بر فرآيندهاي پخش مويرگي

حسابداري آسان و دقيق با تفضيلي شناور اسناد خودكار براي اسناد خريد، فروش، انبار، خزانه و حقوق و دستمزد

حسابداري چهار سطحي شامل سطوح گروه، كل، معين و تفضيلي و داراي تفضيلي چندلايه براي شركتهاي پخش مويرگي

داراي كليه حساب هاي استاندارد در سطوح مختلف گروه، كل، معين و تفضيلي با امكان اضافه، ادغام و حذف حساب هاي دلخواه  در سطوح مختلف

قابليت جستجو، مرتب سازي، آرشيو، ادغام، كنترل، ويرايش، حذف و بازيابي اسناد حسابداري

قابليت ثبت چك‏ و فاكتورهاي سوختي و حساسيت بالاي نرم افزار پخش مويرگي به اين مشتريان در آينده (افزودن آنها به ليست سياه)

داراي گزارش هاي متنوع انبار، اعم از كاردكس و موجودي، مغايرت موجودي بصورت تعدادي و ريالي با فيلترهاي متنوع و متغييرهاي بالا

امكان ثبت نقطه سفارش براي كالاهاي مختلف و ارائه نيازمندي هاي خريد بصورت خودكار و متناسب با نيازمندي پخش مويرگي

محاسبه اتوماتيك حقوق،  هزينه اياب و ذهاب، پورسانت هاي كاركنان و جريمه هاي برگشت

قابليت دسته بندي پيش فاكتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندي هاي متنوع مناطق و مسيرهاي پخش در نرم افزار پخش مويرگي

قابليت تعريف صدها نوع فرمول تخفيف و محاسبه خودكار آن ها در سيستم

گزارش هاي متنوع، جامع و كاربردي با در اختيار قراردادن خروجي هاي چاپي، اكسل و نمودارهاي متنوع كه متناسب با نياز شركتهاي پخش مويرگي طراحي شده اند.

قابليت گرفتن گزارش هاي روزانه، هفتگي و ماهيانه از فروش در قالب نمودارهاي گرافيكي متنوع

تنظيمات و شخصي سازي سيستم توسط مديريت براي هماهنگي هرچه بيشتر محصول با نيازهاي متنوع مشتري

امكان پشتيبان گيري و بازيابي بانك اطلاعاتي سيستم به صورت خودكار (داراي الگوريتم هوشمند به منظور استفاده بهينه از فضاي هارد)

امكان جستجوي تمامي مشتريان و چك هاي ثبت شده در تمامي فرم هاي سيستم  امكان

انتقال اطلاعات مشتريان و كالاهاي ثبت شده در سيستم هاي نرم افزاري ديگر در زمان تهيه نرم افزار (اين اقدام در زمان تهيه نرم افزار يكبار بصورت رايگان انجام خواهد شد.)

درخواست پشتيباني تلفني و ارتباط با پشتيبان هاي تخصصي به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر از سوي تگروه نرم افزاري كارا

امنيت بالا همراه با تعريف كاربران با سطوح دسترسي مختلف و كاربري آسان

 

پخش مويرگي چيست؟

موضوع اين ريپورتاژ ما به اهميت صنعت پخش مويرگي اختصاص يافته است و بدون شك پس از شنيدن اين جمله اولين سوالي كه ذهن شما را درگير مي كند اين است كه اصلا پخش مويرگي چيست؟ پخش مويرگي به زبان ساده تر به اين معني است كه افراد توليد كننده بخش بندي بازار را ناديده گرفته و به آن توجهي نمي كند. همچنين توليد كنندگان محصولات را بدون توجه به اين مساله به تمام بازار عرضه مي كند.

در واقع ايده و هدف اصلي پخش مويرگي به اين دليل است كه محصول و يا خدمات مورد نظر توليد كننده در همه جا و همه بازارها در دسترس باشد به همين دليل است كه بدون در نظر گرفتن بازار محصول، كالا و محصول در تمام بازارها توزيع مي شود. دليل اين ايده هم اين است كه تمام خريداران بتوانند به محصول و كالاي مورد نظر دسترسي داشته باشند و كالاي مورد نظر بيشترين خريدار را داشته باشد.

