گواهينامه ISOچيست؟

۳۹ بازديد

گواهينامه ISO چيست؟

گواهينامه ايزو مهر گواهي شخص ثالث است كه توسط شركت مطابق با يكي از استانداردهاي بين‌المللي تهيه و منتشرشده توسط سازمان بين‌المللي استاندارد (ISO) اداره مي‌شود.

 

ISO يك سازمان غيردولتي بين‌المللي مستقل است كه متخصصان را براي به اشتراك گذاشتن دانش و توسعه استانداردهاي بين‌المللي كه از نوآوري پشتيباني مي‌كند و راه‌حل‌هايي براي چالش‌هاي جهاني ارائه مي‌دهد ، گرد هم مي‌آورد.

 

چرا گواهينامه ISO مي‌خواهم؟

صدور گواهينامه ISO به ذينفعان اصلي نشان مي‌دهد كه شما يك تجارت خوب مديريت‌شده ، ساختاريافته ، پايدار و آماده رشد داريد.

 

هر استاندارد ISO مزاياي خاص خود را دارد ، به‌عنوان‌مثال:

 

ايزو 9001 به شما در اولويت قرار دادن مشتريان كمك مي‌كند

ISO 27001 از دستگاه‌ها ، داده‌ها و اعتبار شما محافظت مي‌كند

ISO 14001 تأثير شمارا در محيط كاهش مي‌دهد

ISO 45001 به شما كمك مي‌كند تا از كارمندان خود محافظت كنيد

ISO 22301 از تجارت شما در برابر وقفه محافظت مي‌كند

مزاياي مشترك در تمام استانداردهاي ISO شامل موارد زير است:

 

افزايش كارايي

هزينه‌هاي پايين‌تر

بهبود رضايت مشتري

كارمندان مشغول‌تر

كاهش خطرات

حق بيمه كاهش‌يافته است

كمك به مناقصات

با حفظ گواهينامه ISO ، تعهد سازمان خود را براي دستيابي به اهداف خود و افزايش اعتبار و اطمينان مشتري به محصول يا خدمات خود نشان مي‌دهيد.

هزينه گواهينامه ISO چقدر است؟

هزينه‌هاي صدور گواهينامه ISO بسته به‌اندازه سازمان و سطح واقعاً شركت ازنظر فرايندها و رويه‌ها متفاوت است. اگر تصميم داريد هم‌زمان بيش از يك استاندارد را پياده كنيد ، برخي از هزينه‌هاي ترجيحي در دسترس است. ما يك سرويس ساده و مقرون‌به‌صرفه با شرايط پرداخت انعطاف‌پذير ارائه مي‌دهيم. مي‌توانيد در اينجا درخواست قيمت كنيد.

 

ازآنجاكه پيشنهاد‌ها ما سفارشي است و تعداد متغيرهايي كه مي‌توانند در هزينه اجرا تأثير بگذارند ، ما مايل هستيم با مشتريان بالقوه خود ملاقات كنيم تا قبل از تهيه هزينه‌ها ، آن‌ها را بهتر بشناسيم.

گواهينامه ISO چيست و آيا با گواهينامه ISO متفاوت است؟

در اصل ، دستگاه‌ها يكسان هستند و هركس به شما ايمان بياورد و نحوه انجام آن متفاوت باشد.

 

ISO يا گواهينامه ISO معتبر زماني ساخته مي‌شود كه شركت به‌وسيله استاندارد صادركننده معتبر UKAS يا معادل آن به استاندارد ISO و / يا BS دست‌يافته باشد. هر كشوري نسخه خاص خود را از UKAS (يعني در ايرلند INAB) دارد و اگرچه شبيه دولت نيست ، اما به‌عنوان يك‌نهاد حاكم براي شركت‌هاي صدور گواهينامه عمل مي‌كند.

 

گواهينامه ISO مجاز فقط پس از ارزيابي از يك سازمان معتبر در دسترس است و قادر به ارائه هيچ‌گونه كمك و پشتيباني نيست ، آن‌ها فقط مي‌توانند ارزيابي را انجام دهند و موفقيت يا شكست شمارا به دست آورند.

 

بااين‌حال ، ارائه‌دهندگان گواهينامه ISO مانند ما مي‌توانند در اجراي شما به‌طور كامل از شما پشتيباني كنند. پشتيباني ما شامل الگوهايي براي اسناد ، مشاوره در هنگام بازديد و پشتيباني تلفني است. ماسالي دو بار به شما سر مي‌زنيم. براي كمك به هر مسئله‌اي كه با آن روبرو هستيد و همچنين با حسابرسي سالانه تأييد مجدد ، از پشتيباني بازديد كنيد.

 

براي بسياري از مشتريان ، گواهينامه بيش‌ازحد كافي است زيرا ساختار لازم را براي بهبود تجارت آن‌ها فراهم مي‌كند و به‌خوبي شناخته‌شده است. اگر شما به يك گواهينامه ISO احتياج داريد (به‌عنوان‌مثال اگر مشتري بالقوه ، اتحاديه صنفي يا نهاد نظارتي آن را درخواست كنيد) ، ما مي‌توانيم خدمات مشاوره ايزو را براي كمك به شما در تهيه سيستم مديريت خود براي ارزيابي توسط يك سازمان معتبر ارائه دهيم. اين به شما كمك مي‌كند شانس قبولي در ارزيابي را براي اولين بار افزايش دهيد!

 

در مقاله ما مي‌توانيد بيشتر بخوانيد: "صدور گواهينامه در مقابل گواهينامه مجاز: پس به هر حال تفاوت چيست؟"

آيا شما مشاوره UKAS را ارائه مي‌دهيد؟

آره در هر كجاي سفر UKAS باشيد ، ما مي‌توانيم به شما در گرفتن گواهينامه معتبر UKAS در مدت زمان شش تا نه ماه كمك كنيم. در صورت نياز ، ما همچنين مي‌توانيم به شما كمك كنيم كه يك شريك معتبر براي ارزيابي تجارت خود داشته باشيد و در هنگام ارزيابي UKAS با شما باشيد.

 

لازم به ذكر است كه براي بسياري از مشتريان ، گواهينامه ISO بيش‌ازحد كافي است زيرا ساختار لازم را براي بهبود تجارت آن‌ها فراهم مي‌كند و به‌خوبي شناخته‌شده است.

 

اگر به گواهينامه معتبر UKAS نياز داريد ، مي‌توانيد در اينجا درخواست قيمت كنيد.

دوربين تشخيص تب

۳۹ بازديد

دوربين تشخيص تب

در يك سال گذشته و با همه گير شدن بيماري كوويد 19 در سرتاسر جهان اهميت دوربين هاي تب سنج نيز بيش از پيش مشخص شد. اين موضوع كاملا درست است كه دقت دستگاههاي تب سنج كه با بدن بيماران تماس دارند همچنان بيش از ديگر دستگاهها است اما مسري بودن بيماري هايي مانند كوويد 19 باعث شد كه استفاده از فناوري هاي بدون تماس بيش از گذشته مورد اقبال عمومي قرار بگيرد.

