ايجاد محتوا نگراني جديد

۳۸ بازديد

ايجاد محتوا نگراني جديدي نيست.

 

تقريباً از زمان ظهور صنعت چاپ و ظرفيت توليد محتوا بيش از تقاضاي محتوا ، توليد محتوا و يافتن محتواي مناسب براي انتشار به چالشي جدي تبديل شده است.

 

بلافاصله پس از اختراع چاپخانه ، صنعت نشر در اروپا به چاپ كتاب مقدس روي آورد ، كه نه ادعاي حق چاپ داشت و نه كانديداهاي زيادي داشت.

 

اما پس از مدت كوتاهي ، با جدي شدن موضوع توليد محتوا ، ديگر كتابهاي سنتي موجود راضي نبودند. به اين ترتيب تقاضاي توليدكنندگان محتوا افزايش يافته و فعاليت هاي تخصصي مرتبط با اين حوزه شكل مي گيرد.

 

سردبيران مجله موضوعات مناسب براي ايجاد محتوا را پيدا مي كنند و سپس توليد محتوا را سفارش مي دهند. بيشتر توليد محتوا در آن زمان توسط "نويسندگان استخدام شده در نشريات" انجام مي شد. به تدريج ، تعداد نويسندگان مستقل افزايش يافت. كساني كه پس از دريافت سفارش ، محتوا نوشته اند با توجه به سليقه و ميل كارفرما توليد محتوا مي كنند.

 

بنابراين مي توان گفت كه شركت هاي انتشاراتي بر اساس محتوا ايجاد شده اند و اولين كساني هستند كه با سفارش توليد محتوا توسط نويسندگان ، اين صنعت را ايجاد كردند.

 

توليد محتوا در عصر رسانه هاي الكتريكي و الكترونيكي

بعد از كتاب و روزنامه ، رسانه هاي الكترونيكي - راديو و تلويزيون - اختراع شدند. اكنون توليد محتواي صوتي و تصويري نيز مهم بود.

 

در همان زمان ، گروهي از تحليلگران رسانه معتقدند كه بايد نقش محتوا ، توليد محتوا و زمينه هاي آن جدي گرفته شود. نورمن آنجل ، مارشال مك لوهان ، نيل پستالون ، ژان بودريار و ايروينگ هافمن از جمله اين تحليلگران بودند.

 

اما ظاهراً تا زمان اختراع اين شبكه و شبكه هاي اجتماعي ، نگراني براي توليد محتوا چندان گسترده نشده بود. اكنون ايجاد محتوا چنان گسترده شده است كه آموزش پيش دانشگاهي نيز ارائه شده است. در كشور ما آموزش اين امر را جدي مي گيرد و در كلاس كامپيوتر كلاس دهم "محتواي الكترونيكي و برنامه نويسي" آموزش داده مي شود.

 

اما با ظهور فناوري ديجيتال و استفاده گسترده از ابزارهاي توليد محتوا (موبايل ، دوربين هاي ديجيتال ، لپ تاپ ، اينترنت ، شبكه و ساير ابزارهاي مشابه) ، چالش جديدي در فضاي محتوا بوجود آمده است.

 

با اين حجم از توليد محتوا ، چه بايد بكنيم تا مخاطبان به ما مراجعه كنند و از مطالب ما استفاده كنند؟ اگر كار توليد محتوا را براي حال يا آينده خود انتخاب كرده ايد ، بايد به اين س importantال مهم پاسخ دهيد. دوره هاي محتوايي در بازاريابي ، بازاريابي محتوا ، استراتژي محتوا ، بازاريابي ديجيتال و سئو مي توانند به شما كمك كنند مطالب مفيد و ارزشمندي را به بازار اشباع شده امروز برسانيد و به مخاطبان خود تحويل دهيد.

 

كار توليد محتوا چيست و چه خصوصياتي دارد؟

همانطور كه در ابتداي اين مقاله ذكر شد ، توليد محتوا مي تواند طيف گسترده اي از فعاليت ها را شامل شود: از شخصي كه چند قرن پيش نسخه اي خطي نوشت ، تا شخصي كه اكنون از طريق انتشار ، پخش جرياني مستقيم و استوري ها در اينستاگرام محتوا توليد مي كند. همه در توليد محتوا نقش دارند.

 

اما علاوه بر اين اهميت گسترده و عمومي ، امروزه كار توليد محتوا معناي خاصي دارد و آن توليد محتواي الكترونيكي است.

 

حتي امروزه مجموعه هاي زيادي تحت عنوان آژانس توليد محتوا و شركت توليد محتوا وجود دارد كه از توليد محتوا به يك فعاليت واحد رسيده اند و با اين كار حرفه اي ، هزينه هاي توليد محتوا را كاهش داده و سرعت اين كار را افزايش داده اند.

 

بسته به قابليت هاي تيم و استراتژي توليد محتوا ، اين شركت ها ممكن است به فعاليت محدودي محدود شوند (مانند ايجاد محتواي ويديويي يا متني) و يا مجبور به توليد انواع محتواي الكترونيكي براي وب سايت ها و شبكه هاي اجتماعي شوند.

 

[مطالعه بيشتر: كار توليد محتوا چيست؟ انتظار ما از يك متخصص محتوا چيست؟ ]

 

برخي از موضوعات اصلي در توليد محتوا

هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه يك بسته آموزشي جامع براي توليد محتوا ارائه داده است. ضميمه چنين ادعايي ندارد. با اين حال ، درسهاي ما در مورد يادگيري نحوه توليد محتوا و نحوه ساختن محتواي الكترونيكي بسيار متنوع است و معتقديم كه آنها مي توانند به بسياري از س questionsالات و نيازهاي شما پاسخ دهند.

 

در اينجا چند س سوال اصلي در مورد ايجاد محتوا و اينكه چگونه مي توانيد پاسخ آنها را از طريق آموزش هاي اضافي پيدا كنيد ، آورده شده است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.