باتري ماشين چيست و استارت آپ تليسان چگونه عمل ميكند ؟

۳۵ بازديد

باتري ماشين چيست و استارت آپ تليسان چگونه عمل ميكند ؟

 

 

عملكرد باتري ماشين چگونه است ؟

آيا مي‌دانستيد كه عملكردهاي باتري ماشين بسيار بيشتر از روشن كردن ماشين شما است؟ درك نحوه عملكرد باتري خودرو به دلايل زيادي مي تواند مفيد باشد. باتري ماشين شما بخشي از يك سيستم يكپارچه تنظيم شده است كه از فرآيندهاي ماشين شما پشتيباني مي كند. اگر فكر مي كرديد كه اين فقط يك تكه ساده از تجهيزات است، همره مقاله شركت تليسان باشيد.

10_tj7m.jpg

 

بياييد نگاهي به پنج عملكرد باتري ماشين بيندازيم و متوجه شويم كه خريد باتري ماشين تليسان چقدر پيچيده است.

 

منبع تغذيه خودرو باتري خودرو پاوربانك خودرو است. باتري غالباً مستطيلي و جعبه اي شكل، محل ذخيره نيروي مورد نياز وسيله نقليه شما براي راه اندازي موتور و حفظ شارژ است.

در بيرون، باتري ماشين فقط شبيه يك بلوك پلاستيكي خسته كننده با چند اتصال دهنده در بالا به نظر مي رسد. اما اين پوسته خارجي پلاستيكي كاملاً بادوام و معمولاً مقاوم در برابر اسيد است تا از اجزاي داخلي پيچيده و مواد داخل آن محافظت كند كه جادويي را انجام مي دهند. داخل باتري محلول شيميايي (معمولا اسيد سولفوريك) و لايه هايي از صفحات سرب و دي اكسيد سرب است كه با اسيد واكنش مي دهند و انرژي ايجاد مي كنند.

 

كارشناسان تليسان ميگويند كه سطوح ولتاژ متفاوتي براي باتري خودرو وجود دارد كه رايج ترين آنها 12 ولت است. يك باتري استاندارد 12 ولتي خودرو داراي شش سلول است كه هر كدام 2.1 ولت در حالت شارژ كامل توليد مي كنند. هر كاهش 0.2 ولتي در شارژ باتري تقريباً معادل 25? از دست دادن برق است. بنابراين، حفظ شارژ مناسب باتري هميشه ضروري است

.

جلوگيري از خالي شدن شارژ باتري ماشين

مواردي وجود دارد كه بايد از آنها آگاه باشيد كه ممكن است باتري شما را تخليه كند و ذخيره انرژي شما را كاهش دهد. مطمئناً نمي‌خواهيد يك روز صبح دير به سر كار مي‌رويد و ماشين شما به شارژ مجدد باتري نياز ندارد. توجه به اين خطرات احتمال غافلگير شدن شما از باتري مرده را كاهش مي دهد:

 

چراغ هاي جلوي خود را روشن نگذاريد! اكثر خودروهاي مدل جديد داراي چراغ‌هاي جلوي خودكار هستند، بنابراين توجه به اين موضوع ممكن است در رادار شما نباشد. اما تصور كنيد، در حالي كه ماشين شما سرويس مي‌شود، در حال رانندگي با ماشين شخص ديگري يا وسيله نقليه‌اي هستيد كه چراغ‌هاي جلوي خودكار ندارد. مي توانيد فراموش كنيد كه آنها را روشن كنيد، و مي توانيد فراموش كنيد كه آنها را خاموش كنيد! اين باعث مي شود باتري نسبتاً سريع تخليه شود.

اطمينان حاصل كنيد كه تمام درهاي شما، داخلي و خارجي بسته هستند و هيچ چراغ يا لوازم الكترونيكي روشن نيست. به اين چيزها كشش انگلي مي گويند و وقتي ماشين خاموش است به آرامي برق باتري را قطع مي كنند زيرا هيچ شارژ مجدد فعالي از دينام وجود ندارد

 

راهكاري تليسان براي عمر بيشتر باتري ماشين

به طور مرتب اتصالات و پايانه هاي باتري خود را بررسي كنيد (يا از مكانيك خود بخواهيد كه مرتباً چك كند). با گذشت زمان آنها مي توانند شل شوند يا حتي شروع به ايجاد خوردگي كنند. اين به راحتي قابل اجتناب است، اما اگر در طول رفت و آمد از كار خارج شويد، مي تواند به سيستم الكتريكي خودرو شما آسيب برساند و عمر باتري را كاهش بدهد .

در صورت امكان، ماشين خود را براي مدت طولاني در گرما يا سرماي شديد نگذاريد اين را تليسان ميگويد. چه آن را در گاراژ پارك كنيد و چه به طور دوره‌اي آن را راه‌اندازي كنيد و مقداري شارژ به باتري بدهيد، هر باتري كه عمر متوسطي داشته باشد ممكن است در دماهاي شديد در هر دو انتهاي دماسنج شروع به ضعيف شدن كند.

اگر متوجه شديد كه ماشين شما در استارت زدن مشكل دارد يا بعد از اينكه در جايي رانندگي كرديد استارت نمي خورد، به عنوان مثال - به سوپرماركت رفتيد و مشكلي نداشتيد، اما وقتي با چمدان هايتان به ماشين خود برگشتيد، ماشين شروع به كار نمي كند. شروع - ممكن است دينام بدي داشته باشيد.