 

در واقع اهميت صنعت پخش مويرگي زماني مشخص مي شود كه خريداران و مشتريان با انبوهي از برندهاي متفاوت روبه رو شوند. در اين زمان است كه پخش مويرگي كالا ضرورت پيدا مي كند.

پخش مويرگي و ايجاد شبكه فروش مزاياي مختلفي ائم از كاهش ريسك مالي و مديريت بازار را نيز دارد همچنين موجب كنترل اقتصادي نيز مي شود.

در واقع امروزه استفاده از پخش مويرگي منافع زيادي هم براي توليد كنندگان و هم مشتريان دارد. پخش مويرگي كه يك استراتژي فروش و پخش است سبب شده كه مصرف كنندگان و مشتريان و خرده فروشان به سادگي و آساني نيازهاي خود را در محل كار و زندگيشان برطرف سازند.

لازم به ذكر است كه بدانيد ميزان توزيع كالاها و محصولات به عوامل مختلفي بستگي دارد كه از جمله اين عوامل مي توان به ظرفيت توليد كالا، سياست هاي قيمت گذاري، اندازه بازار مورد نظر براي كالا و محصول توليد شده، سياست هاي بازاريابي و نيازهاي فصلي مشتري به كالا و محصول اشاره نمود.

هدف از پخش مويرگي چيست؟

در واقع هدف از پخش مويرگي اين است كه ابتدا مكان هاي فروشي كه براي محصولات در دسترس است را شناسايي و سپس با استفاده از اين مكان ها مي توان بيشترين بازار موجود براي توزيع و فروش محصولات را تحت پوشش قرار داد. لازم به ذكر است كه بدانيد پخش مويرگي زماني به كار گرفته مي شود كه يك كالا يا محصولي استفاده زيادي داشته باشد و همچنين برندهاي زيادي نيز اين كالا يا محصول را عرضه كنند.

در چنين مواقعي كه عرضه يك كالا با برندهاي مختلف زياد است معمولا استراتژي پخش مويرگي به كار گرفته مي شود. چرا كه امكان دارد مشتري كالاي شما را انتخاب نكند و همين كالا با يك برند ديگر را بخرد. در چنين مواقعي مهم ترين هدف و ايده اين است كه كالا يا محصول را به صورت گسترده توزيع كرد. از اين رو پخش مويرگي به كار گرفته مي شود.

 

اهميت صنعت پخش مويرگي

در واقع روش توزيع محصولات مهم ترين عامل موفقيت است و از اين رو هر چه محصولات در فروشگاه هاي عرضه كننده محصولي بيشتري قرار بگيرد فروش نيز بيشتر مي شود. لازم به ذكر است كه اين فروشگاه ها حتما نبايد فيزيكي باشد بلكه محل توزيع مي تواند در فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين نيز باشد. اتفاقا توزيع آنلاين امروزه به دليل گسترش خريد اينترنتي از سوي مردم موثرتر و بهتر نيز مي باشد. اين مساله سبب شد كه امروزه شركت هاي توليد كننده عرضه محصولات براي خريد و فروش آنلاين و ارتباط با مشتريان به سمت اينترنت بروند.

لذا اين روش سبب مي شود كه كالاي مورد نظر در مكان هاي عمومي ديگري همچون رستوران ها و هتل ها و شيريني فروشي ها و دكه هاي روزنامه فروشي و ... نيز در دسترس باشد. در واقع اين خاصيت پخش مويرگي است كه محصولات و كالا عرضه شده در مكان هاي مختلفي توزيع شود.

فوايد پخش مويرگي چيست؟

در واقع محصولي را مي توان به صورت پخش مويرگي به فروش رساند كه براي مشتري استفاده روزانه داشته باشند. از جمله اين محصولات مي توان به مواد غذايي و مواد آرايشي و بهداشتي و موادي مثل خمير دندان و صابون و سيگار و ... اشاره نمود. اين محصولات از جمله محصولاتي هستند كه قابليت بازاريابي عمده و وسيع داشته باشند. دليل اين امر هم اين است كه اين محصولات بسيار عادي هستند و قابليت اين را دارند كه در هر فروشگاهي به فروش برسند.