با اين وجود خريدن يك دوربين حرارتي به تنهايي كار شما را راه نخواهد انداخت! ابتدا بايد بدانيد كه انواع مختلفي از دوربين هاي حرارتي در بازار موجود است و همه آنها مناسب اندازه گيري تب نيستندسازمان بهداشت جهاني دستورالعمل هايي را به عنوان بخشي از قانون ISO/TR 13154 و BS IEC 80601-2-59 ارائه كرده كه بر اساس آن هر دستگاهي كه تب انسان را اندازه گيري مي كند، بايد از اين قانون پيروي كند.

در يك سال گذشته شاهد خيل عظيم فناوري هايي بوديم كه از دوربين هاي حرارتي براي غربالگري تب استفاده مي كنند. با اين حال، همه اين فناوري ها ايمن و دقيق نيستند؛ زيرا از قانون فوق الذكر ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهاني پيروي نمي كنند و در آنها از پيچيدگي هاي ترموگرافي نيز خبري نيست.

بنابراين پيشنهاد مي شود در مورد راهكارهايي كه ادعا مي شود در لحظه مي توانند چند نفر را غربالگري كنند يا ناحيه تمركز گسترده اي دارند (بيش از 1 متر) و يا دماي چشم را اندازه گيري نمي كنند و مدعي هستند كه دماي مطلق را بدون كاليبره كردن ارائه مي كنند با كمي شك نگاه شود. هايك ويژن   

دستورالعمل هايي براي  دوربين هاي تب سنج

حتي زماني كه راهكار مناسبي را انتخاب كرده باشيد نيز دستورالعمل هايي وجود دارد كه بايد از آنها پيروي كنيد.

اولين نكته اصلي آن هستند كه فرد اسكن شونده نبايد عينك زده باشد؛ زيرا دوربين دماي گوشه داخلي چشم را اندازه گيري مي كند. بهتر است دماي بدن فرد از همان نقطه از چشم گرفته شود نه از سطح پوست وي؛ زيرا پوست، تشعشعات را به شكلي متفاوت جذب مي كند.

ثابت شده كه دماي گوشه داخلي چشم، نزديك ترين دما را به دماي داخلي بدن دارد (در حالت عادي 37 درجه سلسيوس) و در مقايسه با پوست دقيق تر است. در واقع پوست اشعه كمتري را جذب و ساتع مي كند. فارغ از اين، فاصله بين دوربين و شخص بايد حداقل ممكن باشد.كاملا واضح است كه اگر فرد خيلي دور باشد، دماي تشخيص داده شده دقيق نخواهد بود. نصب دوربين مدار بسته   

موضوع مهم بعدي اين است كه دوربين هاي حرارتي به خودي خود به اندازه كافي هوشمند نيستند كه هم زمان دماي گوشه داخلي چشم افراد مختلف را اندازه گيري كنند. براي اتوماسيون دوربين هاي حرارتي بايد در نظر داشته باشيد كه جنسيت ها، قوميت ها، محيط ها و خصوصيات مختلفي وجود دارد. اينجا است كه هوش مصنوعي وارد عمل شده و تفاوت ها را تشخيص مي دهد.

كاربرد هوش مصنوعي در غربالگري دماي بدن افراد

دوربين هاي حرارتي تنها دماي نقطه اي كه از آنان خواسته شده را مشخص مي كنند. بعضي از كمپاني ها يك راهكار هوش مصنوعي ارائه مي كنند كه الگوريتم هاي يادگيري ماشين را به كار مي برند تا به طور اتوماتيك گوشه هاي داخلي چشم را شناسايي كرده و دماي آن نقطه را محاسبه كنند. با اين راهكار هوش مصنوعي مي تواند تعداد افراد زيادي را به شكل هم زمان شناسايي كرده و دماي بدن آنها را محاسبه كند. قيمت دوربين مداربسته

در يك فرآيند كلي  هوش مصنوعي كار خود را با تشخيص صحيح صورت افراد حاضر در يك محيط آغاز كرده و سپس چشم ها و گوشه هاي داخلي چشم را تشخيص مي دهد. هوش مصنوعي همچنين به فرد اطلاع مي دهد كه فاصله صحيحي با دوربين داشته باشد، اگر عينك زده عينك خود را بردارد و به اين ترتيب فرآيند دنبال كردن دستورالعمل ها را خودكار سازي مي كند. تي وي تي 

مهم ترين نكته اين است كه يك مشكل رايج با دستگاه هاي اندازه گيري دماي بدن بدون تماس آن است كه شرايط محيطي روي تشخيص مؤثر است. براي مثال، فردي كه وارد ساختماني مي شود، در حالي كه بيرون هوا گرم و آفتابي بوده، ممكن است دماي بدن وي به محض ورود، بالا نشان داده شود. در چنين مواردي، اگر دماي بدن فرد بالا تشخيص داده شد، بايد فرد چند دقيقه صبر كند و دماي بدن وي مجدداً اندازه گيري شود. يك دوربين حرارتي مبتني بر هوش مصنوعي مي تواند دماي بدن فرد را با در نظر گرفتن شرايط، بالاتر از معمول تشخيص دهد؛ اما شخص نبايد بترسد و در عوض بايد پروتكل هاي مربوط به غربالگري را دنبال نمايد.

دوربين تب سنج هوشمند، بهترين گزينه در شرايط كرونا

اگرچه تركيبي از هوش مصنوعي و دوربين هاي حرارتي، بهترين گزينه اي است كه در حال حاضر در دسترس داريم، اما بسياري از مشتريان از آن استفاده نمي كنند و تنها به راهكار اندازه گيري دماي دستي بسنده مي كنند. علت اصلي اين كار، هزينه هوش مصنوعي است و تصور غلط مبني بر اين كه نگهبانان نسبت به اتخاذ اين فناوري و تشخيص افرادي كه دماي بدنشان بالا است، مهارت كافي ندارند. با اين حال، سيستم هاي تب سنج هوشمند، ارائه شده تا كمپاني ها از قابليت هاي آن استفاده كنند و اندازه گيري تب را با سيستم هاي حضور و غياب پرسنل تركيب كرده، در بلند مدت از آن بهره مند شوند.

نكاتي درباره دوربين تشخيص تب

از آنجا كه مشاغل، مدارس، بيمارستان ها و مراكز ورزشي با مشكلات بسيار به فعاليت هاي خود در دوران كرونا ادامه مي دهند، سيستم ها و دوربين تشخيص تب، نقشي حياتي در كمك به تشخيص دماي بدن افراد دارند. نظارت حرارتي، پايه اصلي حفاظت فيزيكي سنتي و حفاظت پيراموني در فضاهاي باز، در حال حاضر راه اندازي مي شود تا كاركنان، پيمانكاران و مراجعين، به عنوان بخشي از خط مقدم دفاعي براي تشخيص علائم COVID-19 را اسكن كند.