 

 

دستگاه پكيج شوفاژ ديواري

۳۴ بازديد

پيشرفت علم و تكنولوژي هميشه جهت رفاه و آسايش زندگي بشر در حال بروزرساني مي‌باشد و هر روز ما با سيستم جديدي آشنا مي‌شويم كه سعي در جبران نواقص تجهيزات سنتي را دارند، در اين بين تنها كساني ضرر مي‌كنند كه هنوز در حال و هواي زندگي سنتي بوده و سعي در مقابله با اين فناوري هاي جديد را دارند و در طرف مقابل كساني كه خود را همواره با عصر فناوري بروزرساني مي‌كنند و توانايي تغيير را دارند بيشترين سود را خواهند برد  در حوزه صنعت ساختمان نيز همواره سيستم هاي جديدي جايگزين تجهيزات سنتي مي‌شوند كه در كل براي حل نواقص و معضلات سيستم هاي سنتي شكل گرفته اند

به عنوان مثال دستگاه پكيج شوفاژ ديواري كه به نوعي يك موتورخانه كامل براي هر واحد ساختمان مي‌باشد نيز جهت حل مشكلات موتورخانه هاي سنتي چند سالي است كه در كشور ما رونق پيدا كرده و در حالي كه كشورهاي توسعه يافته در حال رونمايي از نسل جديدي از سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي مي‌باشد و همين پكيج هاي ديواري نيز در آنجا به طور كامل منسوخ شده است، هنوز هستند كساني كه در كشور ما به دنبال استفاده از موتورخانه هاي سنتي جهت گرمايش ساختمان هستند،

 

نسل جديد پكيج هاي چگالشي در كشورهاي در حال توسعه

 

همانطور كه مي‌دانيد قرن بيستم يكي از مهمترين مسائلي كه ذهن بشر را به خود درگير كرده موضوع انرژي مي‌باشد و چون در دستگاه هاي پكيج ديواري سنتي يعني همان دستگاه هايي كه در حال حاضر در كشور ما بسيار پرطرفدار و پر فروش هستند كمترين دقتي در رابطه با مصرف انرژي نشده است به طوري كه اين پكيج ها تنها 20 درصد بازدهي مفيد داشته و بيشتر از 80 درصد از انرژي مصرفي را از دودكش خود خارج مي‌كنند  پكيج هاي ديواري چگالشي نسل جديد سيستم هاي گرمايشي است كه در كشورهاي در حال توسعه رونق يافته است.

 

سيستم پكيج هاي چگالشي

 

 سيستم اين نوع از پكيج ها طوري طراحي شده است كه مصرف سوخت را به حداقل ممكن برساند و راندمان آن را گاهاً حتي به بيشتر از 100 درصد برسانند، اين بدان معني است كه به عنوان مثال از دودكش اين پكيج ها كمترين گرمايي پرت نخواهد شد و جالب اينجاست كه برخلاف پكيج هاي قديمي دودكش پكيج چگالشي را از جنس پلاستيك ساخته اند چون به هيچ عنوان گرمايي از آن خارج نمي‌شود و تنها مونوكسيدكربن سرد شده خارج مي‌شود  ‏همانطور كه تمام انسان ها بايد خود را با زندگي نوين بروزرساني كنند تعميركاران پكيج هاي ديواري نيز بايد علم و دانش خود را هميشه بروز نگاه دارند تا از پيشرفت فناوري جا نماند.

 ‏

شركت پكيجكار بزرگترين مرجع آموزش و خدمات انواع پكيج ديواري در كشور

 

 در انتهاي اين مطلب قصد داريم شركتي را به شما معرفي كنيم كه همواره در عرصه تعمير پكيج  در تهران پيشتاز رقباي خود بوده اند، به طوري كه تعميركاران اين مركز جزو بهترين افراد در اين حرفه مي‌باشند، اگر شما هم ساكن شهر تهران هستيد و از دستگاه پكيج ديواري استفاده ميكنيد پيشنهاد مي كنم حتي شده يكبار از خدمات اين مركز استفاده كنيد تا تفاوت را به معناي واقعي درك نماييد

 

در حال حاضر شركت هاي زيادي خدمات تعميرات پكيج را ارائه مي‌دهند كه پيدا كردن يك تعميركار حرفه اي و با انصاف بسيار دشوار مي‌باشدآموزش عيب يابي پكيج ديواري نياز هر مصرف كننده پكيج ديواري اگر از مصرف كنندگان انواع پكيج شوفاژ ديواري هستيد يكي از نكاتي كه بايد در مورد آن اطلاعات داشته باشيد بحث ارور هاي شايع پكيج ديواري مي‌باشد كه جهت عيب يابي آسان مشكلات بوجود آمده راهكار بسيار خوبي مي‌باشد.

 

 

براي اينكه صفر تا صدعيب يابي پكيج ديواري  را ياد بگيريد پيشنهاد ما مراجعه به سايت پكيجكار و مطالعه مقالات و مشاهده  ويدئو هاي زيادي است كه توسط اين مجموعه به رايگان ارائه شده است.

 

ترمووود در دكوراسيون داخلي

۳۵ بازديد

ترمووود در دكوراسيون داخلي 

ويژگي‌هاي ترمووود چيست؟

اين متريال رطوبت بسيار كمتري را نسبت به چوب معمولي دارد. در اين روش از هيچ ماده‌ي شيميايي استفاده نمي‌شود و طريقه توليد آن كاملاً طبيعي مي‌باشد. همين موضوع سبب مي‌شود تا كاملاً سازگار با محيط زيست بوده و براي انسان هيچ ضرري نداشته باشد. استفاده از متريال‌هاي پلاستيكي و شيميايي قطعاً سازگار با محيط‌زيست و بدن انسان نيست. برخي از بيماري‌هاي موجود به دليل همين ناسازگاري بين متريال و انسان‌ها مي‌باشد. استفاده از ترموود مي‌تواند طبيعي بودن محيط خانه را به ارمغان آورد. 

