چرا مقاله هاي سايت من خوب به نظر نمي رسند؟

۳۳ بازديد

سئو داخلي راه حل اصلي براي همه مشكلات وب سايت است. البته اگر درست انجام شود! بسياري از مديران وب براي حل مشكلات خود به متخصصان seoedu ما مراجعه كردند. در وسط دو مشكل قابل توجه وجود داشت:

 

هيچ ترافيكي افزايش نمي يابد

رتبه بندي سايت افزايش نمي يابد

جالب اينجاست كه بيشتر اين افراد دقيقاً نمي دانستند كه چگونه از SEO فردا استفاده كنند. اگر شما هم يكي از اين افراد باشيد ، خواندن ادامه اين مقاله آموزش سئو بدون فايده نخواهد بود.

 

دفعه بعدي كه وارد seoedu مي شويد و تصميم مي گيريد درباره SEO فردا بيشتر بدانيد ، اين نشانه پيشرفت شما است. مشكلات و مواردي مانند موارد زير ممكن است شما را به فكر بهبود عملكرد خود بياندازد:

 

چرا مقاله هاي سايت من خوب به نظر نمي رسند؟

چرا رتبه سايت من افزايش پيدا نكرده است؟

چرا من محتواي با كيفيت ايجاد مي كنم ، اما سايت من اصلاً پيشرفت نمي كند؟

و ...

پاسخ ساده است؛ تنها دليل بروز اين مشكلات به دليل عملكرد ضعيف شما در هنگام بهينه سازي داخلي سايت شما است! بدون اين قسمت بسيار مهم سئو ، دستيابي به موفقيت چشمگير غيرممكن است. من اغراق نمي كنم ، او گفت ، تجارت اينترنتي شما بدون آن خراب خواهد شد.

 

البته ، شما لازم نيست كه نگران باشيد؛ با توجه به رسوايي هاي فراوان در اين زمينه ، تصميم گرفتم ابتدا ماهيت بهينه سازي داخلي سايت را تشريح كرده و بهترين تكنيك هاي آن را يكي يكي توضيح دهم. با اين حال ، بايد به خاطر داشته باشيد كه در يك دوره آموزش سئو در مشهد ، تهران ، شيراز و ديگران. ممكن است نكاتي وجود داشته باشد كه در هيچ مقاله اي نتوانيد آنها را در نظر بگيريد.

 

حالا زمانش فرا رسيده! اين را بخوانيد: سئو كلاه سفيد و بهترين تكنيك هاي آن

نويسنده پيشنهاد مي كند ابتدا مقاله فوق را بخوانيد و بقيه قسمت ها را بخوانيد.

 

سئو در داخل چيست؟

تنها راه براي درك تكنيك هاي SEO داخلي ، ابتدا يادگيري مفهوم SEO داخلي است. سئو داخلي يا سئو داخلي صفحه فرآيندي است براي بهينه سازي ساختار و محتواي وب سايت شما. هدف از اين نوع بهينه سازي اين است كه به ما اين امكان را بدهد تا سايت را با زبان مكان نما تطبيق دهيم يا قسمت زيادي از خزيدن صفحه مكان نما را تسهيل كنيم.

 

براي درك بهتر اين مفهوم ، اجازه دهيد يك ساختار كلي در ذهن شما ايجاد كنم. بهينه سازي داخلي شامل موارد بسيار مهم زير است:

 

نشانگر عنوان صفحه

توضيحات متا

متن مطالب

وضعيت روابط داخلي

برچسب هاي H

كليد واژه ها

تلاش براي جستجو

آدرس اينترنتي

درست است كه سئو داخلي يك سايت معاني بسياري دارد ، اما من فكر مي كنم اين 8 موردي كه گفتم ، اگر به درستي بهينه سازي شوند ، با سرعت باورنكردني سايت شما را بهبود مي بخشند.

 

سايت SEOtreshen براي آموزش جستجوگرها ، reshrezhen آموزش SEO ، بازسازي SEO

 

ارائه بهترين تكنيك ها براي بهينه سازي داخلي سايت

اكنون وقت آن است كه با تكنيك هاي امروزي كه ناشي از بهينه سازي وب سايت است آشنا شويد (برنده شويد ، دريافت كنيد). در اين مقاله سعي كردم از تكنيك هايي استفاده كنم كه بر اساس تجربه seoedu بيشترين تأثير را در بهبود بهينه سازي داخلي سايت داشتند.

 

1. محتواي با كيفيت را منتشر كنيد

مطمئناً شما اين را بارها در دوره هاي مختلف جستجوگر SEO نگه داشته ايد:

 

محتواي با كيفيت و بدون SEO مي تواند مفيد و از نظر زيبايي باشد ، اگر همراه با SEO باشد ، تأثير بيشتري خواهد داشت.

 

در اصل ، اولين سوالي كه باعث مي شود شما كوچك شويد اين است كه چه نوع مقاله اي محتواي با كيفيت ناميده مي شود. در اينجا مهمترين ويژگي هاي يك مقاله موثر در مورد SEO وجود دارد:

 

محتوا ايجاد شده است (يعني نويسنده متن را ترجمه ، كپي و ترجمه نكرده است و متن را بر اساس دانش خود نوشته است)

محتواي اختصاصي وب سايت شما

محتوا بايد عناصر جذابي داشته باشد (متني كه فاقد هيچ چيز باشد اساساً افراد نيازمند را جذب نخواهد كرد)

مطالب بايد مفيد باشد

نيروي ضربه عالي است

طول متن مطالب كوتاه نيست

محتوا نبايد مغرضانه يا جهت دار باشد

2. عنوان و متا توضيحات صفحه خود را بهينه كنيد

براي درك اهميت اين بخش ، هنگام جستجو در Google به رفتار خود توجه كنيد. چگونه اين همه كارهاي بزرگ را انجام مي دهيد؟ جذابيت عنوان صفحه براي شما مهمتر است يا مفهوم آن؟ آيا توضيحات متاي صفحه را مي خوانيد يا از كل عنوان راضي هستيد؟

 

خوب ، اگر يك مدير وب سايت حرفه اي باشيد ، قطعاً به پايان نامه هاي او توجه خواهيد كرد. اما همه كساني كه Google را مي خزند تجربه شما را ندارند. شما تمايلي نداريد كه به آن مزيتي بدهيد كه جذابيت بيشتري داشته باشد.

 

به عنوان مثال ، به تصوير زير نگاه كنيد ؛ كاربر از ديدن عنوان دوم مضطرب است و مي خواهد روي آن كليك كند. اگر بتوانيد يك هدر بسيار جذاب ايجاد كنيد ، بسياري از كاربران بدون بهينه سازي توضيحات متا وارد وب سايت شما مي شوند.