اين در حالي است كه سؤالات بسياري در مورد حفاظت تصوري در دوران كرونا بوجود آمده است؛ سوالاتي مانند تفاوت هاي بين انواع مختلف سيستم و چگونگي نصب صحيح دوربين هاي تشخيص تب حرارتي. در اين مطلب، برخي از موضوعات مهم در اين زمينه را با هم بررسي مي كنيم.

 راهكارهاي تشخيص تب حرارتي كه مي توانند دماي بالاي بدن افراد را شناسايي كنند

به طور كلي، سه نوع غربالگري ترموگرافيك وجود دارد. دستگاه هاي دستي وجود دارد كه معمولاً كم هزينه تر، قابل جايجايي و با كاربري آسان هستند. اما اندازه گيري دماي بدن فرد با اين دستگاه نيازمند فاصله كمتر از يك متر است. بنابراين در شرايط كنوني، كاربر بايد پوشش و تجهيزات محافظت در برابر كرونا را بر تن كند.

نوع دوم راهكارهاي تشخيص تب، دوربين حرارتي و كيوسك به شمار مي رود. مزيت اين سيستم نسبت به دستگاه دستي آن است كه به صورت انفرادي روي افراد صورت مي گيرد. فرد به تنهايي وارد كيوسك مي شود. بسياري از اين راهكارهاي كيوسك، برخي قابليت هاي يكپارچه سازي را دارند، همچون امكان مجهز شدن به راهبند يا اكسس كنترل فيزيكي، اما امكان استفاده از سيستم هاي مديريت ويدئو يا VMS را ندارند. از معايب اين سيستم مي توان به دقت پايين تر آن نسبت به يك راهكار ترموگرافيك اشاره كرد؛ زيرا قابليت نصب دستگاه كاليبراسيون دماي بلك بادي بر روي آن نيست. دوربين حرارتي   

در نهايت دوربين هاي نظارتي تشخيص تب حرارتي همراه با دستگاه كاليبراسيون دماي بلك بادي، سومين گروه اين تجهيزات تب سنج به شمار مي روند. اين نوع سيستم هاي نظارت تصويري شامل يك دوربين دو سنسوره هستند، يك سنسور بصري و يك سنسور حرارتي، همراه با يك دستگاه بلك بادي مجزا. بالاترين دقت عملكرد در تشخيص دماي بدن، مربوط به اين نوع دوربين ها است، چرا كه بلك بادي، قابليت كاليبراسيون مداومي دارد. همچنين با انواع پلتفرم هاي VMS و دستگاه هاي كنترل دسترسي مي تواند يكپارچه سازي شود.

مهمترين فاكتورها براي نصب يك دوربين تشخيص تب حرارتي

قاعدتا محل نصب دوربين براي عملكرد صحيح، بسيار مهم است، اما همزمان بايد تاكيد كرد كه محل قرار گيري دستگاه بلك بادي كه كاليبراسيون صحيح را تأييد مي كند نيز اهميت دارد. اگر مشتري بخواهد مقررات مربوط به توصيه هاي دستگاه پزشكي FDA را براي مكان دوربين رعايت كند، ارتفاع دوربين و بلك بادي و نيز فاصله بين اين دستگاه ها بايد با دستورالعمل هاي نصب محصول مطابقت داشته باشد. همچنين تكنسين هاي نصب دوربين بايد زواياي تشخيص دوربين را به حداقل برسانند تا دقت ديد دوربين را افزايش دهند.همچنين دوربين ها بايد به موازات زاويه چهره افراد نصب شوند. بهترين دوربين‌ مدار بسته    

نحوه نظارت بر دوربين تشخيص تب

براي نظارت و مانيتورينگ سيستم، چندين گزينه وجود دارد؛ اين موضوع به اين بستگي دارد كه دوربين ها به صورت مستقل نصب مي شوند يا يكپارچه سازي انجام شده است و با سيستم هاي ديگري همچون تشخيص نفوذ، اكسس كنترل يا سيستم هاي ويدئويي تركيب شده اند. براي سيستم هاي مستقل، قابليت دريافت هشدارهاي سيستم معمولاً توسط رابط كاربري دوربين  انجام مي شود و دوربين ها داراي نمايشگر LED، هشدارهاي صوتي و خروجي رله فيزيكي دارند. يادتان باشد كه براي حفاظت سايبري سيستم، تغيير پسوردهاي پيش فرض و ايجاد روش هاي احراز هويت نيز لازم است.

حفظ و نگهداري سيستم دوربين تشخيص تب حرارتي

اولاً بايد مطمئن شويم كه سيستم كاليبره شده است. اين كار را مي توان بعد از تثبيت واحد حداقل به مدت 30 ثانيه انجام داد تا بلك بادي، دماي مرجع را ايجاد كند. كاليبراسيون قبل از اين مدت زمان مي تواند دقت عملكرد دوربين را كاهش دهد. همچنين مي توانيد هر 12 ماه كاليبراسيون بلك بادي را بررسي كرده و دستورالعمل هاي FDA و IEC را دنبال نماييد. دوربين‌ مداربسته تحت شبكه   

پيشنهادات براي يكپارچه سازي سيستم دوربين تشخيص تب

پيش از اينكه يك دوربين تب سنج خريداري كنيد، بررسي هاي لازم را انجام دهيد تا مطمئن شويد كه توليدكننده، دوربين را همراه با تأييديه كاليبراسيون به شما ارائه مي دهد. همچنين با «سياست اجراي سيستم هاي ترموگرافيك از راه دور در شرايط اضطرار سلامت عمومي حين پاندمي كرونا (COVID-19)» آشنا شويد. اين مدرك، محصولات حرارتي و تشخيص تب را در دسته دستگاه هاي پزشكي رده اول (كلاس يك) قرار مي دهد؛ در نتيجه كنترل اجراي مقررات نيز مطابق با اين رده خواهد بود. بر اساس اين مقررات و دسته بندي، كاربران بايد مشخصاً بدانند كه براي دستيابي به دقت لازم و تشخيص صحيح دماي بدن، رعايت چه نكاتي لازم است.

اگرچه سيستم هاي دوربين تشخيص تب بسيار پيچيده تر از دوربين هاي نظارت تصويري سنتي هستند، اما زماني كه به درستي نصب، راه اندازي و نگهداري شوند، بسيار ارزشمندتر و مفيدتر خواهند بود.