چوب ترمووود داراي رطوبت بسيار پايين‌تري از چوب معمولي است و رطوبت آن حدود ?? درصد كمتر از چوب معمولي مي‌باشد. همين موضوع سبب مي‌شود تا هجوم حشرات و لانه سازي آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنين در ترمو ووود امكان كپك زدن نيز وجود ندارد. مقاومت بالاي آن در برابر پوسيدگي و كپك زدن سبب شده است تا نقش چوب ترمووود در دكوراسيون داخلي ساختمان بسيار كاربردي باشد. اين متريال در برابر گرما و سرما نيز بسيار مقاوم مي‌باشد. همين مقاومت سبب استفاده از آن در جاهاي مختلف ساختمان شده است.

مي دانيم كه اغلب فلزات رساناي گرما هستند و به راحتي هواي گرم و سرد را به داخل ساختمان انتقال مي‌دهند در صورتي كه از چوب ترموود در نماي خارجي و يا موارد داخلي استفاده شود، گرما و سرما به ميزان كمتري به داخل محيط انتقال داده خواهد شد. اغلب افراد در فصول سرد و گرم سال دغدغه‌هاي زيادي براي متعادل سازي دماي خانه را دارند. با استفاده از ترمووود مي‌توانيد دماي محيط را متعادل‌تر سازيد.

طول عمر اين متريال نسبت به طول عمر ساير مواد بيشتر و بهتر است. شما مي‌توانيد از اين چوب به مدت طولاني استفاده كنيد و هزينه‌هاي اضافي براي تغيير متريال انجام ندهيد. اين متريال سبك بوده و وزن زيادي ندارد. همچنين ويژگي سازگاري آن با محيط زيست و قابل بازيافت بودن سبب شده است تا بعد از گذشتن چند سال محيط زيست توانايي بازيافت اين متريال را داشته باشد. 

ترموود در دكوراسيون داخلي

ترموود در دكوراسيون داخلي

استفاده از ترمووود در دكوراسيون داخلي (اتاق پذيرايي)

يكي از فضاهايي كه در آن مي‌توان از ترمووود استفاده كرد اتاق پذيرايي است. ايده‌هاي مختلف و گوناگوني براي استفاده چوب ترمووود در دكوراسيون داخلي ساختمان وجود دارد. به عنوان مثال در برخي از دكوراسيون‌ها از ترمو وود براي دكور كردن قسمتي از سقف استفاده مي‌شود. وجود چوب در قسمتي از سقف پذيرايي مي‌تواند جلوه‌ي زيبا و منحصر به فردي را در فضا ايجاد نمايد. استفاده از اين متريال در اتاق پذيرايي باعث مي‌شود تا حس طبيعي و طبيعت در فضا افزايش يابد.

ايده‌ي ديگري كه مي‌توان از ترموود در آن استفاده كرد، ديوار مي‌باشد. يعني شما مي‌توانيد يكي از ديوارها را به طور كلي با اين چوب پوشش دهيد. اين ديوار مي‌تواند ديوار پشتي مبلمان و يا تلويزيون باشد. سقف و ديوار اتاق پذيرايي از جمله موارد بسيار كاربردي در استفاده از اين متريال مي‌باشد.

كفپوش يكي ديگر از استفاده‌هاي ترموود در دكوراسيون داخلي

استفاده از چوب ترمو به عنوان كفپوش ايده‌اي عالي است كه مي‌توان از آن استفاده زيادي در دكوراسيون داخلي كرد. پوشش كف ساختمان از دغدغه‌هاي بسياري از افراد مي‌باشد. سراميك و يا پاركت داراي معايبي هستند كه نمي‌توان به راحتي از آن‌ها استفاده نمود، لذا سازگاري كامل و مناسبي با بدن انسان ندارند. سراميك در فصل‌هاي سرد سال بسيار نامناسب بوده و سبب كاهش دماي ساختمان مي‌شود. همچنين باعث ايجاد مشكلات جسمي در بدن افراد مي‌گردد. در اين نوع ساختمان‌ها حتماً بايد از كفش و پاپوش در خانه استفاده كرد. 

پاركت نيز داراي معايب ديگري است. مقاومت پاركت به طور قابل قبولي نيست و سازگاري كاملي با بدن انسان ندارد. استفاده از چوب ترمو به عنوان كفپوش مي‌تواند سلامتي و زيبايي را به ارمغان آورد. در صورت استفاده از اين كفپوش دماي كف ساختمان هميشه متعادل بوده و مي‌توان به راحتي و بدون استفاده از كفش روي آن راه رفت. چوب سازگاري كامل با بدن انسان دارد و كمتر موجب ناراحتي‌هاي جسمي مي‌گردد.

بالكن از جمله موارد استفاده چوب ترمو در دكوراسيون داخلي

 بالكن، تراس و روف گاردن نيز از جمله موارد دكوراسيون داخلي هستند كه ترمووود در آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. فضاي تراس مي‌تواند مانند محيطي باشد كه هر روز در آن اعضاي خانواده اقدام به استراحت و يا تفريح مي‌كنند. با استفاده از ترمووود در طراحي تراس و روف گاردن مي‌توانيد اوقات خوش و بهتري را بگذرانيد. مي‌توانيد آفتاب گيري و حمام آفتاب را در بالكن خود تجربه نماييد. به دليل سازگاري ترمووود با بدن افراد به راحتي مي‌توانيد بر روي آن نشسته و يا دراز بكشيد. در صورتي كه از بالكن به عنوان محل بازي كودكان استفاده مي‌نماييد، بدون هيچ نگراني مي‌توانيد آن‌ها را مشغول بازي ببينيد. البته بهتر است محافظ‌هاي لازم در اين مكان وجود داشته باشد.