 

سئو داخلي ، سئو داخلي ، سئو داخلي چيست

 

فردا سايت سئو ، فردا و سئو بعدي

 

با سرصفحه به توضيحات متا يا كل توضيحات متا مي رسيم. شرح متاي سايت در سايت شما بايد كوتاه ، مفيد و همراه با عبارات كليدي باشد. اگربخواهم

منبع: seoedu.ir

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۳۲ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

ديابت و تلخي دهان

۳۷ بازديد

ديابت و تلخي دهان

طعم و مزه حسي پيچيده‌اند، كه مي‌توانند تحت تاثير بسياري از عوامل قرار گيرند، هنگامي كه اين طعم براي مدت طولاني در دهان ادامه يابد، مي‌تواند براي فرد ايجاد نگراني كند. درمان طعم تلخ مداوم دهان شامل درمان هرگونه بيماري زمينه‌اي است، در ادامه قصد داريم به” ديابت و تلخي دهان”و مشكل “بوي دهان افراد ديابتي” بپردازيم، با ما همراه شويد.

 

علائم ديابت در دهان

علائم ديابت نوع ? شامل كاهش وزن بدون دليل، احساس تشنگي شديد، ادرار بيش از حد و خستگي مفرط است. اما اگر طعم ناخوشايندي در دهان ايجاد شود مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي? خطر افزايش قند خون باشد. آيا تلخي دهان مي‌تواند دليل ابتلا به ديابت باشد؟

 

 

a1_horj.jpg

 

دهان تلخ

ديابت يك بيماري شايع است و به دليل عدم توليد كافي هورمون انسولين در بدن و يا عدم توانايي بدن در استفاده از انسولين موجود، رخ مي‌دهد، اگر براي مدت طولاني در دهان طعم نامطبوع احساس شود، ممكن است خطر ابتلا به ديابت وجود داشته باشد.

 

 

بوي دهان افراد ديابتي

برخي از بيماران ديابتي ممكن است به طور منظم طعم تلخي در دهان خود داشته باشند. اين طعم مي‌تواند ناشي از برفك دهاني باشد، كه افراد ديابتي را بيش از ديگران تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

سطح بالاي قند خون در دهان شرايط مناسبي براي رشد مخمر فراهم مي كند و منجر به عفونت مي‌شود كه به عنوان برفك شناخته مي‌شود. برفك يك عفونت مخمري است كه تمايل به تحت تاثير قرار‌دادن مناطق گرم و مرطوب بدن مانند واژن، آلت تناسلي مرد، دهان و بعضي از مناطق پوست دارد. دليل رخ داد بيشتر برفك در افراد ديابتي اين است كه سطح بالاي قند و سيستم ايمني ضعيف بدن باعث ايجاد شرايط مناسبي براي رشد مخمرها مي‌شود.

 

علائم برفك دهاني شامل:

 

طعم ناخوشايند يا تلخ در دهان

قرمزي يا خونريزي داخل دهان

ترك در گوشه لب ها

ضايعات كرمي و سفيد رنگ در دهان

گلو درد

 

 

تاثير تلخي دهان بر ديابت

 

بوي بد دهان و قند خون

بوي بد دهان مرتبط به ديابت دو دليل اصلي دارد: بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) و مقادير بالاي كتون در خون.

 

بيماري‌هاي پريودنتال

بيماري‌هاي پريودنتال، بيماري‌هاي لثه نيز ناميده مي‌شوند. دراين التهاب، باكتري‌ها به بافت‌ها و استخوان‌هايي كه دندان‌ها را پشتيباني مي‌كنند حمله مي‌كنند. التهاب ايجاد شده مي‌تواند بر متابوليسم تأثير بگذارد و قند خون را افزايش دهد، كه باعث تشديد علائم ديابت مي‌شود. بيماري‌هاي لثه همچنين مي‌توانند مشكلات بيشتري علاوه بر مشكلات دهان براي افراد ديابتي ايجاد كنند.

 

بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي، كه مي‌تواند از عوارض ديابت باشد، نيز با بيماري پريودنتال كه باعث افزايش متابوليسم و قند خون مي‌شود ارتباط دارد.

 

ديابت به عروق خوني آسيب وارد مي‌كند، جريان خون را در سراسر بدن، از جمله لثه‌ها مي‌تواند كاهش دهد. اگر لثه و دندان خون كافي را دريافت نكنند، ممكن است ضعيف شده و مستعد ابتلا به عفونت شوند.

 

ديابت همچنين مي‌تواند سطح گلوكز را در دهان افزايش دهد و باعث رشد باكتري‌ها، عفونت و بوي بد دهان شود. وقتي قند خون زياد باشد، مبارزه با عفونت براي بدن سخت مي‌شود.

 

 

 

تلخي دهان

 

اگر فردي كه ديابت دارد به بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) مبتلا شود، احتمالا شدت آن بيشتر از حالت عادي است و مدت زماني كه طول مي‌كشد تا بهبود يابد نيز نسبت به فرد بدون ديابت بيشتر است.

 

بوي بد دهان علامت شايع بيماري پريودنتال است. علائم ديگر عبارتند از:

 

لثه‌هاي قرمز يا حساس

خونريزي لثه

دندان‌هاي حساس

عقب رفتن لثه‌ها

شما مي توانيد براي دريافت مقالات بيشتر و پر اهميت تر در اين زمينه به سايت نوشدارو مراجعه نمائيد.

 

كتون‌ها

هنگامي كه بدن قادر به توليد انسولين نيست، سلول‌ هاي گلوكز مورد نياز سوخت و ساز را دريافت نمي‌كنند. براي جبران خسارت، بدن بايد به سراغ راه‌حل جايگزين چربي سوزي برود. چربي سوزي به جاي مصرف قند باعث توليد كتون مي‌شود كه در خون و ادرار تجمع مي‌يابد. سطح بالاي كتون اغلب باعث بوي بد استون در دهان مي‌شود. هنگامي كه كتون‌ها به سطح ناامن برسند، فرد در معرض خطر بيماري به نام كتواسيدوز ديابتي(DKA) قرار‌مي‌گيرد.

 

علائم كتواسيدوز ديابتي شامل موارد زير است:

 

نفس بوي شيرين و ميوه‌اي مي‌دهد.

تكرر ادرار بيش از حد طبيعي

درد شكم، حالت تهوع يا استفراغ

سطح بالاي گلوكز خون

تنگي نفس يا دشواري در تنفس

گيجي

 

كتواسيدوز ديابتي يك بيماري بسيار خطرناك است و بيشتر در افرادي كه ديابت نوع ? دارند و قند خون آنها به دلايل مختلف، كنترل نمي‌شود، رخ مي‌دهد.