  1. https://mahsaweb.mizbanblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  2. https://mahsaweb.mizbanblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  3. https://hamedweb.mizbanblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://hamedweb.mizbanblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://hamedweb.mizbanblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  6. https://hamedweb.mizbanblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  7. https://samyarweb.mizbanblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://samyarweb.mizbanblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://samyarweb.mizbanblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  10. https://samyarweb.mizbanblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  11. https://webinja.mizbanblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  12. https://webinja.mizbanblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://webinja.mizbanblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  14. https://webinja.mizbanblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  15. https://tejarat-online.sadrablog.com/Post/2/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  16. https://tejarat-online.sadrablog.com/Post/8/Safety-in-smart-cities.html
  17. https://tejarat-online.sadrablog.com/Post/6/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  18. https://tejarat-online.sadrablog.com/Post/4/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  19. https://mahsaweb.sadrablog.com/Post/2/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  20. https://mahsaweb.sadrablog.com/Post/8/Safety-in-smart-cities.html
  21.  

توضيحات گواهينامه ISO 27001

۴۱ بازديد

توضيحات گواهينامه ISO 27001

اكنون كه يك ايده كلي در مورد معناي صدور گواهينامه ISO داريد - به ويژه ISO / IEC 27001: 2013 - ، بياييد به روند صدور گواهينامه بپردازيم: از چه حلقه‌هايي عبور كرده و چه جعبه‌هايي علامت گذاري مي‌شود تا نشان دهد حداكثر استانداردهاي عبور خود را حفظ مي‌كند اطلاعات.

 

وقتي فرآيند سختگيرانه و استانداردهاي لازم را كسب كرديد ، روشن مي‌شود كه چرا يكي از معدود سيستم عامل‌هاي تجارت الكترونيك SaaS براي دستيابي به اين گواهينامه است.

 

براي دريافت گواهينامه ، شركت‌ها بايد يك فرايند برنامه ريزي شش بخشي را طي كنند كه شامل تمام موارد زير است.

 

1. سياست‌هاي امنيتي.

اين شركت بايد مشخصات مربوط به سياست‌هاي امنيتي خود را ارائه دهد ، ازجمله اسناد ، مسئوليت مديريت و نحوه انجام مميزي‌هاي داخلي. استانداردهاي سياست‌هاي امنيتي ايجاد شده را رعايت كرده يا از آن‌ها فراتر رفته است.

 

2. دامنه ISMS.

قسمت دوم فرآيند برنامه ريزي دامنه سيستم مديريت امنيت اطلاعات را كه به دنبال صدور گواهينامه است مشخص مي‌كند. يك سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) بايد بهبود مستمر و اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه را براي اطمينان از بالاترين سطح امنيت نشان دهد. دامنه و نقشه راه ISMS استاندارد لازم را رعايت كرده يا از آن فراتر رفته است.

 

3. ارزيابي ريسك.

براي مديريت بهتر و جلوگيري از خطرات ، شركت موردنظر بايد تمام خطرات احتمالي را ارزيابي كند. خطرات موجود در سازمان خود را ارزيابي كرده و استانداردها را رعايت كرده يا از آن‌ها فراتر رفته است.

 

4- خطرات را شناسايي كنيد.

باز هم ، بهترين راه براي كاهش خطر آگاهي از آن است - كاهش موارد ناشناخته و برجسته كردن هرگونه بدهي احتمالي. در حال حاضر خطرات خاصي را مديريت مي‌كند تا امنيت و رضايت مشتري را تضمين كند.

 

5. اهداف كنترل را تعيين كنيد.

استاندارد 27001 كنترل خاصي روي امنيت اطلاعات اعمال نمي‌كند ، با اين وجود اهداف كنترل خاصي را كه بايد برآورده شوند پيشنهاد مي‌كند. اين موضوع را بسيار جدي مي‌گيرد و به اهداف امنيتي مورد نياز خود رسيده است.

 

6. بيانيه كاربردي بودن.

هنگامي كه پنج مرحله اول فرآيند را طي كرديد ، درخواست صدور گواهينامه ISO / IEC 27001: 2013 را دريافت كرد!

 

اين براي مشتريان ما به چه معناست

دليل اينكه تصميم گرفته است اين روند صدور گواهينامه دقيق را دنبال كند ، ارزشي است كه مي‌تواند براي مشتريان ما فراهم كند. اين گواهينامه تعهد ما به امنيت اطلاعات ، انطباق و اقدامات نظارتي را نشان مي‌دهد. اين امر در مورد كليه موارد زير آرامش خاطر مشتريان ما را فراهم مي‌كند:

 

1. امنيت وب سايت در كلاس جهاني.

وب سايت‌هاي تجارت الكترونيكي نمي‌توانند از سطح امنيتي غير استاندارد و متناقض برخوردار شوند. هنگام ايجاد وب سايت تجارت الكترونيكي خود در بستر ، مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه سايت شما ايمن خواهد ماند.

 

2. حمايت از مالكيت معنوي.

البته ، گرچه محافظت از داده‌هاي مشتري فوق العاده مهم است ، اما اين تنها اطلاعات حساس در سيستم شما نيست. با كار با يك پلتفرم كه امنيت اطلاعات را ارزش گذاري مي‌كند و اعتبار آن را اثبات كرده است ، مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه هرگونه دارايي معنوي سايت شما در دستگاه‌هاي ايمن است

 

3. حفاظت از حمله DDoS.

حمله Distributed Denial of Service (DDoS) تلاشي مخرب براي ايجاد اختلال در جريان عادي ترافيك و عملكرد وب سايت با طغيان سرور يا شبكه است. ازآنجاكه اقدامات امنيتي اضافي را اضافه كرده و بهترين روش‌ها را ايجاد كرده است ، لازم نيست نگران حمله DDoS به سايت يا وب سايت خود باشيد.

 

چه كسي تست‌هاي كيفيت ISO را ارائه مي‌دهد؟

همانطور كه در بالا ذكر شد ، ISO استانداردها را ارائه مي‌دهد ، اما درواقع مجوزهايي را براي ارزيابي اينكه آيا يك شركت اين استانداردها را رعايت كرده است يا خير ، ارائه نمي‌دهد. در عوض ، آن‌ها كميته‌اي به نام CASCO دارند كه با ارزيابي انطباق كار مي‌كند.

 

به منظور صدور گواهينامه ، شركت بايد از يك مجموعه گواهينامه شخص ثالث عبور كند كه داراي استانداردهاي لازم CASCO باشد.

 

1. گروه‌هاي مشاوره‌اي امنيت سايبري.

گروه‌هاي امنيت سايبري وب سايت‌هاي شركتي و دستگاه‌هاي back-end را از طريق آزمايش دقيق اجرا مي‌كنند تا ببينند آيا آسيب پذيري در سيستم وجود دارد كه ممكن است اين نقض را اجازه دهد. توسط گروه مشاوره امنيت سايبري Coalfire ISO تكميل شده است. Coalfire ISO يك سازمان صدور گواهينامه ISO 27001 است كه از انطباق با قوانين ، مقررات و استانداردهاي امنيتي قابل اطمينان اطمينان مي‌يابد.