 

6 چيز كه قبل شروع پايتون (Python) بايد بدانيد

۳۹ بازديد

6 چيز كه قبل شروع پايتون (Python) بايد بدانيد

 

پايتون يكي از بهترين زبان هاي برنامه نويسي است كه با آن ميتوانيد مهارت هاي شغلي خود را ارتقا دهيد .

بسياري از بزرگترين وب سايت هاي جهان از پايتون استفاده مي كنند و شغل هاي زيادي نيز وجود دارد كه مي توانيد با مهارت هاي پايتون به دست بياوريد. اما قبل از شروع كار ، چه چيزي را بايد بدانيد؟

با بيش از چهار سال تجربه تدريس پايتون ، متوجه شديم كه  ? مورد وجود دارد كه همه دانشجويان جديد Python بايد قبل از شروع يادگيري پايتون بدانند.

 

1 - تفاوت ميان Back-End و Front-End را بدانيد .

 

 

تفاوت بين Back-End با Front-End چيست ؟ شايد قبلا اين مفاهيم را بارها و بارها در اينترنت يا از افرادي كه در برنامه نويسي وب مشغول هستند شنيده باشيد .

ممكنه اين مفاهيم براي بعضي ها سخت به نظر برسه ولي حقيقتا يادگيري اينها خيلي ساده هستند .

اگر بعنوان يك كاربر استفاده كننده يك وب سايتي را مشاهده كنيد شما بخش Front-End آنرا ميبينيد . تصاوير ،‌لينك ها ، متن ، موسيقي ، ويديو يا هرچيزي كه در ظاهر سايت است Front-End در نظر گرفته ميشوند .

فرانت اند يا Front-End يك وب سايت با زبان JavaScript ، Html و Css نوشته ميشود . همين !

برخلاف Front-End كه در ظاهر وب سايت است Back-End پشت ماجرا به كار خود ادامه ميدهد و از ديد كاربران بيروني مخفي است .

كدهاي Back-End عمليات اصلي وب سايت يا اينكه چه كارهايي انجام پذيرد را انجام ميدهد  همچنين عمليات كار با پايگاه داده ي وب سايت برعهده ي كدهاي Back-End است . برخي از زبان هاي برنامه نويسي كه براي بك اند يا Back-End كاربرد دارند : Python, Ruby, PHP, C, و Java  .

 

2 - توانايي هاي زبان پايتون ( Python ) را درك كنيد

 

پايتون براي برنامه نويسي Back-End ، تحليل داده ، دسترسي به داده هاي API ، يادگيري ماشين و براي انجام وظايف تكراري بسيار كاربردي است .

اينستاگرام از فريمورك جانگو ( Django ) زبان برنامه نويسي پايتون استفاده ميكند .

 

3 - نصب پايتون ( روي سيستم عامل ويندوز ، مك يا لينوكس )‌

 

وقتي پايتون رو كامپيوترتان نصب نباشد شما نميتواند آنرا ياد بگيريد پس قبل از هر كاري پايتون را نصب كنيد . البته نسخه ي ? پايتون بصورت پيش فرض روي بعضي سيستم عامل ها مثل مك و لينوكس نصب است اما براي پايتون ? شما بايد آنرا خودتان نصب كنيد .

خب اينجاست كه شما به راحتي ميتوانيد به سايت دانلود پايتون برويد و زبان  مناسب سيستم عامل خود را دانلود و نصب كنيد .

 

4 تفاوت پايتون 2 با پايتون 3 - بررسي تفاوت

 

اينطوري فكر كنيد . پايتون ? ميراث است و پايتون ? آينده ! خب به نظرتون بايد از كدوم استفاده كنيم ؟‌

پايتون ? مطمئنا بايد استفاده شود هرچند خيلي از شركت ها هنوز هم از پايتون ? استفاده ميكنند و به نسخه ي جديد ارتقا پيدا نكرده اند .

دليل اينكه خيلي شركت ها از پايتون ? به پايتون ? كوچ نكرده اند اين است كه در نسخه ? پايتون بسياري از بخش هاي اصلي زبان تغيير پيدا كرده است . اين شركت ها دو راه بيشتر ندارد يا در پايتون ? باقي بمانند يا سيستم خود را از نو بنويسند .

وب سايت هاي جديدي كه با پايتون نوشته ميشوند معمولا با نسخه ي ? پايتون هستند .

اين اطمينان را داشته باشيد در آينده شركت هايي هم كه با پايتون ? كار ميكنند به نسخه ي ? كوچ خواهند كرد و اگر شما بعنوان يك مبتدي ميخواهيد پايتون را شروع كنيد بهتر است از نسخه ي ? شروع كنيد .

10_tonl.jpg

5 - موقعيت هايي شغلي كه براي پايتون ( Python ) وجود دارد را بشناسيد

 

اگر پايتون را ياد بگيريد ميتوانيد بعنوان برنامه نويس پايتون شغل هاي خوبي پيدا كنيد شايد در فيسبوك با حقوق ??? هزار دلار در سال استخدام شديد . اگر نميخواهيد توسعه دهنده باشيد شغل هاي ديگري هم هست كه پايتون براي آنها نياز است  .