از جمله فوايد پخش مويرگي عبارتند از:

پول: هر چه محصول توزيع گسترده تري داشته باشد سبب مي شود كه فروش بيشتري داشته باشد در نتيجه درآمد و سود بيشتري نيز به دست مي آيد. در واقع هر چه محصول بيشتر ديده شود فرشو آن نيز بيشتر است.

آگاهي از محصول: يكي از مهم ترين فوايد پخش مويرگي افزايش آگاهي از محصول است. در واقع با اين روش سبب مي شود كه محصول مورد نظر در اكثر فروشگاه ها توزيع شود لذا مشتريان با ديدن گسترده محصول مورد نظر بيشتر به آن اعتماد مي كنند و محصول مورد نظر به عنوان يك برند شناخته مي شود.

خريد كردن بدون برنامه: بسياري از بازارياب ها بر اين اعتقادند كه خريد بدون برنامه اصلا سودآور نيست. در صورتي كه اگر مشتريان برندهاي معتبر را نبينند و برندهاي ناآشنا را مي خرند و مي بينيد كه خريد بدون برنامه سودآور مي باشد.

توليد كننده: اولين كسي كه از اين روش سود مي برد توليدكننده است.

 

منبع : زوميت

 

درباره مجموعه سينكو

۸۲ بازديد

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

چه كسي فيبرهاي نوري را اختراع كرده است؟

۸۹ بازديد

 

فيبرهاي نوري

صدها سال است كه انسان ها به كمك بازتاب نور خورشيد در طي روز و استفاده از نور فانوس در شب ارتباط برقرار كرده است. سيگنال دهنده هاي نيروي دريايي هنوز هم به كمك چراغ هاي چشمك زن قدرتمند براي انتقال پيام هاي رمزگذاري شده به كشتي هاي ديگر استفاده مي كنند. ارتباطات نوري محدود به نقاط و خطوط ساده نوري نشده است.اين واقعيت جالب است كه الكساندر گراهام بل اندكي پس از اختراع تلفن خود دستگاهي را به نام “فوتوفون” اختراع كرد. فوتوفون بل، پرتوي بازتاب شده ي نور خورشيد را بر روي يك دتكتور سلنيومي در فاصله چند صد متري متمركز مي كرد.

درواقع فوتوفون،يك وسيله ارتباطي با قابليت تراگسيل صدا از طريق يك پرتو نور بود.

با اين دستگاه ، بل ميتوانست يك پيام صوتي را از طريق پرتوي نور منتقل كند. اين ايده براي سالهاي طولاني باقي ماند. اخيرا ، ايده انتقال نور از طريق فيبر نوري نازك دوباره زنده شده و در فناوري ارتباطات مورد استفاده قرار مي گيرد.

استفاده از نور به عنوان موج حامل در فيبر نوري نسبت به حامل هاي موج راديويي برتري هايي از قبيل پهناي باند بسيار وسيع تر و مصونيت از تداخل الكترومغناطيسي دارد.

همچنين از فيبر هاي نوري براي انتقال نور به مكان هاي غيرقابل دسترس استفاده مي شود . استفاده از ابزارهاي داراي فيبر نوري در صنعت بسيار رايج است و اهميت آنها به عنوان ابزارهاي تشخيصي در پزشكي اثبات شده است.

اخيراً فناوري فيبر نوري به يك سيستم ارتباطي با قابليت هاي بسيار عظيم تبديل شده است.

يكي از ويژگي هاي چنين سيستمي ، توانايي آن در انتقال هزاران مكالمه تلفني ، چندين برنامه تلويزيوني و سيگنال هاي بيشمار بين ايستگاه ها از طريق يك يا دو فيبر نوري انعطاف پذير و نازك است. بدون شك به دليل ظرفيت فوق العاده حمل اطلاعات ( پهناي باند) سيستم فيبر نوري ، دستگاه هايي نظير تلويزيون دو طرفه طراحي شده است كه قبل از توسعه فيبر نوري بسيار پرهزينه بوده است.

علاوه بر ارائه پهناي باند بسيار گسترده ، سيستم فيبر نوري داراي كابل هاي بسيار نازك و سبك وزن است. فيبر نوري به همراه محافظش معمولاً ?.? ميلي متر قطر دارد ، اما مي تواند با يك دسته سيم مسي به قطر ?.?? سانتي متر كه اكنون براي حمل همان مقدار سيگنال استفاده مي شود ، جايگزين شود.