 

2. سازمان‌هاي تضمين كيفيت شخص ثالث.

پس از ارزيابي و خطرات گروه مشاور امنيت سايبري ، سازمان تضمين كيفيت شخص ثالث مي‌تواند اطمينان حاصل كند كه شركت كليه استانداردهاي لازم را براي خط مشي‌ها ، رويه‌ها ، فرآيندها و سيستم‌هايي كه هر نوع اطلاعاتي را كه از طريق تجارت در آن جريان دارد ، برآورده مي‌كند. توسط سازمان تضمين كيفيت مستقل ارزيابي شده است كه تأييد كرده است كه ما "مجموعه‌اي رسمي از سياست‌ها ، رويه‌ها ، فرايندها و دستگاه‌ها را ايجاد كرده‌ايم كه خطرات اطلاعات را براي حضور ديجيتالي و فيزيكي آن‌ها مديريت مي‌كنند."

روند تأييد اعتبار و تضمين كيفيت يك معامله يك بار نيست. اين‌يك تعهد سه ساله به مميزي‌هاي مداوم فرآيند است كه هر شش ماه يكبار انجام مي‌شود تا اطمينان حاصل شود كه متعهد باقي مانده و برنامه‌هاي بهينه سازي ريسك ما را تكميل مي‌كند.

 

چرا ISO 27001 براي فروشگاه‌هاي تجارت الكترونيكي مهم است؟

اهميت امنيت داده در تجارت الكترونيكي قابل اغماض نيست. مشتريان فروشگاه‌هاي آنلاين براي ايمن نگه داشتن پرداخت‌هاي حساس و داده‌هاي شخصي خود به آن فروشگاه‌ها اعتماد مي‌كنند. وقتي اعتماد آن‌ها به يك شركت در اثر نقض امنيت خدشه دار شود ، بازگرداندن آن دشوار است.

 

طبق تحقيقات IBM Security و موسسه Ponemon ، متوسط هزينه نقض داده براي يك تجارت 3.86 ميليون دلار در سطح جهاني است. در ايالات متحده ، متوسط قيمت هر تخلف بيشترين قيمت است: 7.91 ميليون دلار.

 

در اينجا مواردي ذكر شده است كه اگر شركتي امنيت و امنيت را جدي نگيرد و رويكردي ساخت يافته براي مديريت اطلاعات حساس را حفظ كند (يا با يك پلتفرم نگهدارنده كار كند) را مي‌توان از دست داد.

 

1. امنيت پرداخت.

هنگام پردازش صدها يا حتي هزاران پرداخت مشتري ، شما به يك سيستم كاملاً ايمن احتياج داريد تا هيچ اطلاعات مهمي خارج نشود. يك دليل وجود دارد كه تجارت‌هاي الكترونيكي صنعتي است كه بيشتر مورد حمله قرار مي‌گيرد. آن‌ها يك هدف محبوب براي هكرها هستند زيرا اطلاعات زيادي مانند داده‌هاي كارت اعتباري و بدهي براي مشتريان خود در اختيار دارند. وب سايت شما حافظ ايمن اين اطلاعات حساس است و بسيار حياتي است كه براي محافظت از آن بالاترين استانداردهاي امنيتي را حفظ كنيد.

 

2. اطلاعات مشتري.

اطلاعات پرداخت تنها داده‌هاي حساس شما در مورد مشتريان شما نيست كه ممكن است هكرها به آن علاقه‌مند شوند. اطلاعات مشتري مانند نام ، آدرس ، شماره تلفن و آدرس ايميل مي‌تواند هنگام ميزباني در يك سايت ناامن در معرض خطر باشد.

 

3. اعتماد به نفس مشتري.

اطمينان مشتري در طول سفر خريدار ، قسمت مهمي از تجربه كلي مشتري است. شما مي‌خواهيد مشتريانتان به برند شما اعتماد به نفس بالايي داشته باشند. از دست دادن اين اعتماد مي‌تواند آن را براي رقباي شما بفرستد. اطلاع از مشتري كه به نفع آنهاست بهترين راه براي حفظ روابط طولاني مدت با مشتري است. با انتخاب يك پلت فرم مجاز ISO / IEC 27001: 2013 ، مي‌توانيد به مشتريان خود اطمينان دهيد كه در هر قسمت از سايت شما ايمن خواهند بود.

 

نتيجه

از اعلام صدور گواهينامه ISO / IEC 27001: 2013 ما بسيار خوشحال شده است كه اين بهار را نشان مي‌دهد ، زيرا نشان دهنده بسياري از كارها در اطمينان از هماهنگي عمليات و فناوري ما با كاهش خطرات و امنيت داده‌ها براي مشتريان ما است.

 

از همه مهمتر ، اين تعهد ما را در ايجاد امنيت اطلاعات به‌عنوان يكي از اولويت‌هاي اصلي ما نشان مي‌دهد. اين چيزي است كه هر بازرگان هنگام انتخاب يا تصويب يك بستر تجارت الكترونيكي بايد به آن توجه كند. هيچ چيز را نبايد به خطر انداخت و خطرساز شد ، و ارزيابي قانون وضعيت امنيتي ، انطباق و صدور گواهينامه بايد يك الزام باشد.

 

تجارت الكترونيكي يك صنعت عظيم است - و همچنان در حال رشد است - با پيش بيني فروش تا سال 2020 به 604 ميليارد دلار مي‌رسد. و با اعتماد بيشتر مردم به فروشگاه‌هاي آنلاين براي محافظت از داده‌هاي خود ، شما نمي‌توانيد يك سايت ناامن داشته باشيد.

 

با ساختن بستري سازگار با ISO / IEC 27001: 2013 و حفظ بالاترين سطح انطباق با PCI ، داده‌هاي مشتري و دارايي معنوي را ايمن نگه داريد.

https://okt.szilver.hu/eportfolios/332/Kezdlap/_____________QAL

 

لنت ترمز چيست؟

۴۳ بازديد

لنت ترمز چيست؟

لنت ترمز وظيفه ايجاد شتاب منفي لازم براي توقف خودروي در حال حركت را دارد. علاوه بر متوقف كردن كامل خودرو، كنترل حركت خودرو در سراشيبي، توقف مرحله اي، و كاهش سرعت به اندازه دلخواه را مي‌توان از وظايف اصلي اين سيستم دانست. حال براي توقف خودرو نياز به عضوي است كه نيروي اصطكاك منفي (مخالف حركت گردشي چرخ) را براي ما ايجاد كند، اين عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به ديسك يا كاسه ترمز وارد مي‌شود تا اصطكاكي مناسب براي ايجاد شتاب منفي در خودرو ايجاد كند.