اگر علاقه داريد زبان پايتون را بصورت كامل و فارسي آموزش ببينيد دوره ي آموزش پايتون آواسام را تهيه كنيد.

امروزه روزنامه نگار ، دانشمندان ، پزشكان و مديران محصول از پايتون استفاده مي كنند.

 

6 - شما ميتوانيد، بدون اينكه همه چيز را درباره ي زبان پايتون بدانيد يك توسعه دهنده ي پايتون شويد

 

يك چيز كه همه از شروع زبان پايتون ميترسند اين است كه بايد كل اين زبان را مسلط شوند در حاليكه اينطوري نيست .

در واقع هيچ برنامه نويسي نيست كه بگويد من تمام پايتون را بلدم شما فقط بخش هايي از پايتون كه نياز كار شماست بلد باشيد كفايت ميكند .

چيزهاي جديد به مرور و در حين انجام پروژه نيز ياد ميگيريد و هر چقدر كار كنيد بيشتر پيشرفت خواهيد كرد .

 

 

نتيجه گيري كلي درباره ي ? نكته پايتون ( Python )

در كل مهم نيست كه اكنون شما كجا هستيد و در چه وضعيتي . پايتون را بلديد يا نه . مهم اين است كه اين ? نكته ي بالا را بايد بدانيد .

براي يادگيري پايتون عجله كنيد اين زباني است كه همه جا كاربرد دارد و گسترده است اگر رفتيد لينوكس به درد ميخوره اگر ويندوزي بوديد باز به درد ميخوره اگر مك  هستيد بازم ميتونيد باهاش كار كنيد اگر وب سايت يا فروشگاه آنلاين ميخواهيد بسازيد پايتون كمكتون ميكنه

 

در لوازم خشكشويي بوش صرفه جويي كنيد

۳۵ بازديد

در لوازم خشكشويي بوش  صرفه جويي كنيد

روزهاي خوش و خاطرات گرم تمام آن چيزي نيست كه پاييز وارد زندگي ما مي كند! اين فصل همچنين خبر از لكه‌هاي شكلات داغ، لباس‌هاي باراني، جوراب‌هاي گل‌آلود و هر چيز ديگري مي‌دهد.

 

آيا ماشين لباسشويي شما مي تواند لكه هاي سخت را از بين ببرد و در عين حال روي لباس شما ملايم باشد؟ آيا چرخه ظريفي دارد تا با ژاكت يا ژاكت هاي فلانل مورد علاقه شما با ظرافت رفتار كنيد؟ آيا مي توانيد در حالي كه در حياط خلوت هستيد اعلان هاي «چرخه انجام شده» را روي تلفن خود دريافت كنيد؟

اتاق رختشويي مدرن با ماشين لباسشويي و خشك كن ويرپول

 

ماشين لباسشويي بوش با ظرفيت‌هاي زياد، عملكرد قابل اعتماد و ويژگي‌هاي كاربردي آسان مانند توزيع‌كننده‌هاي مواد شوينده Load & Go™، چرخه‌هاي ضدعفوني‌كننده و كنترل‌هاي هوشمند اختياري با قابليت هوشمند، مي‌تواند تمام نيازهاي لباس‌شويي شما را برآورده كند.

 

و در مورد خشك كن شما چطور؟ آيا وقتي حجم عظيمي از پتوهاي پرتابي را داخل آن مي اندازيد، آيا در بار اول و هر بار آنها را كاملاً خشك مي كند؟ آيا خشك كن شما مي تواند پرتاب هاي شما را ضدعفوني كند؟ هيچ‌كس نمي‌خواهد با يك پتوي مرطوب و هنوز كثيف گرم بماند، و نبايد زمان استراحت خود را با اجراي مجدد چرخه‌هاي خشك‌كن هدر دهيد تا زماني كه لباس‌هاي شسته شده در نهايت خشك شوند. با گزينه‌هايي مانند چرخه‌هاي ضدعفوني، گزينه‌هاي Static Reduce و Wrinkle Shield™ Plus، سنجش رطوبت پيشرفته، و ويژگي‌هاي هوشمند اختياري مانند زمان‌بندي چرخه و رديابي از طريق برنامه Whirlpool، بارگيري لباس‌هاي پراكنده شما بدون دردسر خواهد بود.

 

 

صرفه جويي بزرگ در لوازم آشپزخانه كالا پايا

آشپزخانه مدرن قهوه اي و خاكستري با لوازم آشپزخانه كالاپايا استيل ضد زنگ

 

در طول پاييز، زماني كه هوا نسيم است، مطمئناً مي خواهيد يخچال و فريزر شما هم همين كار را انجام دهد! وقتي هواي بيرون وحشتناك است، مي‌خواهيد مواد تازه براي سوپ‌هاي گرم، پاي ميوه‌ها و كاسرول‌هاي خوش‌مزه آماده كنيد.

 

اگر آشپزخانه شما جايي نيست كه مي‌خواهيد نوشيدني‌هاي سرد يا تنقلات را براي جمع كردن بچه‌هايي كه بيرون از خانه بازي مي‌كنند يا گروه تشنه بزرگ‌سالاني كه دور منقل آويزان هستند، ذخيره كنيد، يك يخچال گاراژي، يخچال جمع‌وجور يا مركز نوشيدني همه را سرحال نگه مي‌دارد. خارج از آشپزخانه شما و براي زماني كه آشپزخانه شما جايي است كه ترجيح مي دهيد همه چيز را در آن نگهداري كنيد، به دنبال يخچال هاي قابل اعتماد با بيشترين ميزان ذخيره سازي در بازار، قفسه بندي قابل تنظيم، محفظه هايي به اندازه بشقاب، و كشوهاي ترد با كنترل رطوبت اختياري باشيد.