فيبرهاي نوري چگونه كار مي كنند؟

انتشار نور در فيبر نوري مستلزم اين است كه نور كاملاً درون فيبر محدود شود.

اين امر با انعكاس داخلي كامل و انكسار مداوم انجام مي شود.

انواع مختلف فيبر هاي نوري

سه نوع فيبر نوري وجود دارد كه بر اساس مدل پخش نور توسط آنها، طبقه بندي مي شوند:

?. فيبر نوري تك حالتي يا سينگل مد (Single-mode)

?. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي

?. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست مرحله اي

?.فيبرهاي نوري ريزساختار(microstructured) نوع جديدي ازفيبر هاي نوري هستند كه با سه مورد فوق تفاوت هايي دارند. تفاوت اصلي اين دو ، در روش كنترل نور مي باشد.

چرا بايد درباره ي انواع مختلف فيبر هاي نوري اطلاع داشته باشيد؟

استفاده از انواع مختلف فيبرهاي نوري براي برقراري ارتباط ، به شناخت صحيح آنها وابسته است. مهندسان ارتباطات يا تكنسين هاي شبكه ، قبل از طراحي شبكه اي ازفيبر هاي نوري بايد به خوبي از اصول اوليه فيبر هاي نوري و كارايي آنها آگاهي داشته باشند تا بتوانند به خوبي تصميم گيري كنند.

شناختن فيبر هاي نوري به شما كمك مي كند تا براساس نياز خود يك تصميم هوشمندانه بگيريد.

تك حالتي و چند حالتي بودن فيبر نوري يعني چه؟ / نظريه حالت چيست؟

ما قصد داريم داده ها را با استفاده از نور انتقال دهيم. از اين رو ، از فيبرهاي نوري استفاده مي كنيم . فيبر هاي نوري كابلهاي مخصوصي هستند كه مي توانند پرتوي نور را هدايت كنند.

براي درك رفتار امواج الكترومغناطيسي در موج برها ، از نظريه اي استفاده مي كنيم كه به عنوان تئوري حالت شناخته مي شود. تئوري حالت در اصل امواج الكترومغناطيسي را بر اساس طول موج به حالت هاي مختلف طبقه بندي مي كند. شما مي توانيد در ادامه ي اين مقاله تئوري حالت نور را ياد بگيريد.

فيبر نوري تك حالتي يا سينگل مد (Single-mode)

single mode fiber optic cable

همان طور كه از نام آن پيدا است ، اين نوع فيبر نوري تنها يك حالت نور را منتقل مي كند. به عبارت ديگر ، مي تواند تنها يك طول موج از نور را در طول خود حمل كند.

اين طول موج معمولاً ???? نانومتر يا ???? نانومتر است.

ممكن است شما فكر كنيد كه اين امر ، قابليت انتقال اطلاعات را محدود مي كند. اما فيبر نوري تك حالتي بسيار بهتر ازفيبر هاي نوري چند حالتي كار مي كند زيرا پهناي باند بيشتري دارد و بنابراين سرعت آن بي نظير است.

جالب است كه بدانيد فيبر هاي تك حالتي بعد ازفيبر هاي چند حالتي به وجود آمده اند. درواقع آنها جديدتر از كابل هاي چند حالتي هستند.

اين كابل ها مي توانند با داشتن يك هسته كوچك فقط يك حالت نور را انتقال دهند. درواقع مي توانيم بگوييم كه در اصل قطر هسته به اندازه ي طول موج نوري است كه از آن عبور مي كند.

فقط ليزرها به عنوان منبع نور استفاده مي شوند. نور مورد استفاده درفيبر هاي تك حالتي در بخش مرئي طيف قابل رويت نيستند.

از آنجا كه نور در يك مسير مستقيم حركت مي كند ، تلفات كمتري دارد و مي توان از آن در برنامه هايي كه به مسافت طولاني تر نياز دارند استفاده كرد.

يك نقطه ضعف فيبر تك حالتي اين است كه جفت شدن آنها سخت است.

فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)

multi mode fiber optic cable

همانطور كه از نام آن پيدا است ، اين نوع ازفيبر هاي نوري اجازه مي دهند تا چندين حالت نور در امتداد محور آنها حركت كنند.