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز تيگران

كار لنت ترمز(brakepads) ابجاد شتاب منفي لازم براي توقف خودروي در حال حركت است علاوه بر متوقف كردن كامل خودرو، كنترل حركت خودرو در سراشيبي، توقف مرحله اي، و كاهش سرعت به اندازه دلخواه را مي‌توان از وظايف اصلي اين سيستم دانست. حال براي توقف خودرو نياز به عضوي است كه نيروي اصطكاك منفي (مخالف حركت گردشي چرخ) را براي ما ايجا كند، اين عضو لنت نام دارد.
لنت ترمز خودرو، به ديسك يا كاسه ترمز وارد مي‌شود تا اصطكاكي مناسب براي ايجاد شتاب منفي در خودرو ايجاد كند.در اثر اين نيروي مخالف، انرژي جنبشي عضومحرك (نيروي گردشي چرخ) اصطكاك و اصطكاك به انرژي حرارتي تبديل،و درنهايت گرماي توليدي در فضا پخش مي‌شود. دستگاه ترمز به وسيله سيستم‌هاي مكانيكي، خلااي، هواي فشرده،و هيدروليكي فعال مي‌شود.
همان طور كه ذكر شد سيستم‌هاي مختلفي براي موقف كردن مطمئن وايمن خودرو‌ها طراحي شده، كه معمول ترين آنها در خودروهاي سواري، لنت ترمز هيدروليكي دومداري و ترمز دستي مكانيكي است. حالا اين سيستم لنت ترمز خودروي ما بايد اين توانايي را داشته باشد كه خودرويي راكه با سرعت متوسط ?? كيلومتر درساعت، كه درحال حركت است، درمواقعي كه راننده تشخيص دهد، به خوبي عمل كرده و سريع خودرو رامتوقف كند.ولي آيا اين نيرويي كه راننده به پدال وارد مي‌كند در حدي هست(قدرت كافي) كه خودروي مارا متوقف كند؟ به طور قطع نه! پس به يك وسيله مكمل و تقويت كننده، براي افزايش چند برابري نيرو نياز داريم.اين وسيله بوستر است.

بوستر خلاء لنت لنت ترمز خودرو

كلمه بوستر به معني تقويت كننده است. بوستر خلااي، همان طور كه ذكر كردم براي ايجاد فشار مورد نياز در سيستم هيدروليك مدار استفاده مي‌شود.بوسترها از يك بدنه فلزي كه شامل يك سوپاپ، يك ديافراگم، فنر برگشت دهنده، يك صفحه معلق،و ميله اي كه از مركز بوستر مي‌گذرد از يك سو به پيستون سيلندر اصلي و از سوي ديگر به پدال متصل است. (يكي ديگر از بخش‌هاي اصلي بوستر، سوپاپ يكطرفه است) براي استفاده از بوستر دو عامل بكار گرفته مي‌شود، يكي خلا موتور و ديگري فشار جو . ديافراگم كار جداسازي، محيط بوستر را به دومحيط جدا يعني خلا و فشار تقسيم مي‌كند. سوپاپ يكطرفه، به هوا فقط اجازه ورود به بوستر را مي‌دهد،

لنت ترمز تيگران
اگر موتور خودرو خاموش باشد يا نشتي درلوله‌ها(شيلنگ)بوستر ايجاد شود, سوپاپ يكطرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمي‌دهد.اين مهم است، چون بوستر خلااي بايد بتواند تا چندين بار پس از خاموش شدن موتور نيروي وارده به پدال را تقويت كند، زيرا شما هرگز دوست نداريدوقتي در مسيري حركت مي‌كنيد، بهر دليل موتور اتومبيل شما خاموش شود. لنت ترمز خودرو از كار بيفتد.بوستر خلااي طراحي ساده اي دارد. در خودرو‌هاي بنزيني موتور خلا، مناسبي را براي بوستر ايجاد مي‌كند.خلا بوستر از طريق شيلنگ رابطي كه بر روي سوپاپ يكطرفه اي متصل است، كه اين سوپاپ خود بر روي مانيفولد ورودي هوا نصب مي‌باشد.در خودرو‌ها با بوستر خلااي، زماني كه راننده بر روي پدال ترمز فشار وارد مي‌كند، پدال لنت ترمز به ميله اي كه از ميان بوستر به سيلندر اصلي هيدروليكي لنت ترمز كه متصل است فشار وارد مي‌كند.
بوستر پيستون بزرگي داردكه در موقع استفاده از ترمز طرف جلوي آن(سمت سيلندر اصلي) به خلا موتور وطرف عقب آن، به فشار جو مرتبط است.
موتور خلا نسبي را در هر دو سوي ديافراگم ايجاد مي‌كند ولي وقتي كه پدال را فشار مي‌دهيد، با فشار دادن پدال ميله اي كه به سيلندر اصلي هيدروليكي متصل است هم حركت مي‌كند، اين حركت باعث ايجاد اختلاف فشار بين دوطرف پيستون بوستر شده، فشار موثري بر روي سطح پيستون وارد مي‌كندو نيروي مناسبي بوجود مي‌آيد. ميله سوپاپي را باز مي‌كند كه به هواي بيرون اجازه ورود به پشت ديافراگم را مي‌دهد در حالي كه سمت ديگر ديافراگم خلا مي‌ماند، به اين ترتيب فشار وارده بر يك سوي ديافراگم بيشتر مي‌شود، اين نيرو بر فشردن روغن ترمز به ميله فشاري پيستون بوستر، اعمال مي‌گردد و هنگامي‌كه پدال رها مي‌شود ارتباط هواي بيرون با پشت ديافراگم قطع شده و دو سوي  ديافراگم به هم مرتبط مي‌شوند، در نتيجه در هر دو طرف ديافراگم خلا ايجاد مي‌شود و همه شرايط به حالت اوليه برمي‌گردد.

لنت ترمز خودرو

هنگامي‌كه خودرو در حركت است و به هر دليلي راننده از لنت ترمز اتومبيل استفاده كند، سيستم لنت ترمز عمل خود را براي متوقف كردن آن شروع مي‌كند، نيرو وزن خودرو از روي چرخ‌هاي عقب كاسته مي‌شود و بر روي چرخ‌هاي جلو متمركز مي‌شود. بنابراين بايستي نيروي لنت ترمز در چرخ‌هاي جلو بيشتر از چرخ‌هاي عقب باشد و به همين علت سيستم عمل كننده لنت ترمز در چرخ‌هاي جلو قوي تر از چرخ‌هاي عقب طراحي مي‌شود( دودليل مهم ديگر هم وجود دارد كه بايد سيستم ترمز در چرخ‌هاي جلو قويتر باشد” يكي جلوگيري از سر خوردن خوردن در مسير و جاده‌هاي لغزنده، و دومين عامل اين است كه تسلط ترمز برخودرو براي توقف سريع تر بايد، نيروي بزرگتر نسبت به نيروي انرسي باشد كه به خودرو اجازه توقف را نمي‌دهد).