 

تلخي دهان بيمار قند خوني

تلخي و بوي بد دهان مي‌تواند نشانه‌اي از افزايش قند خون افراد باشد، كه لازم است حتما مورد توجه قرار گيرد. “ديابت و تلخي دهان” را مي‌توان با رعايت نكات بهداشتي، تغذيه‌اي تحت كنترل درآورد.

 

برخي از نكات بهداشتي كه بايد رعايت شوند:

 

دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواك بزنيد.

به طور روزانه از نخ دندان استفاده كنيد.

همواره آب همراه خود داشته باشيد، به طور مكرر بنوشيد و دهان خود را مرطوب نگه داريد تا دهان دچار خشكي نشود‌.

قند خون خود را در محدوده‌ي تعيين شده توسط پزشك نگه داريد.

مراجعه به دندانپزشك را فراموش نكنيد

از آدامس‌هاي بدون قند استفاده كنيد تا از بوي بد دهان جلوگيري كند و قند خون را نيز بالا نبرد.

مصرف سيگار و مشروبات الكلي را ترك كنيد(حتي اگر به ديابت مبتلا نيستيد براي حفظ سلامتي و داشتن عمري طولاني‌تر لازم است حتما سيگار كشيدن را ترك كنيد)

 

 

 

اگر با وجود رعايت تمام نكات بهداشتي همچنان دهان بوي بد استون را مي‌دهد، قند خون را چك كند در صورتي كه سطح قند خون بالاتر از ??? ميلي‌گرم در دسي‌ليتر بود، لازم است سطح كتون نيز بررسي شود، كه براي اين كار بايد آزمايش ادرار بدهيد.

 

كلام آخر

 

دلايل بسياري براي بوي بد دهان وجود دارد كه براي برطرف شدن آن نياز است، دليل آن و احتمالا بيماري زمينه‌اي آن را پيدا و درمان كنيد، در تشخيص بيماري خطرناك ديابت توجه به علائم جزئي بسيار حائز اهميت است و مي‌توان با تشخيص به موقع و زودهنگام از آسيب‌ بيشتر به بدن جلوگيري كرد.

 

چكاپ مداوم قند خون و فشار خون، رژيم غذايي مناسب، انجام فعاليت‌هاي ورزش متناسب با ويژگي‌هاي فردي و در نهايت در پيش گرفتن سبك زندگي سالم مي‌تواند از ابتلا به طيف وسيعي از بيماري‌ها جلوگيري كند.

منبع: نوشدارو

8 نكته در مورد حفاظت از يخچال و طول عمر آن

۳۳ بازديد

تعمير يخچال فريزر در اصفهان – يخچال به عنوان يكي از اصلي ترين وسايل خانه و به عنوان يكي از معدود دستگاه هايي كه شبانه روز كار مي كند همواره مورد توجه بوده و هست.

از طرف ديگر افزايش روزانه قيمت ارز و به تبع آن قيمت لوازم خانگي از جمله يخچال همه و همه از دلايلي هستند كه ما تشويق مي كنند تا هر چه بيشتر از يخچال خود محافظت كنيم.

https://telegra.ph/8-نكته-در-مورد-حفاظت-از-يخچال-و-طول-عمر-آن-06-09

رعايت نكات مختلف در نگهداري از يخچال باعث افزايش عمر مفيد آن ، كاهش مصرف انرژي ، و افزايش كيفيت و كارايي آن مي شود.

در اين مقاله تصميم داريم ? نكته اساسي در زمينه نگهداري از يخچال را بيان كنيم.

رعايت اين نكات مي تواند در هزينه هاي شما صرفه جويي بسيار كرده و مي تواند شما را تا مدت ها از هزينه هاي تعمير و تعويض يخچال در امان نگه دارد.

قرار دادن غذاي داغ داخل يخچال و فريزر

يكي از بدترين رفتارهايي كه مي توانيد با يخچال خود داشته باشيد اين است كه غذاي داغ را داخل آن قرار دهيد.

هستند كساني كه نان داغ را داخل فريزر قرار داده و منجمد مي كنند تا نان تازه تر بماند غافل از اين كه با اين كار هم مصرف انرژي يخچال را افزايش داده و هم باعث اعمال فشار زيادي به موتور يخچال مي شوند و از همه بدتر به سلامت خود صدمه مي زنند

https://anotepad.com/notes/6t8q6bje

تراز بودن و نبودن يخچال

اولين كاري كه پس از قرار دادن يخچال در آشپزخانه انجام مي دهيد بايد تراز كردن آن باشد و هر از گاهي بايد اين تراز بودن يخچال را چك كنيد.

اگر يخچال تراز نباشد صداي يخچال بلند و آزار دهنده خواهد بود و به موتور آن فشار زيادي وارد مي شود.

زياد باز و بسته كردن در يخچال

بعضي ها عادت دارند زياد در يخچال را باز و بسته مي كنند. اين كار هم كار موتور را افزايش مي دهد و عمر مفيد يخچال را كم مي كند.

استفاده از بوگير و رطوبت گير در يخچال

بوگير داخل يخچال ، از بوي بد داخل آن جلوگيري مي كند و باعث مي شود رطوبت داخل يخچال تا حد زيادي كاهش يابد. اين موضوع باعث مي شود يخچال كم تر برفك بزند.

برفك زدايي فراموش نشود.

در يخچال هاي قديمي كه از سيستم ديفراست محروم هستند برفك زدايي عملي گريز ناپذير است.

يعني ناچاريم هر از گاهي عمل برفك زدايي را به طور دستي انجام دهيم.

براي اين منظور يخچال را خاموش كرده ، مواد غذايي را به يخچال ديگري منتقل كرده و درهاي آن را باز بگذاريد.

اين كار تا جايي ادامه مي يابد كه يخ ها و برفك ها كاملا آب شوند. براي كمك به تسريع برفك زدايي مي توانيد از سشوار يا كاردك پلاستيكي مخصوصي كه همراه يخچال فروخته مي شود استفاده كنيد.

توجه : هر گز براي زدودن برفك ها از اشياء نوك تيز مثل چاقو و كارد استفاده نكنيد.

چون ممكن است به لوله هاي حامل گاز يخچال صدمه وارد كرده و آن ها را سوراخ كنيد.

خالي شدن گاز يخچال باعث از كار افتادن كامل آن مي شود و تعمير آن مستلزم هزينه بسيار بالايي است.

پر كردن يخچال بيش از حد ظرفيت

همان طور كه هر وسيله برقي و غير برقي ظرفيت مجازي دارد يخچال هم از اين قاعده مستثني نيست.

اگر يخچال را بيش از حد مجاز پر كنيد كاركرد موتور آن افزايش مي يابد و يخچال خيلي ديرتر اتومات مي كند. اين يعني مصرف برق بيشتر و كاهش عمر مفيد يخچال.

رعايت فاصله از اطراف

همواره فاصله يخچال از طرفين بايد رعايت شود. يخچال هم از پشت و هم از طرفين بايد فضاي خالي كافي داشته باشد تا هوا در اطراف آن جريان يافته و موتور آن خنك شود.