براي توضيح بيشتر مي توانيم بگوييم ، آنها مي توانند اين كار را با داشتن هسته قطورتر انجام دهند.

طول موج امواج نور درفيبر هاي چند حالتي در طيف مرئي از ??? تا ???? نانومتر قرار دارند.

بازتاب امواج داخل فيبر چند حالتي در هر حالت با زواياي مختلفي اتفاق مي افتد. در نتيجه ، بر اساس اين زاويه ها ، تعداد بازتاب ها مي توانند متفاوت باشند.

از آنجا كه اساس فيبر نوري براي برقراري ارتباط ، بازتاب داخلي است ، تمام حالت هاي داراي زاويه حادثه كه باعث انعكاس كامل داخلي نمي شوند ، توسط روكش جذب مي شوند.

ما مي توانيم حالتي با مرتبه بالاتر داشته باشيم ، امواج عرضي بر محور موجبر موج مي توانند بارها منعكس شوند. در حقيقت ، به دليل افزايش بازتاب در زواياي غيرمعمول ، حالت هاي مرتبه بالاتر مي توانند كاملاً درون كابل از بين بروند.

حالت هاي داراي مرتبه پايين نسبتاً عرضي يا حتي كاملاً مستقيم اند و از اين رو نسبتاً بهتر هدايت مي شوند.

دو نوع فيبر نوري چند حالتي وجود دارد:

  • فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي
  • فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي مرحله اي

types of multimode fiber stepped index and graded index

  1. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي

ضريب شكست هسته مولتي مد در كل كابل يكنواخت است.

  1. فيبر نوري چند حالتي يا مالتي مد (Multimode)با ضريب شكست پله اي مرحله اي

ضريب شكست هسته از شعاع مركزي تا سطح آن تغيير مي كند.

اين موضوع چه اهميتي دارد؟

اگر به شكل فيبر هاي چند حالتي با ضريب شكست پله اي و مرحله اي نگاه كنيد ، متوجه خواهيد شد كه امواج موجود در فيبر چند حالتي با ضريب شكست پله اي در زمانهاي مختلف به يك نقطه واحد مي رسند. اين امر به اين دليل است كه حالت هاي مختلف ،سرعت هاي مختلفي دارند. در نتيجه اين امر باعث كاهش پهناي باند مي شود. به اين كار پراكندگي يا تحريف مياني گفته مي شود.

با اين حال ، اين مسئله با استفاده ازفيبر هاي مالتي مد با ضريب شكست مرحله اي قابل كاهش است.

فيبر هاي نوري ريزساختار

اينها انواع جديدي از كابل هاي فيبر نوري هستند. آنها مفهومي كاملاً متفاوت از استفاده از نور براي برقراري ارتباط را بيان مي كنند. در انواع فيبر هاي نوري كه در بالا به آنها اشاره شد ، انتقال نور به دليل وجود بازتاب كلي داخلي و شاخص هاي انكسار هسته و روكش انجام مي شد. درفيبر هاي نوري ريزساختار ، از ساختار فيزيكي موج بر در مقياس نانو براي هدايت نور استفاده مي شود.

انواع مختلف فيبر هاي نوري ريزساختار عبارت اند از:

• كريستال هاي فوتوني

•فيبر هاي Air-clad يا double-clad

•فيبر هاي فرنل

منابع :

https://physicsabout.com/fiber-optic/

https://technobyte.org/types-of-optical-fibers-structure-of-optical-fibers/

 

The post چه كسي فيبرهاي نوري را اختراع كرده است؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

درباره مجموعه سينكو

۸۲ بازديد

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

خريد ويلا در نياوران

۸۱ بازديد

خريد ويلا در نياوران.