ايجاد تناسب لازم در تقسيم نيروهاي لنت ترمز بين چرخ‌هاي عقب و جلو، به نحوي كه هيچكدام از آنها قفل نشود از وظايف طراحان سيستم ترمز خودرو مي‌باشد. به همين دليل بيشتر خودروهاي جديد برروي دو چرخ جلوي خودرو از ديسكهاي ترمز استفاده مي‌كنندو در بعضي ديگر از خودروها هر چهار چرخ مجهز به ديسكهاي ترمز هستند ديسك ترمز بهترين نوع سيستم لنت ترمز شناخته شده است. ديسكهاي ترمز در بسياري از موارد در توقف لوكوموتيوها تا هواپيماها به كار مي‌روند. ترمزهاي معمول امروزه در خودروها به دو نوع طراحي و ساخته مي‌شوند :

?)ترمزهاي ديسكي شناور

?)ترمزهاي ديسكي با پايه ثابت

ترمزهاي ديسكي شناور، باپايه اي بصورت كشويي ساخته مي‌شود. دريك طرف آن، لنت تكيه مي‌كندودرطرف ديگرش،فقط يك پيستون هيدروليكي وجود دارد، كه در پشت سر لنت ديگر قرار مي‌گيرد. دوعدد ميله فولادي در داخل قطعه اي رابط بكار رفته است كه باعث مي‌شود كه فك‌هاي پايه، در درون آن حركت كنند. زماني كه لنت ترمز فعال مي‌شود، روغن تحت فشار سيلندر اصلي، به پشت تنها پيستون آن اثر كرده، پيستون را به خارج از محيط قرار گيري خود هدايت مي‌كند، سپس پيستون لنت را به ديسك مي‌چسباندو وقتي پيستون به آخرين نقطه كورس خود رسيد، نيروي فشاري روغن، پايه‌هاي ترمز را عقب مي‌كشد، در نتيجه لنت بين دو ديسك فشرده مي‌شود.
لنت ترمز‌هاي ديسكي با پايه ثابت ، معمولا ?تا ? پيستون دارد. در موقع وارد آمدن فشار روغن ترمز، هر ?يا ?پيستون ، بطور متقابل به سمت هم حركت مي‌كنند و ديسك را در ميان خود مي‌فشارند. در اين سيستم، پايه پيستون‌ها ثابت است و به عضو ثابت محور، بسته مي‌شوند.

لنت ترمز تيگران

طرز كار سيلندر اصلي لنت ترمز

وظيفه سيلندر اصلي لنت ترمز افزايش فشار در روغن و ارسال آن به مدارت روغن در چرخ‌هاي مختلف ، براي كاستن سرعت يا توقف خودرو است، و همان طور كه ذكر كردم از تقويت كننده بوستر براي افزايش فشار روغن استفاده مي‌شود.

سيلندر ترمز

براي ايمني بيشتر در مدارات سيستم ترمز، از سيستم لنت ترمز دومداري استفاده مي‌شود. در اين سيتم دو مدار جداگانه و مستقل از هم بكار مي‌رود، كه در صورت خرابي يكي از مدارها ، مدار دوم به كار خود ادامه دهد.

از مهمترين عواملي كه براي استفاده از ترمزهاي ديسكي مي‌توان نام برد:
?)ايجاد شتاب منفي بيشتر نسبت به لنت ترمزهاي كاسه اي
?)سايش مساوي در هر دو لنت، به شرطي كه سيستم درست عمل كندوانتقال حرارت بخوبي انجام شود
?)ايجاد صداي كمتر به نوع كاسه اي
?)ضريب افزايش نيرو در سرعت‌هاي مختلف ثابت است، و كيفيت لنت ترمز در طول متوقف شدن كامل، نسبت به سرعت
تغيير نمي‌كند.
?)حساسيت لنت ترمز خودرو در مقابل ساييدگي كمتر، وسيستم ترمز گرماي كمتري را جذب مي‌كند.

لنت ترمز پرايد تيگران

معايب لنت ترمزهاي ديسكي

?) در مقابل گرد و غبار و رطوبت، حساسيت زيادي دارد
?)نيروي زيادي براي ترمز كردن نياز است، چون نيروي عمل خودكار و افزايش ضريب نيرو در آن وجود ندارد.
?)قيمت تمام شده اين نوع ترمز گران تر از نوع كاسه اي است. به همين دليل امروزه از نوع شناور كه ساختمان ساده تر و نسبت به نوع ثابت يك پيستون كمتر دارد بيشتر كاربرد دارد.

سيستم‌هاي ترمز مختلفي براي موقف كردن مطمئن وايمن تا به امروز طراحي و ساخته شده اندكه در خودرو‌هاي
معمولي، ترمز هيدروليكي پايي دومداري و ترمز دستي از آن جمله اند.
توليد سيستم ترمز هيدروليكي يك مداري از سال ???? ميلادي به بعد در اروپا ممنوع شدو از آن پس كليه خودرو‌ها با ترمز هيدروليكي دومداري ساخت مي‌شوند.

ترمز دستي (ترمزپارك)

از ترمز دستي كه معروف به ترمز پارك است براي ساكن كردن خودروي پارك شده(خاموش يا روشن)استفاده مي‌شود.

ترمز پارك

سيستم‌هاي لنت ترمز بايد به گونه اي بايد طراحي شود كه اين توانايي را داشته باشد كه خودرو را در شيب ?? % يا زاويه اي معادل ??,? ساكن نگه دارد، و از حركت خودرو جلو گيري كند.

 

نحوه برگزاري كلاس آنلاين يا وبينار آنلاين

۴۷ بازديد

برگزاري كلاس آنلاين محدود به دوران تعطيلي مراكز آموزشي نيست. سال‌هاست كه از اين روش آموزشي استفاده مي‌شود و به همين دليل، شرايط برگزاري كلاس‌هاي آنلاين و وبينارها، گسترش يافته‌اند و امكانات متنوعي براي بهبود كيفيت كلاس‌ها، فراهم شده است.

برگزاري وبينار و كلاس مجازي چگونه انجام مي شود؟

وبينار يكي از جديدترين روش‌هاي آموزش مجازي است كه با كمك نرم‌افزارها در بستر اينترنت، انجام مي‌شود. البته اين وبينارها از طرق ديگر نيز ممكن است كه به كيفيت اين روش نيست. در پلتفرم برگزاري وبينار ايلرنو (elearno.ir) در بستر اينترنت، مدرسين و كارآموزان از طريق اينترنت و به صورت همزمان با يكديگر ارتباط دارند و فرآيند آموزش و يادگيري انجام مي‌شود.