 

و براي غذاهايي كه بايد در داخل آن آماده كنيد، وسايل آشپزي جديد كالاپايا  https://kalapaya.com/  مانند طيف همه كاره، يك اجاق گاز با كنترل هاي آسان براي استفاده، يا يك اجاق ديواري با كنترل دقيق حرارت، اشتياق شما را براي عرق ريختن در آشپزخانه دوباره شعله ور مي كند. به افراد خاص زندگيت غذا بده

 

يك حقيقت كثيف در زندگي اين است كه يك وعده غذايي خوب هميشه با ظروف كثيف همراه است. ماشين ظرفشويي جديد ويرپول تميز كردن را به آساني پاي انجام مي دهد (اما آن را پاي سيب درست كنيد).  

منبع : كالاپايا

 

چطور برند Arman به معروف ترين برند ماسك تبديل شد؟

۳۳ بازديد

چطور برند Arman به معروف ترين برند ماسك تبديل شد؟

 

در اين مطلب مي خواهيم به بررسي مواردي كه باعث شده است برند آرمان به يكي از مطرح ترين برندهاي موجود در مورد ماسكهاي پزشكي سه لايه اي تبديل شود صحبت كنيم. ماسك آرمان نامي قابل اطمينان در ماسك هاي ايراني است. محصولي كه در مدت زماني كوتاه به دليل اين كه بسياري از موارد و استانداردها در آن رعايت شده است حتي مورد تاييد جامعه پزشكان واقع شود. اين ماسك يك انتخاب خوب و حرفه اي در مورد يك ماسك است. چرا كه ويژگي ها و ساختار خاص و حرفه اي دارد كه در بسياري از ماسكهاي بازار ديده نمي شود.

اين شركت ايراني از همان ابتدا هدف گزاري هاي حرفه اي در مورد كارش داشته است. با انتخاب دستگاه هاي تخصصي و خيلي با كيفيت كه كمتر در شركت هاي ديگر توليد ماسك ديده مي شود توانسته ماسك هاي متفاوت و بسيار عالي و خوبي توليد كند. هم چنين با انتخاب لايه هايي از بهترين لايه هاي موجود براي ماسكهايش كيفيت توليد را بسيار ارتقا داده است.

اندازه اين ماسك مثل خيلي از ماسك هاي پزشكي تنفسي هفده و نيم در نه و نيم است. سه لايه كه دو لايه از اسپان باند و يك لايه از ملت بلون هستند در اين اندازه برش خورده اند و براي بدنه ماسك در نظر گرفته شده اند. لايه هايي كه از بهترين ها در نوع خودشان هستند.

اسپان باند ها يعني لايه هاي رويي و زيرين از نرم ترين و لطيف ترين اسپان باند ها هستند. همچنين اين لايه ها در ماسكهاي شركت آرمان از جنس لايه هايي آنتي باكتريال هستند. ويژگي جالبي كه در اين ماسك ها ديده مي شود كاهش تكثير باكتري ها در آن است. اين ويژگي باعث كاهش خطر رشد باكتري ها در ماسك مي شود. به همين دليل اين ماسك بسيار بيشتر از ماسك هاي ديگر از مشكلات پوستي و تنفسي كه گاها دلايل ميكروبي دارد پيش گيري مي كنند.

براي لايه مياني اين ماسك از ملت بلون سي گرمي استفاده شده است. اين گرماژ در مورد اين لايه ضخامت بالايي به حساب مي آيد. هرچه لايه ملت بلون ضخيم تر و مستحكم تر باشد ماسك در نهايت مي تواند فيلترينگ بالاتري داشته باشد. پس دليل فيلترينگ بالاي اين ماسك ها به همين راحتي مشخص مي شود. ملت بلون سي گرمي و يك پارچه استفاده شده در اين ماسك به عنوان لايه مياني از رد شدن ويروس ها از هر طرف ماسك به طرف ديگر جلوگيري مي كند.

پليسه هاي اين ماسك كه در كناره هاي آن قرار گرفته اند باعث مي شوند كه ماسك به خوبي حالت بگيرند و شكلي گرد داشته باشند. به همين خاطر اين ماسك در زمان باز شدن به صورت گرد و خوبي در مي آيد و به راحتي روي صورت قرار مي گيرد. اين گردي مرتب و يك پارچه باعث كاهش تماس صورت با لايه داخلي ماسك مي شود كه باعث راحتي بيشتر كاربر در حين استفاده از ماسك مي شود.

جالب است كه اين شركت ايراني از لايه هاي اسپان باند با رنگ هايي ويژه و خاص استفاده كرده است. رنگ هايي كه خاص پزشكي هستند و كمتر در ماسك هاي ايراني ديگر ديده مي شوند. رنگ هاي آبي و سبز پزشكي در ماسكهاي اين شركت بسيار پر طرفدار است. رنگ هاي خاص پزشكي كه تنها در ماسك هاي خارجي وارداتي يافت مي شوند. اين رنگ بندي متفاوت و پزشكي باعث افزايش محبوبيت ماسك هاي اين شركت هم در بين مردم و هم در بين پزشكان شده است.