استفاده از محافظ برق

يك محافظ يخچال خوب از نان شب واجب تر است. براي تمام وسايل برقي مهم و آسيب پذير از محافظ استفاده كنيد.

نوسانات برق در طول شبانه روز مي تواند صدمات جدي به موتور يخچال وارد نمايد.

يك محافظ خوب مي تواند نقش پيشمرگ را ايفا كند بدون اين كه خودش آسيب ببيند.

اولين قطعه اي كه بر اثر نوسانات برق صدمه مي بيند معمولا برد يخچال است كه هزينه تعمير و تعويض آن بسيار بالا است.

توجه : حامي ال جي تنها شركت واقعي تعمير يخچال فريزر در اصفهان است

منبع :  http://hamilg.com/8-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%b7%d9%88%d9%84-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a2%d9%86/

دوربين مداربسته و راهكار هوشمند بانكي

۳۸ بازديد

دوربين مداربسته  و راهكار هوشمند بانكي 

اهميت مقوله آموزش امروز از هر زمان ديگري بيشتر است . واحد آموزش شركت پرشيا سيستم متشكل از تيم توليد محتواي و مدرسان مجرب ، راهكار هاي نظارت تصوير هايك ويژن در حوزه هاي مختلف را بصورت تخصصي براي كارفرمايان در غالب كلاس هاي يك و يا چند روزه اجرا مي كند . يكي از اين دوره هاي كه با استقبال حداكثري روبرو شده ، راهكار بانكي  نمايندگي هايك ويژن   است كه در اين محتوا در اين خصوص توضيح مي دهيم .

دوره ي آموزش دوربين مدار بسته ويژه بانك ها و صندوق هاي مالي و اعتباري شامل مفاهمي اوليه آشنايي با سيستم نظارت تصويري ، اصول طراحي سامانه ، مشخصات فني مهم براي انتخاب هر دوربين و دستور العمل استاندارد انتخاب دوربين و بستر سازي است .

 

آموزش  دوربين مداربسته   – راهكار هوشمند بانكي

شركت كنندگان در اين كلاس يك روزه آموزش عملي راهكار هاي مدار بسته ويژه بانك شركت پرشيا سيستم نخست با انواع سيستم هاي مدار بسته و نحوه عملكرد هر كدام آشنا مي شوند ، سپس برخي از مهمترين تكنولوژي هاي مدار بسته مرتبط با حوزه بانكي را مي آموزند. در ادامه دستورالعمل طراحي و جانمايي دوربين ها در قسمت هاي مختلف يك شعبه بانك بصورت دمو آموزش داده مي شود و كار آموزان با نحوه جانمايي صحيح و انتخاب دوربين براي هر موقعيت آشنا مي شوند .

در بخش ديگري از دوره آموزش دوربين مدار بسته ويژه بانكها ، كاربران با نحوه يكپارچه سازي سيستم مدار بسته با ساير سيستم ها شامل ، اعلام سرقت ، كنترل تردد و … آشنا مي شوند . كليه مراحل دوره بصورت تئوري و عملي اجرا مي شود و شركت كنندگان از نزديك با محصولات مختلف هايك ويژن كه در راهكار نظارت تصويري بانكي توضيح داده مي شود آشنا شده و با آن كار مي كنند .

در بخش پاياني دوره يك روزه آموزش راهكار مدار بسته هايك ويژن ( hikvision   )، ويژه بانك ها شركت كنندگان با اصول انتخاب مركز كنترل و نحوه محاسبه ميزان هارد براي ضبط تصوير براي مدت زمان مشخص آشنا مي شوند و مي توانند بر اساس نيازشان يك سيستم مدار بسته تحت شبكه را از ابتدا تا انتها طراحي نمايند .

بانك‌ها و موسسات مالي شاهرگ‌هاي اصلي مالي و كنترل كننده نظام پولي در هر جامعه مي‌باشد كه تقريبا با تمامي افراد و اقشار جامعه در تعامل بوده و اين امر بانك‌ها را در معرض خطرات متعدد امنيتي قرارداده و باعث گشته كه اين مراكز و موسسات در زمره حساس‌ترين مكان‌ها از لحاظ امنيتي قرار گيرند . شركت ميكرو نرم افزار با توجه به تجربه خود در عرصه حفاظت الكترونيك در بانك‌ها و موسسات مالي كشور و با درك كامل از نيازهاي منحصر به فرد بانك‌ها  در زمينه حفاظت الكترونيك ، راهكار هوشمند يكپارچه به روز و قابل اطميناني را در زمينه سامانه هاي نظارت تصوير بانكي ارائه مي دهد. راهكار نظارت تصوير هوشمند بانكي ارائه شده توسط شركت ميكرو نرم افزار با توجه به دانش خود و تكنولوژي‌هاي هوشمند به كارگرفته شده در دوربين‌هاي برند MNA داراي ويژگي‌ها و قابليت‌هاي كاربردي و منحصر به فردي مي‌باشد كه تمامي نياز هاي بانك‌ها و موسسات مالي را در زمينه نظارت تصوير پوشش مي‌دهد. راهكار نظارت تصويري بانكي ميكرو نرم افزار با استفاده از تكنولوژي پيشرفته آناليزهاي هوشمند تصوير و يكپارچه سازي سامانه‌هاي نظارت تصويري به بانك‌ها كمك مي‌كند كه شعب بانك ، ادارات امور شعب ، ساختمان‌هاي مركزي ، خزانه بانك‌ها ، خودروهاي حمل پول ، باجه بانكها و ATM ‌ها و محدوده پيراموني آن‌ها  به وسيله يك سامنه يكپارچه مديريت و نظارت نمايند . راهكار نظارت تصويري شركت ميكرو نرم افزار علاوه بر رفع نيازهاي امنيتي و نظارتي بانك‌ها به گونه اي طراحي شده كه به مديرت و نظارت موثرتر مديران ، اثر بخشي و پاسخگويي بالاتر كارمندان و رضايت‌مندي مشتريان در بانك‌ها نيز كمك ويژه‌اي مي‌نمايد.