شايد يكي از جذابيت‌هايي كه نسل امروز نتوانند به راحتي تجربه كنند، زندگي در خانه‌هاي ويلايي هست. خانه‌هايي با حياط‌هاي بزرگ و دل‌باز كه مي‌تواند لذت زندگي را براي شما دو چندان كند. حياط‌هايي كه محل بازي كردن بچه‌ها و لذت بردن از يك فضاي سبز شخصي است. امروزه پيدا كردن خانه‌ي ويلا در شهر تهران شايد كار آساني نباشد. امروزه تهران تبديل شده به يك شهر شلوغ و پر رفت و آمد. همين امر باعث شده تا تراكم ساخت و ساز در تهران زياد شود كه اين امر باعث تخريب خانه‌هاي ويلايي و ساخت برج‌ها‌ و آپارتمان‌ها شده است. براي همين شايد امروزه پيدا كردن خانه‌ي ويلايي كار بسيار سختي باشد. البته كه امروزه مناطق بسيار كمي در شهر تهران داراي خانه‌ي ويلايي هستند. يكي از آن مناطقي كه امروزه شما مي‎توانيد در آن صاحب يك خانه‌ي ويلايي شويد، منطقه‌ي نياوران است.

منطقه‎ي نياوران يكي از مناطق بسيار قديمي شمرون است. در گذشته در اين منطقه مزارع ني بسيار فراوان بوده است. مردم شهر تهران ني‌هاي مورد نياز خود را از اين منطقه تامين مي‌كردند. براي همين اسم اين منطقه را “ني‌آوران” گذاشته‌اند. اين اسم به مرور زمان به نياوران تغيير پيدا كرد. البته كه امروزه اين منطقه به اسم شهيد باهنر تغيير نام پيدا كرده است.

نياوران را مي‌توان “سرزمين برج‌هاي لوكس و پنت‌هاوس‌ها” ناميد كه معماري خاص داخلي و خارجي ساختمان‌هاي آن، چهره اين محله را تا حد زيادي از مابقي محله‌هاي تهران متمايز كرده است. بافت مسكوني نياوران و تلفيق خانه‌هاي قديمي و ويلايي و آپارتمان‌هايي نوساز و صد البته مدرن با سن بناي زير ?? سال، نشان مي‌دهد كه اين محله تا حد زيادي پاسخگوي نياز و سليقه‌هاي مختلف متقاضيان ملك در شمال تهران است.

سكونت در محله نياوران در يك كلام يعني غوطه‌ور بودن در امكانات فوق‌العاده. دسترسي آسان به امكانات تفريحي، ورزشي، درماني و فرهنگي و وجود بناهاي تاريخي شاخص در اين محله؛ همه و همه دلايلي لازم و كافي هستند تا جدي‌تر به بررسي آگهي‌هاي فايل شده در دفتر مشاوران املاك اين منطقه بپردازيد. ضمنا با وجود چند سفارت‌خانه‌ و ادارات دولتي خيال شما از بابت  برقراري امنيت براي خانواده‌ها به خصوص كودكان و دانش‌آموزان راحت خواهد بود.

در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي در رابطه با خريد ويلا در نياوران را به شما اطلاع دهيم. البته قبل از خواندن اين مقاله بايد توجه داشته باشيد كه اصلا خريد خانه‌ي ويلايي در نياروان به نفع شما هست يا خير؟! اصلا خانه‌ي ويلايي در نياوران خريداري كنيد بهتر بوده يا اينكه سراغ يك آپارتمان در نياوران برويد بهتر است؟ براي دست پيدا كردن به جواب اين سوال، عوامل بسيار زيادي تاثير گذار هستند. اين عوامل مي‌تواند نيازهاي شما از يك خانه باشد يا اصلا سليقه‌ي شخصي شما باشد. اين عوامل مي‌تواند در هر شخص براي خريد ويلا در نياوران متفاوت باشد. حال برويم نكاتي را براي خريد ويلا در نياوران بررسي كنيم. در كل نكات بسيار زيادي براي خريد ويلا در نياوران دخيل هستند. توجه به ميزان بودجه در دسترس، در نظر گرفتن تنوع قيمتي كه در منطقه‌ي نياوران هست و سر زدن به كوچه‌هاي مختلف براي داشتن بهترين انتخاب. اما با در نظر گرفتن تمام اين عوامل، شما پس از جست و جوي كافي ممكن بوده با مواردي مناسب مواجه شويد كه در نهايت يك ويلا در نياوران را براي خريد انتخاب كنيد. اما يافتن يك ويلاي مناسب در نياوران براي خريد به معناي پايان كار نيست. شما همانطور كه در زمان خريدن ويلا در نياوران به خريدن يا نخريدن آن ويلا و يا حتي در مورد منطقه‌اي كه آن ويلا در آن واقع شده فكر كرديد و حساسيت به خرج داده‌ايد، در مورد اينكه بايد با فروشنده چه ملاحظاتي داشته باشيد هم، اين حساسيت را به خرج دهيد و دقت كامل را داشته باشيد.