 

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

۳۹ بازديد

به گزارش تجارت نيوز ، هر روز يك برنامه جديد. يك روز فروش خودرو با وام تا دو ميليارد تن ، يك روز پيش فروش خودرو با سود كمتر از قيمت بازار ، يك روز فروش وام بدون ضامن و امروز فروش اقساطي از يك كراس اوور جديد با پول نقد پرداخت فقط 225 ميليون تن و كمك هاي ديگر.

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

 

در بازار خودروهاي راكد و هرگونه برنامه اي براي جذب مشتري ، اين بار نوبت به فروش اقساطي SX5 رسيده است. در اين طرح حدود 225 ميليون تن پول نياز است و اقساط ماهانه 13 ميليون تن بايد به مدت دو سال پرداخت شود.

 

فردا موتورز از آغاز فروش معوق محصولات خود در طرح فروش ويژه پاييزي با اقساط 24 ماهه خبر داد.

 

به گزارش عصر ايران ، فردا موتور كراس اوور FMC SX5 را به صورت اقساط 24 ماهه با موعد تحويل 90 روزه در طرح اقساط ويژه خود به فروش مي رساند.

 

در اين شرايط ، خودرو فردا يك كراس اوور "FMC SX5" با 50 درصد تجهيزات و اقساط 24 ماهه بدون كارمزد ارائه مي دهد. علاوه بر اين ، شركت خودروسازي گارانتي محصولات خود را كه 4 سال پيش بود ، به مدت يك سال افزايش داده است و خريداران مي توانند از ضمانت 5 ساله يا 100000 كيلومتري استفاده كنند.

 

اين طرح فروش براي مدت محدود و فقط براي SX5 اعمال مي شود. علاوه بر اين ، در طرح فروش اعلام شده توسط فردا موتورز ، خبري از سدان FMC 511 نيست.

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

 

 

براي اطلاع از جزئيات طرح فروش پاييزي فرداموتورز مي توانيد به وب سايت آن مراجعه كنيد.

 

"فردا SX5" دومين محصول مونتاژ شركت خودروسازي فردا است كه با 20? داخلي سازي وارد خط توليد اين شركت شد و در موقعيت يك كراس اوور متوسط ??قرار دارد.

 

آيا از اين طرح استقبال مي شود؟ قيمت اين خودرو 749 ميليون تن است در حالي كه در بازار حدود 700 ميليون تن قيمت دارد.

 

آخرين اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال كنيد.

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

 

معرفي نرم افزار مديريت پروژه MSP

۳۲ بازديد

مختصري از نرم افزار MSP

با توجه افزايش تعداد و حجم ساخت‌وسازها و پروژه‌هاي عمراني و همچنين مرتفع‌سازي آن‌ها، نياز به مديريت جامع براي فازبندي پروژه‌ها و نحوه اصولي اجراي آن‌ها احساس مي‌شود و از آنجايي كه فردي كه به‌عنوان سرپرست كارگاه موظف به اجراي هر بخشي در زمان معين به خود است، اصول اجراي هر پروژه‌اي بر مبناي برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده ضروري به نظر مي‌رسد.

آسان بودن كار با نرم ‌افزار MSP، سهولت استفاده از امكانات ويندوز، شباهت و نيز سازگار بودن كامل محيط و نوار ابزارهاي اين نرم افزار با ساير محصولات مايكروسافت، راهنماي برخط (Online) و كامل داخل برنامه، وجود نماهاي متنوع و گزارش گرفتن، امكان تعريف جدول‌هاي جديد و نيز نماها، به‌طوركلي داشتن يك محيط مورد پسند كاربر، اين نرم‌افزار را به نوع قابل توجهي از ساير نرم‌افزارهاي مشابه متمايز كرده است و مي توان MSP را به عنوان يكي از بهترين نرم افزار هاي مديريت پروژه در نظر گرفت.

امكاناتي كه اين نرم افزار در اختيار كاربرها قرار مي‌دهد طوري هست كه هم در مرحله برنامه ريزي و هم در ساير مراحل از قبيل گزارش‌گيري و نيز كنترل مي‌توان از آن استفاده كرد و نهايتاً به عنوان شناسنامه اي با درنظر گرفتن احجام كار هويت بخش مي‌باشد.

w1_0d4z.png

زير شاخه‌هاي مديريت پروژه

1- مديريت زمان در پروژه

2- مديريت محدوده در پروژه

3- مديريت كيفيت در پروژه

4- مديريت هزينه در پروژه

5- مديريت منابع انساني در پروژه

6- مديريت ريسك در پروژه

 

قابليت هاي نرم افزار MSP

در اين نرم افزار مي‌توان با تعريف زيرمجموعه‌ها كه براي هر پروژه اي مجزا مي‌باشد از قابليت بيشتر آن بهره برد. زماني كه شما قصد پيگيري و مديريت چند پروژه را به طور همزمان داشته باشيد اين ابزار بسيار مفيد خواهد بود به طوري كه كاربر اين امكان را خواهد داشت كه حول چندين پروژه گزارشات خود را به صورت همزمان دريافت كرده و اين خود بيانگر اين خواهد بود كه در سازمان شما سطح اجرايي بالا خواهد بود.

از ديگر قابليت هاي نرم افزار MSP مي توان به شناخت فعاليتهاي مختلف پروژه از طريق ساختار شكست  (Work Breakdown structure) يا اصطلاحا" WBS اشاره كرد كه با توجه به موضوع قرارداد و نوع پروژه تفاوت داشته و در واقع احجام كلي كار به فعاليتهايي در واحد كوچكتر تقسيم خواهد شد.