مزاياي استفاده از راهكار يكپارچه نظارت تصوير  و دوربين مداربسته بانك شركت ميكرو نرم افزار

  • اطمينان از تامين امنيت كارمندان و مشتريان به صورت شبانه روزي
  • جلوگيري از ارتكاب جرم و سرقت در محوطه داخلي و پيراموني بانك‌ها و موسسات مالي
  • افزايش امنيت در مبادلات مالي و بهبود رضايت‌مندي مشتريان
  • جمع آوري آرشيو تصويري پايدار
  • مديريت يكپارچه و كارا تمامي شعب
  • به كمك دوربين‌هاي مداربسته با قابليت آناليز تصوير و عملكرد تشخيص چهره، مي‌توانيد مشتريان ويژه و VIP خود را در زمان ورود به بانك شناسايي كنيد و خدمات متمايزي را به آنها ارائه دهيد.
  • اطلاعات آماري از مراجعين به هر شعبه بانك به كمك آناليز تصوير هوشمند دوربين مداربسته.
  • يكپارچه سازي و قابليت سازگاري سيستم‌هاي امنيتي در بانك به منظور افزايش سطح امنيت و مقابله با حوادث.
  • ثبت اطلاعات تراكنش و ثبت همزمان يك تصوير واضح چهره، براي زماني كه اختلاف يا سوء تفاهمي با مشتري رخ دهد.
  • با نصب دوربين‌هاي مداربسته هوشمند و تشخيص خودكار پلاك كليه اتومبيل‌هايي كه قصد ورود به محوطه‌هاي خاص در شعبات بانك يا … را دارند، تردد خودروها در واحد‌هاي مختلف بانك را مديريت نماييد.
  • استفاده از دوربين مداربسته با قابليت آناليز تصوير و صدا، به صورت هوشمند و استفاده از الگوريتم‌هاي پيشرفته براي تشخيص مقابله با نفوذ به يك محدوده، تشخيص شيء رها شده، تشخيص سرقت اشياء و اموال بانك، تشخيص اجتماع نفرات در يك محدوده شعبه بانك، تشخيص صف طولاني در بانك ، پرسه زدن بيش از حد در يك منطقه حساس مانند ATM خودپرداز بانك، ورود به يك منطقه حساس، فرياد زدن، شمارش نفرات و … .

TAILGATE DETECTION

معرفي راهكار نظارت تصوير و دوربين مدار بسته بانكي شركت ميكرو نرم افزار

خودپردازها (ATM) و مراكز خدمات بانكداري الكترونيك

شركت ميكرو نرم افزار در راهكار پيشنهادي خود سيستم كاملي به جهت تامين امنيت و پوشش كامل تصويري براي دستگاه‌هاي خود‌پرداز و مراكز خدمات الكترونيك در نظر گرفته است .

  • دوربين‌هاي مخصوص دستگاه‌هاي خودپرداز ، اين دوربين‌ها با كيفيت تصويري بالا و پشتيباني از تكنولوژي WDR ، بدون جلب نظر به دليل طراحي لنز سوزني شكل(Pinhole) براي پوشش تصوير افراد به شكل مخفي در خودپردازها نصب مي‌شوند .
  • دستگاه NVR خودپرداز، با ساختار فيزيكي و عملكرد بهينه شده ، اطلاعات تراكنش‌هاي مالي هر كاربر را پوشش داده و به همراه تصوير كاربر ذخيره مي‌نمايد.
  • دوربين مخصوص باجه خدمات الكترونيك ، اين دوربين‌ها با داشتن زاويه ديدگسترده و كيفيت مناسب و بدنه مقاوم در برابر ضربه مي‌توانند تمامي فضاي باجه را پوشش تصويري بدهند.
  • دوربين‌ها محوطه پيراموني دستگاه‌هاي خودپرداز ، اين دوربين‌ها با كيفيت تصوير بالا و پشتيباني از تكنولوژي‌هاي WDR و ديد در شب و دارا بودن لنز با زاويه ديد متغير مي‌توانند محدوده پيراموني دستگاه‌هاي خودپرداز و باجه‌هاي خدمات الكترونيك را پوشش تصويري بدهند.

دوربين‌هاي مخصوص درگاه‌هاي ورودي و راهروها

شركت ميكرو نرم افزار براي پوشش تصويري ورودي‌ها و راهروها دوربين‌هاي با كيفيت تصوير بالا و داراي تكنولوژي   WDR پيشرفته كه قابليت ثبت چهره افراد را داشته و ‌بتوانند در شرايط محيطي با كنتراست نوري بالا تصوير برداري نمايند را پيشنهاد مي‌دهد.

لابي و سالن‌هاي انتظار

در اين راهكار براي پوشش سالن‌هاي انتظار و لابي‌ها پيشنهاد مي‌شود كه از دوربين‌هاي fisheye با زاويه ديد ??? درجه در سقف و نصب دوربين‌هاي با زاويه ديد گسترده و كيفيت بالا در سالن انتظار استفاده شود ، تا تصوير تمامي جزئيات در شعب بانك‌ها با كيفيت مناسب ضبط گردد.

باجه‌هاي ارائه خدمات و صندوق‌ها

دوربين‌هاي مداربسته ويژه صندوق‌هاي تراكنش مالي كه داراي لنز دوگانه مي‌باشند،  به جهت تصويربرداري همزمان از مشتري و كارمند بانك در حين انجام تراكنش مالي كاربرد دارند، تا از اختلافات مالي و سوء تفاهم‌هاي ما بين بانك و مشتري جلوگيري شود.

خودروهاي حمل پول

در اين راهكار برا حفظ امنيت و نظارت تصوير در خودروهاي حمل پول، دوربين‌هاي قابل حمل مخصوص خودرو در نظر گرفته شده كه توسط اين دوربين‌ها مي‌توان تصوير داخلي حودرو حمل پول را ضيط و كنترل كرد.

در صورتي كه نياز به خدمات   نصب دوربين مداربسته   مي توانيد با شركت مهر تجارت تماس بگيريد.

آناليز و تشخيص هوشمند در بانك

شركت ميكرو نرم افزار پيشنهاد مي‌كند كه در راهكار سامانه‌هاي نظارت تصوير بانك‌ها از ويژگي‌هاي كامل هوشمند مانند تشخيص چهره، تشخيص نفوذ، تشخيص شئ رها شده، تشخيص برداشتن اشياء، عبور از خط، ورود به محدوده غير مجاز و غيره، به منظور كمك بهتر به مديريت امنيت در بانك‌ها استفاده گردد.

تشخيص چهره

شناسايي هويت مشتريان اختصاصي VIP بانك با تكنولوژي پيشرفته آناليز تصوير مقايسه از ويژگي‌هاي منحصر به فرد دوربين‌هاي مداربسته و نرم افزارهاي آناليز تصوير مي‌باشد. اين امر باعث مي‌شود از ديد بازاريابي، تجربه مشتري بانك، به‌طور قابل توجهي بهبود يابد.

شمارش نفرات توسط دوربين مداربسته در ورودي‌ها

فناوري شمارش نفرات مي‌تواند جريان رفت و آمد، مشتريان به شعبات مختلف بانك و ساعات مختلف شبانه روز را در گزارش ورود و خروج روزانه يا ماهانه نشان دهد. اين اطلاعات در تصميم گيري و مديريت كلان يا خرد بانكداري دنيا، بسيار تأثير گذار است.