در پلتفرم برگزاري وبينار ايلرنو (elearno.ir) در اينترنت، در مرورگر همه موارد مانند گرافيك، صدا، تصوير و صفحات وب‌ در ‌دسترس هستند. در اين شيوه علاوه بر امكان ارائه محتواي آموزشي، فرصت ارتباط مستقيم و دريافت بازخورد براي طرفين، از طريق ابزار چت، وجود دارد. براي استفاده از اين روش آموزشي، دسترسي به يك رايانه و اينترنت با سرعت مناسب ضروري ست.

ابزار مورد نياز براي برگزاري كلاس آنلاين و وبينار چيست؟

براي برگزاري كلاس آنلاين در ايلرنو (elearno.ir) به خط اينترنت، لپ تاپ يا كامپيوتر، نرم ‌افزار برگزاري كلاس و براي افزايش كيفيت كلاس، به يك سرويس دهنده متناسب با نفرات شركت كننده در كلاس نياز داريد. البته با توجه نوع آموزش ممكن است به وب‌كم، ميكروفون، وايت ‌برد لمسي و ... نياز داشته باشيد.

سرويس‌ها و سيستم هاي برگزاري كلاس آنلاين نقاط اشتراك زيادي دارند. شما با تسلط بر يكي از آن‌ها مي‌توانيد به‌خوبي با همه‌ آن‌ها كار كنيد. لازمه‌ برگزاري كلاس موفق اين است كه پيش از هر چيز وقت بگذاريد و بر پلتفرم كلاس آنلاين مسلط شويد تا بتوانيد كلاس را بخوبي اداره كنيد.

شركت ‌كنندگان در كلاس آنلاين و وبينار چه ابزاري نياز دارند؟

كافي ست شركت ‌كنندگان در كلاس آنلاين و وبينار يك كامپيوتر و يا لپتاپ متصل به اينترنت داشته باشند، در اين صورت مي توانند به راحتي از آموزش ها استفاده كنند. البته كامپيوتر بايد امكان پخش صدا را از طريق اسپيكر يا هدفون داشته باشد. در صورتي كه ارائه دهنده كلاس از پلتفرم و يا نرم افزار خاصي استفاده كند، شركت كنندگان مي توانند از طريق تبلت و يا گوشي هوشمند نيز از كلاس استفاده كنند.

براي برگزاري كلاس آنلاين و وبينار چه نرم افزاري استفاده شود؟

كلاس هاي مجازي و وبينارها را مي توان با نرم افزارهاي مختلفي برگزار كرد. نوع درس، تعداد مخاطبان و جلسات كلاس‌ها، در انتخاب نرم افزار مناسب براي برگزاري كلاس تاثير گذار است. معروف ‌ترين نرم‌افزارها براي برگزاري كلاس آنلاين عبارتند از: Adobe Connect، Elluminate Live، Sakai، Team Viewer، WizlQ، وب‌سايت‌هاي ايلرنو (elearno.ir) Join.me، Webx، Any Meeting و ... . اما نرم‌افزار BigBlueButton و نرم‌افزار adobe connect بيش از ساير نرم افزارها استفاده مي شود و خوشبختانه امكان دانلود رايگان نرم افزارهاي برگزاري كلاس وجود دارد. اين نرم ‌افزارها براي كلاس هاي دانشگاهي، مؤسسه‌ها، شركت‌ها و آكادمي‌ها و افرادي كه تعداد جلسه‌هاي متعدد، بسيار مناسب است.

برگزاري كلاس آنلاين چطور صورت مي‌گيرد؟

پس از آنكه از شركت‌هاي ارائه‌ دهنده سرويس وبينار، اكانت روزانه، ماهانه يا سالانه خريداري كرديد، مي توانيد كلاس آنلاين و وبينار را در سايت آن‌ها برگزار كنيد. در اين صورت لينكي اختصاصي در اختيار شما قرار داده مي‌شود تا به شركت ‌كنندگان كلاس آنلاين بدهيد. آن‌ها با مراجعه به آن لينك مي‌توانند در كلاس شركت كنند. شما هم با نام كاربري خود وارد همان صفحه مي‌شويد و به عنوان سخنران، ارائه خود را شروع مي‌كنيد. دقت داشته باشيد كه كيفيت و سرعت سرور در افزايش كيفيت كلاس تاثير چشمگيري دارد.

چطور كلاس آنلاين ايجاد كنيم؟

براي راه اندازي كلاس آنلاين مي تواند بستر لازم را از طريق شركت‌هايي كه امكان اجاره كلاس آنلاين (سرورمجازي يا اختصاصي) را فراهم مي‌كنند، تهيه كنيد. همانطور كه در بالا گفتيم برگزاري كلاس هاي آنلاين، كار پيچيده اي نيست. آنچه در اين ميان اهميت دارد كيفيت شرايط برگزاري است و به همين دليل توصيه مي‌شود از سرورهاي مناسب و با سرعت مطلوب استفاده كنيد.

منبع: ايلرنو (elearno.ir)

 

دانلود آهنگ بهنام خدري مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم

۴۷ بازديد

بهنام خدري – مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم

دانلود آهنگ جديد بهنام خدري به نام زيباي بي احساس

+ متن آهنگ زيباي بي احساس

پخش آنلاين و دانلود با دو كيفيت ???، ??? با بهترين كيفيت

wetn_m2.jpg

Download New Music : Behnam Khedri – Zibaye Bi Ehsas voice With Text And Online And Quality On isongs

نام خواننده: بهنام خدري
نام آهنگ: زيباي بي احساس
 

متن موزيك مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم (زيباي بي احساس) با صداي بهنام خدري

 

مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم
همه رويا هامو با تو ميديدم
زيباي بي احساس از دوري ترسيدم
گلاي باغچه رو به عشق تو چيدم


ميري و باز ميزني تو منو به همو و
مي بري تو غمو بازم عاشقتم
چي بگم عاشقتم


بگو ميموني برام كه درام
از اين حال و هوام بگم عاشقتم
مگه كم عاشقتم


مني كه هر شب بيدارم برات
خودمو هر شب ميزارم به جات
اگه ميخواستي ميمردم برات
ميميرم وقتي ميخوابن چشات


بي من شايد روبراهي چي شد پس
خنده ها كه تو خوابم ديدم
عذابم مي دن


بي احساسي بي قرارم
بي تو يه بغض نيمه كارم آرامشم رفت
اوني كه ميخوامش هم رفت


ميري و باز ميزني تو منو به همو و
مي بري تو غمو بازم عاشقتم
چي بگم عاشقتم


بگو ميموني برام كه درام
از اين حال و هوام بگم عاشقتم
مگه كم عاشقتم


مني كه هر شب بيدارم برات
خودمو هر شب ميزارم به جات
اگه ميخاستي ميمردم برات
ميميرم وقتي ميخوابن چشات

منبع : دانلود آهنگ بهنام خدري مثل يه پروانه دورت ميچرخيدم