قابل‌ذكر هست كه هدف ما از تعريف WBS در يك پروژه و ايجاد ارتباطات و زمان فعاليت رسيدن به يك شبكه زمان‌بندي است و شبكه زمان‌بندي پروژه شامل ارتباطات و زمان فعاليت‌ها است كه در برنامه‌ريزي زمان انجام پروژه به ما كمك مي‌كند.

شبكه زمان‌بندي به ما مي‌گويد چه فعاليت‌هايي با چه تقدم و تأخري بايد نسبت به هم باشند و قبل از شروع فعاليت چه فعاليت‌هايي بايد انجام شوند. در شبكه زمان‌بندي، زمان فعاليت‌ها مشخص شده است و زمان انجام كل پروژه را مي‌توان به كمك شبكه زمان‌بندي پيش‌بيني كرد.

مسيري كه طولاني‌ترين زمان را تعيين مي‌كند و به‌اصطلاح مسير بحراني پروژه است در شبكه زمان‌بندي مشخص مي شود.

 يكي ديگر از مواردي كه از مزاياي نرم افزار MSP هست نشان دادن ميزان درصد پيشرفت پروژه‌ها مي‌باشد.   

برخي مواقع در حال انجام پروژه‌اي هستيم و برداشتمان اين هست كه درصد پيشرفت باتوجه‌به پيشرفت فيزيكي 42 % است ولي در حقيقت نمي‌توان پيشرفت واقعي در پروژه را تخمين زد اما تركيبي از سه نموداري كه در ادامه آورده شده است پيشرفتي از  كل پروژه را به صورت واقعي‌تر براي ما مجسم كرده و كنترل و مديريت پروژه را تسهيل نمايد.

 

 

مشخص كردن زمان معين هريك از فعاليت ها از مهمترين مواردي هست كه اهميت استفاده از نرم افزار فوق را نشان مي دهد.

مشخص‌كردن زمان‌بندي و مديريت پروژه‌ها به كمك نرم افزار MSP يكي از مراحل مهم تعريف براي انجام فعاليت ها با كنترل لازم است.

 زمان فعاليت‌ها را مي‌توان به راحتي در منوي Gantt Chart در ستون Duration  وارد كنيم اما نكته مهم رسيدن به يك تخمين مناسب از زمان فعاليت‌ها است.  

تخمين زمان فعاليت‌هاي پروژه باتوجه‌به نوع پروژه و نوع نگرشي كه به مديريت اجرايي پروژه خواهيم داشت متفاوت است.

ممكن است شما براي دو فعاليت يكسان در دو پروژه متفاوت زمان هاي متفاوتي را وارد كنيد چون شرايط اجرايي در دو پروژه متفاوت است .

براي اين كه بتوان مدت‌زمان فعاليت را تخمين زد از روش‌هاي زير استفاده مي‌كنيم:

- اطلاعات قديمي قبلي، مانند پروژه‌هايي كه قبلاً انجام شده.

- از طريق افرادي كه قرار است فعاليت را انجام دهند.

- نظر كارشناساني كه قبلاً پروژه‌اي شبيه پروژه شما را مديريت كرده اند.

 

شما مي‌توانيد در قسمت Start date روز شروع فعاليت و در قسمت Finish date تاريخ پايان فعاليت را وارد نماييد و در قسمت‌هاي بعدي برنامه‌اي كه مي‌خواهيد براي زمان‌بندي پروژه خود داشته باشيد را انجام دهيد و Ok بزنيد.

در نظر داشته باشيد كه در ابتدا، ما زمان‌بندي را به‌صورت اتوماتيك و خودكار براي تمامي فعاليت‌ها تعريف كرده بوديم و زمان هر فعاليت را هم خودمان بر اساس اطلاعاتي كه در دست داريم وارد نموده و نرم افزار MSP زمان پايان پروژه را به ما نشان خواهد داد اگرچه مي توانيم زمان شروع و پايان را تغيير داده و گزارش مورد نظر را بلافاصله بر اساس داده جديد از نرم افزار MSP بگيريم.

 

گزارش‌گيري  Report

1) گزارش گرفتن به‌صورت نوشتاري

?) گزارش گرفتن به‌صورت تصويري

در گزارش‌گيري نوشتاري مي‌توانيم فعاليت‌هايي كه از آنها قصد گزارش‌گيري داريم را ويرايش و جزئيات نمايش اطلاعات مانند فونت، سايز نوشته‌ها و ... را انتخاب نماييم. همچنين مي‌توانيم يك فرمت جديد گزارش‌گيري براي نرم افزار تعريف كنيم مثلاً در آن نام، نحوه نمايش بازه‌هاي زماني ( كل پروژه، سال به سال، ماه به ماه و ...) و تعداد تكرار آن نيز در صورت نياز (مثلاً دو ماه يكبار) برحسب نوع اطلاعاتي كه مي‌خواهيم در گزارش باشند قابل تنظيم هستند، تمامي گزارشات كاغذي به‌صورت نوشتاري خواهد بود.

در گزارش‌گيري تصويري در صورت نياز ارائه گزارشات به حالت تصويري و نموداري و به‌صورت ارائه گزارش با فرمت ( اكسل و Visio ) خواهد بود.

گزارش‌گيري بدين ترتيب خواهد بود:

گزارش از فعاليت‌ها

گزارش از منابع

كه مي توان بر اساس منابع يا Task مشخص نمود همچنين مي توان بر اساس هزينه، بودجه، و ... نيز گزارش‌گيري نمود و در ادامه به صورت تصويري هم ارائه شده است.

اين برنامه به مدير پروژه اجازه مي‌دهد تا منابع را بر اساس كار تمام‌وقت و يا پاره‌وقت تخصيص دهد.