مركز كنترل و اتاق مانيتورينگ دوربين مداربسته بانك

 مديريت ، نظارت و ذخيره‌سازي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته در يك مركز كنترل بانك، بخش اصلي از سامانه نظارت تصويري در بانك مي‌باشد. با توجه به تنوع مدل ،كاربردها و توانايي حجم ذخيره سازي دستگاه‌هاي NVR مي‌توان با در نظر گرفتن وسعت شعبه ، ميزان مراجه كننده و نياز بانك يكي از مدل‌هاي NVR و يا نرم افزار مديريت تصوير را به كاربرد.

 

 

نكات طلايي كه زمان استفاده از يدك كش بايد رعايت كنيم!

۴۰ بازديد

نكات طلايي كه زمان استفاده از يدك كش بايد رعايت كنيم!

احتمالا يك بار در عمرتان هم كه شده مجبور به استفاده از يدك كش­ها مي‌شويد. خرابي، تصادف يا تمام شدن سوخت و در جاده ماندن همانا و كمك گرفتن همانا تا استفاده از يدك كش را تجربه كنيم. به هرحال ماشين است، نمي­پرسد كي و كجا بايد خراب شوم، بايد خود را براي هر شرايطي آماده كنيم.

آنچه كه مهم است دانستن و رعايت نكاتي مربوط به يدك كشي خودرو است كه ضروري تلقي مي‌شود تا زمينه ساز خسارات و دردسرهاي بعدي نباشد. در ادامه اين صفحه يا كمك خودروبر پارس شما را با اين نكات آشنا خواهيم كرد، پس تا پايان با ما باشيد تا ببينيم در حين يدك يا بكسل خودرو چه كار بايد كرد.

رعايت نكات ايمني در هنگام يدك خودرو

احتمالا يك بار در عمرتان هم كه شده مجبور به استفاده از خودرو بر­ها مي‌شويد. خرابي، تصادف يا تمام شدن سوخت و در جاده ماندن همانا و كمك گرفتن همانا تا استفاده از خودرو بر را تجربه كنيم. به هرحال ماشين است، نمي­پرسد كي و كجا خراب شوم، بايد خود را براي هر شرايطي آماده كنيم.

آنچه كه مهم است دانستن و رعايت نكاتي مربوط به خودروبر است كه ضروري تلقي مي‌شود تا زمينه ساز خسارات و دردسرهاي بعدي نباشد. در ادامه اين صفحه يا كمك خودرو بر پارس شما را با اين نكات آشنا خواهيم كرد، پس تا انتهاي اين متن با ما همراه شويد تا ببينيم در حين يدك يا بكسل خودرو چه بايد كرد.

رعايت نكات ايمني در هنگام خودرو بر

اگر قصد يدك كشي خودرو خراب را داشتيد بايد به نكته مهمي توجه نشان دهيد. اين نكات تنها مختص كارشناسان و متخصصان اين امر نبوده و بهتر است افراد عادي نيز آن­ها را آموزش ديده تا در مواقع اضطراري از آن‌ها آگاه باشند. از جمله اين نكات مهم و اساسي مي­توان به موارد زير اشاره كرد:

  • داشتن وسعت ديد مناسب براي راننده خودرو خودرو بر

راننده خودرو بر بايد ديد خوبي نسبت به مسير و اطراف خود داشته باشد. اين ديد مناسب در هنگام سبقت گرفتن و دور زدن در يك پيچ بسيار ضروري است؛ چراكه هر گونه اشتباه ممكن است خطرات جبران ناپذيري براي هر دو خودرو ايجاد كند.

  • تنظيم فشار باد لاستيك­ها

اين نكته به ويژه در زمانيكه خودروي معيوب روي خودروي خودرو بر سوار مي­شود اهميت ويژه­اي دارداستاندارد بودن لاستيك­ها و باد آن­ها در هنگام يدك كشي خودرو نكته­اي اساسي است. تنظيم باد لاستيك در هندلينگ و توانايي خودرو تاثير زيادي دارد.

  • ذخيره كردن تاير زاپاس

قطعا در خودروي شما نيز يك تاير كمكي اضافه وجود دارد چه برسد به خودروهاي خودرو بر كه اين نكته اهميت به سزايي پيدا مي­كند. حال تصور كنيد خودروي بكسل يك تريلي باشد، در اين صورت حتما وجود تاير زاپاس الزاميست و بسياري از نمايندگي­ هاي خودروبر پارس از اين نكته پيروي مي كنند.

  • كنترل حركت در پيچ­ها

خيال كنيد در يكي از پيچ­ هاي سخت جاده چالوس راننده­اي در حال بكسل كردن خودرو بوده و نه تنها ديد مناسبي ندارد بلكه توان كنترل خودرو در اين پيچ­ها نيز برايش سخت است، در اين وضعيت انتظار سالم به مقصد رسيدن كمي خارج از تصور است.

  • ترمز گيري درست و به موقع

از نكاتي كه بايد رعايت شود، اين مورد است. خودروي خودرو بري را تصور كنيد كه با سيستم ترمزي نامناسب خودرويي را يدك مي­كشد آن هم در يك جاده خطرناك، پر از سراشيبي و پيچ به نظر ايمن و اصولي نمي‌آيد، آن هم براي خودرويي كه در حال حمل گونه­اي ديگر از خود است. در زمان بكسل كردن بايد ترمزها به حدي مناسب و سالم باشند كه در زمان اضطرار سريعا عمل كرده و فاصله استاندارد را رعايت كنند.

چه خطراتي خودروي يدك شده را تهديد مي­كند؟

از جمله اين خطرات مي­توان به امكان سرقت خودرو اشاره كرد. جلوي ضرر را از هر طرف كه بگيريد منفعت است؛ يكي از بهترين راه­ها براي جلوگيري از اين اتفاق، كمك خواستن از نمايندگي­ها و شركت‌هاي مطمئن و شناخته شده است. تصادفات نيز از ديگر خطرات در حين حمل خودرو هستند.

ممكن است در زمان جابه جايي خودرو تصادفات غير عمد نيز صورت گيرد و خسارتي كلي­تر به خودروي يدك شده وارد شود. از جمله اصولي كه شركت­هاي مربوطه وضع كرده و بعد از اين اتفاقات رعايت مي­كنند پرداخت خسارت است.