حواستان به مشاوران املاك باشد؛

همانطور كه براي پيدا كردن ويلا در نياوران براي نكاتي مانند مالك، مشخصات ويلا و منطقه‌آن حساسيت به خرج داده‌ايد، اينكه چه كسي ويلا را به شما معرفي كرده و قرار داد آن در چه املاكي نوشته مي‌شود، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. املاك عظيميان از سال 1395 به طور تخصصي در زمينه‌ي املاك منطقه‌ي يك فعاليت مي‌كند. يكي از زمينه‌هاي تخصصي املاك عظيميان، ويلاهاي واقع شده در خيابان نياوران است. املاك عظيميان مي‌تواند يكي از بهترين راهنماهاي شما براي خريد ويلا در نياوران باشد.

لوگوي بلاگ املاك عظيميان

لوگوي بلاگ املاك عظيميان

نكته دومي كه در زمان خريد ويلا در نياوران بايد به آن توجه كنيد اين است اگر ويلاي مورد معامله بين چند نفر مشاع بوده يا اينكه خريداران چند نفر هستند و عده‌اي به جاي ديگري به وكالت معامله مي‌كنند، حتما ببينيد كه آيا داراي وكالت رسمي هستند يا خير؟ از معامله كردن ويلاي‌هاي نياوران با وكالتنامه‌هايي كه به صورت غيررسمي تنظيم شده‌اند بپرهيزيد!

 

يكي ديگر از مسائلي كه بايد در مورد خريد ويلا در نياوران به آن توجه كنيد، نوع ساخت داخل ويلا است. يعني اينكه داخل ويلا فلت طراحي شده يا دوبلكس. اين مسئله شايد در ديد اول خيلي اهميت نداشته باشد، اما اين موضوع در بلند مدت مي‌تواند حس شما را به ويلايي كه خريداري كرديد تغيير بدهد.

نكته‎ي ديگري كه براي خريد ويلا در نياوران بايد به آن توجه كنيد، امكاناتي هست كه براي آن ويلا در نظر گرفته شده است. امكاناتي كه براي يك ويلا مي‌توان در نظر گرفت مي‌تواند حس شما را بسيار بسيار زياد تغيير دهد. امكاناتي مانند استخر، روف گاردن، فضاي سبز، باشگاه ورزشي و … . حال هر كدام از اين امكانات را بايد نسبت به بودجه و كارايي كه مي‌تواند براي شما داشته باشد انتخاب كنيد. مثلا مي‌توانيد استخر سرباز يا پوشيده بودن آن را انتخاب كنيد، يا مثلا فضاي سبز را نسبت به سليقه‌ي خود طراحي و پياده كنيد. البته كه فضاي سبز مي‌تواند يكي از مهم ترين عوامل انتخاب يك ويلا در نياوران باشد. معمولا اكثر افراد به دليل لذت بردن از فضاي سبز، خريد ويلا در نياوران را به آپارتمان در نياوران ترجيح مي‌دهند. البته نياوران به دليل داشتن برج‌هاي بلند، ممكن بوده كه به فضاي سبز شما ديدهاي بسيار زيادي باشد. اگر اين موضوع براي شما از اهميت بالايي برخوردار بوده؛ حتما قبل از خريد ويلا در نياوران حتما به اين موضوع توجه زيادي كنيد كه فضاي سبز شما ديد و مشرف خارجي دارد يا خير.

خريد آپارتمان در نياوران

از آنجايي كه ويلاهاي نياوران بزرگ هستند، نگهداري آنها كمي سخت مي‌شود. براي همين مي‌توانيد از نگهبان استفاده كنيد. البته كه استفاده از نگهبان نيازمند محلي براي مستقر شدن نگهبان هست. پس حتما در زمان خريد ويلا در نياوران به اين موضوع توجه كنيد كه ويلاي مورد نظر از اين امكان برخوردار باشد.

در آخر اميدواريم كه اين مقاله بتواند به شما در خريد ويلا در نياوران كمك كند.