در اين شرايط بايد مشخص شود كه اتفاق رخداده به دليل خطاي راننده بوده يا نقص فني خودروي خودرو بر، تا در دو صورت خسارات را پرداخت كنند:

  1. طبق تدابير شركت­هاي ذيربط عموما خودروي خودرو بر به بيمه شخص ثالث مجهز بوده تا در صورت محرز بودن خطاي راننده، بيمه خسارات را به هر دو خودرو پرداخت نمايد.
  2. خودروهاي خودرو بر اغلب به دو نوع بيمه ديگر نيز مجهز هستند تا در صورت تشخيص تصادف به دليل مشكل خودرو از محل اين دو بيمه خسارات پرداخت شود. اين دو نوع بيمه در زير آمده است:

 الف) بيمه مسئوليت دارندگان وسيله نقليه زميني در برابر شخص ثالث

ب) بيمه مسئوليت مربوط به ابزار و اجزاء خودرو بر­ها مثل: زنجيرها، مهار كننده­ها و

اين دو بيمه تنها در صورت تشخيص خسارات به دليل مشكلات فني خودرو پرداخت مي­شوند.

سخن آخر

درست است كه خودرو بر­ها در زمان اضطراري كمكي اساسي به حساب خواهند آمد، اما امكان ايجاد خطرات و خسارات به دليل عادي نبودن شرايط در هنگام استفاده از خودرو بر توسط آن­ها محتمل بوده و همين مورد توجه به نكات ايمني و اساسي قبل از يدك كردن را مي­طلبد. بنابراين سعي كنيد كه پيش از استفاده از خودرو بر از مورد اطمينان بودن شركت اعزام كننده مطمئن شويد. همچنين درد دست داشتن قبض از سوي شركت خودرو بر نيز مي تواند شما را از ريسك هاي احتمالي همچون سرقت خودرو و يا برعهده نگرفتن خسارت وارد دور كند. همين حالا براي جابجايي خودروهاي خود با خودروبر پارس تماس بگيريد و درخواست خود را ثبت كنيد.

 

 

 

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

۳۵ بازديد

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

۳۵ بازديد

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

اگر براي شما نيز سوال شده كه يخچال دوقلو بخرم يا يخچال سايد باي سايد؟ به بررسي معايب و مزاياي يخچال فريزر دوقلو و يخچال سايد را حتما در اين جا بخوانيد.

m4_22e6.jpg

به نقل از مرجع تخصصي دكوراسيون داخلي دكونيوز بسياري از افراد در هنگام خريد يخچال و فريزر در ميان دو دسته كلي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد دچار شك و ترديد در هنگام خريد مي شوند يكي از دلايل اين ترديد ميزان ظرفيت و امكاناتي مانند آبريز و يخ ساز اتوماتيك است از همين رو در اين قسمت ما سعي داريم با بررسي انواع يخچال فريزر دوقلو و يخچال فريزر سايد باي سايد همراه شما باشيم تا بتوانيد با دانستن مزيت و معايب هر دو دسته به طور دقيق تر بتوانيد انتخابي آسان تر را انجام دهيد، پيش از آنكه به بررسي جزئي اين دو دسته از محصول بپردازيم لازم است به دو نكته در همين ابتدا اشاره كنيم چراكه اين دو نكته همواره جزو مواردي است كه سوال در ذهن افراد به وجود مي آورد، به ياد داشته باشيد كه عمق يخچال سايد باي سايد معمولا بين 70 تا 90 سانتيمتر مي باشد كه قطعا از سطح كابينت شما بيرون مي زند اما بيشتر انواع يخچال دوقلو داراي عمق 60 سانتيمتر مي باشند كه هم سطح با عمق كابينت شما قرار مي گيرد، از همين رو بسياري از افراد به دنبال مدل هايي از يخچال فريزر هستند كه هم سطح با كابينت در آشپزخانه قرار بگيرند از اين رو تمايل بيشتري به انتخاب انواع يخچال دوقلو دارند به زبان ساده تر بگوييم اگر شما يخچال سايد باي سايد را براي منزل خود انتخاب كنيد بنا به فوت انتخابي‌ و اندازه‌ اي كه انتخاب كرده ‌ايد از كابينت شما بيرون مي ‌زند اما عمدتاً يك يخچال فريزر دوقلو هم سطح با كابينت شما قرار مي گيرد چراكه همان طور كه گفتيم داراي عمقي همسان با كابينت يعني 60 سانتيمتر مي‌ باشد اما بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيم كه عرض يخچال هاي دوقلو 120 سانتيمتر است اما سايد داراي عرضي بين 90 تا نهايت 95 سانتيمتر مي باشد.

الزاماً يخچال سايد باي سايد كوچك تر از يخچال دوقلو نيست!

بسياري از افراد تصور مي كنند كه يخچال دوقلو فضا و گنجايش بيشتري را به نسبت يخچال هاي سايد باي سايد به آنها مي‌ دهد اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم كه در بسياري از مدل ها با مقايسه ظرفيت آنها ممكن از لحاظ گنجايش داخلي با يكديگر برابري ‌كنند يا برعكس ذهن بسياري از افراد مدل هاي بزرگ يخچال سايد باي سايد ظرفيتي بيشتر از يخچال فريزر دوقلو داشته باشند، لازم است مجدد در اينجا ياد آوري كنيم كه عمق سايد باي سايد بيشتر از يخچال دوقلو است، اگر خانواده پرجمعتي هستيد و ظرفيت آن براي شما از اهميت بسياري برخوردار است بايد توجه داشته باشيد كه مبناي اندازه گيري يخچال و فريزر بر اساس ليتر مي باشد نه فوت چراكه ليتر مي تواند فضاي قابل استفاده در يخچال فريزر را به شما نشان مي دهد اما متاسفانه در كشور ما بسياري از مردم فوت را معيار اندازه گيري يخچال مي دانند اگر نگاهي به كاتالوگ و مشخصات اين دسته از محصولات بيندازيد، مي بينيد كه همه جا گنجايش و ظرفيت بر اساس ليتر ذكر شده است و اين همان علتي است كه شما يك مدل را در فوت هاي متفاوت مي شنويد لذا به صورت خلاصه به شما بگوييم حتماً براي مقايسه بزرگي و ميزان گنجايش يخچال فريزر دوقلو و يا يخچال سايد باي سايد ميزان ليتر آنها را مورد مقايسه قرار دهيد.

 

معرفي يخچال فريزر دوقلو

يخچال دوقلو در بسياري از كشورها به عنوان زيرمجموعه ‌اي از انواع يخچال سايد باي سايد به شمار مي ‌رود با اين تفاوت كه در انواع يخچال دوقلو شما مي توانيد يخچال و فريزر را به صورت مجزا در مكان هاي متفاوت آشپزخانه تان قرار دهيد و هم سطح كابيت قرار گيرد، همانطور كه گفتيم از لحاظ گنجايش و فضاي داخلي يخچال فريزر دوقلو مي تواند ميزان برابري با يخچال سايد در اختيار شما بگذارد از ديگر مواردي كه خالي از لطف نيست بدان اشاره كنيم اين است كه انواع يخچال سايد باي سايد عمدتاً داراي آب ريز و يخ ساز تمام اتوماتيك هستند كه اگر اين امكان براي شما اهميت دارد در مدل‌هاي جديد يخچال دوقلو نيز شما مي‌توانيد مدل‌هايي را ببينيد كه اين دو آيتم يعني ابريز و يخ ساز دارا باشند، مي‌دانيم كه تاكنون نتوانسته ايد بين دوراهي انتخاب و خريد يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد يك كدام از آنها را انتخاب كنيد پس با ما با بررسي ادامه مزه همراه باشيد تا بتوانيد تصميم قطعي خود را بگيريد.

مزاياي يخچال دوقلو:

در اختيار داشتن فضاي مجزاي يخچال و فريزر: اگر شما از دسته بانوان اي هستيد كه تمايل داريد به اينكه دو فضاي كاملاً مجزا براي يخچال و فريزر تان در اختيار داشته باشيد قطعاً خريد يخچال دوقلو مي تواند گزينه اي مناسب براي شما باشد، گنجايش بيشتر در برخي مدل ها به نسبت يخچال سايد باي سايد: درست است كه در بسياري از مدل ها ممكن است شما گنجايش بيشتري در مدل هاي يخچال دوقلو در اختيار داشته باشيد اما همان‌ طور كه گفتيم اين مورد امري قطعي در ميان برندهاي مختلف نيست براي همين نيز حتما ظرفيت يخچال و فريزر را بر اساس ليتر با هم مقايسه كنيد تا دچار اشتباه نشويد، قابليت چيدمان متفاوت: امكان قراردادن جدا يخچال و فريزر در انواع يخچال فريزر دوقلو مي تواند از مزيت‌هاي اين دسته از كالاها به شمار برود و اگر شما عزيزان داراي آشپزخانه اي هستيد كه مي خواهيد در دو فضاي مختلف يخچال يا فريزر خود را قرار دهيد از اين دسته از محصول مي‌ تواند اولويت شما در انتخابتان باشد، عمق مناسب: همانطور كه اشاره كرديم عمق بسياري از مدلهاي يخچال دوقلو 60 سانتيمتر و معادل عمق كابينت مي باشد لذا در هنگام قرار دادن انواع يخچال فريزر دوقلو در داخل كابينت آشپزخانه خود شما شاهد بيرون زدگي اين دستگاه نمي باشيد و اين امر كاملاً بنا به سليقه شما مي توانند از مزاياي اين دسته از محصولات به شمار رود.

معايب يخچال فريزر دوقلو

درباره معايب يخچال دوقلو بايد به شما بگوييم كه شما در متن هاي مختلف اين مورد به گوشتان مي رسد كه يخچال فريزر هاي دوقلو بسيار بزرگتر از مدلهاي يخچال سايد باي سايد هستند اما همان‌طور كه گفتيم شما در مقايسه ابعادي و گنجايش داخلي مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه داشتن ظرفيت بيشتر و يا سطح اشغال جا نمي تواند دليلي بر ظرفيت بيشتر آن باشد، به زبان ساده تر براي شما توضيح داديم انواع يخچال دوقلو داراي عمق كمتر و ارتفاع بيشتري هستند و در يك ديد ممكن است اين حس را به شما بدهد كه نسبت به يخچال سايد باي سايد فضاي داخلي بيشتري را در اختيار شما مي گذارد اما در حقيقت پس از مقايسه مي بينيد كه همچين ادعايي حقيقت ندارد و اگر شما در فضاي آشپزخانه تان، فضاي كافي براي قرار دادن يخچال و فريزر دوقلو نداريد مي تواند بزرگ بودن آن از لحاظ ابعادي در دسته معايب اين يخچال به شمار ببريد و اين امر تنها به جاي شما در محل آشپزخانه تان بستگي دارد.

يكي ديگر از مواردي كه افراد به عنوان معايب يخچال دوقلو نام مي ‌برند وجود آبريز و يخ ساز در يخچال سايد باي سايد در مقايسه با مدل هاي يخچال فريزر دوقلو مي باشد، اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم برخي از مدل هاي يخچال دوقلو در برندهاي مختلف اين دو آپشن را نيز در تنوع مدل هاي يخچال و فريزر دوقلو مي توانند در اختيار شما قرار دهند، تا اينجا متوجه شده ايد كه وقتي مي خواهيم به معايب و مزاياي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد اشاره كنيم نمي توان اين موارد را جزو معايب و يا مزاياي آنها دانست چراكه دو مدل كاملا متفاوت با خصوصيات خودشان هستند كه بنا بر سليقه و شرايط ما مي تواند جزو معايب و سليقه ما قرار گيرد و نكته اخر اينكه در طراحي كابينت هاي امروز به صورت پيش فرض فضا براي قرارگيري يخچال سايد باي سايد در نظر گرفته شده است.

 

معرفي يخچال سايد باي سايد

همانطور كه مي ‌دانيد انواع يخچال سايد باي سايد به صورت يك يخچال و فريزر در كنار هم طراحي شده ‌اند كه اگر شما در دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد در فضاي جمع و جور تر دستگاه خود را قرار دهيد و فضاي بزرگي داشته باشيد مي توانيد يكي از مدلهاي يخچال فريزر سايد باي سايد را براي خود انتخاب كنيد اما بازهم تاكيد مي ‌كنيم كه اگر مي‌خواهيد گنجايش و بزرگ تر بودن يخچال دوقلو و يخچال سايد را با هم مقايسه كنيد با نگاهي به ظاهر آنها تصميم نگيريد و با بررسي گنجايش آنها بر اساس ليتر فضاي داخل آنها را مورد بررسي قرار دهيد اما پيش از هر چيز لازم است به اين نكته مهم اشاره كنيم.

از مزيت يخچال سايد باي سايد به نسبت يخچال فريزر دوقلو مي ‌توان عموماً به تنوع بيشترشان در برندهاي متفاوت اشاره كرد اين مدل از انواع يخچال سايد به صورت دو درب معمولاً با پيشرفته ‌ترين تكنولوژي‌ هاي روز دنيا ساخته شده ‌اند اما امروزه مي توانيد اين دسته از محصولات را به صورت سه يا چهار درب نيز مشاهده فرماييد كه هر كدام از آنها مي تواند دسترسي راحتي به مكان هاي متفاوت يخچال تان را براي شما مهيا سازد. معمولاً شما در انواع يخچال سايد باي سايد مدل هاي بيشتري نسبت به يخچال دوقلو مي توانيد آبريز و يخ ساز اتوماتيك را مشاهده كنيد پس اگر بخواهيم خيلي عاميانه بگوييم اين مورد يكي از ويژگي‌هاي مدل انتخابي شماست و قطعاً به عنوان يك مزيت و برتري به شمار نمي‌ رود چراكه شما به آساني مي توانيد در مدل ها و تنوع انواع يخچال دوقلو نيز اين قابليت را به همراه داشته باشيد.

منبع: deconews.ir